Unikt indhold på TV 2 NEWS inspirerer til landsdækkende kampagne

17. december 2008;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 igangsætter kampagne for NEWS, der har været den mest fremgangsrige tv-kanal i Danmark i 2008.

Et af de kommende billboards for TV 2 NEWS.


Efteråret på TV 2 NEWS har været præget af den ene seerrekord efter den anden, senest i Stein Bagger-sagen, hvor kanalen var først til at afsløre  erhvervs-skandalen og til at fortælle, at Stein Bagger havde meldt sig selv til politiet i Los Angeles.

Og kanalens unikke tilgang til at lave nyheder hele døgnet har netop inspireret til en landsdækkende kampagne med fire af kanalens helt store profiler.

- I løbet af det seneste år har TV 2 NEWS vokset sig større og større og har sat  den ene seerrekord efter den anden. Det er dog ikke alle danskere, som kan se kanalen endnu, så derfor vil vi meget gerne gøre opmærksom på alt det gode, der findes på kanalen i en landsdækkende kampagne til alle vores potentielle seere, fortæller promotionchef for TV 2 Networks, Line Holten Sichmann.

Unikt politisk program
Kampagnen fokuserer bl.a. på TV 2 NEWS’ ugentlige politiske magasin, ”Mogensen & Kristiansen”, som har de to tidligere spindoktorer og politiske konkurrenter, Peter Mogensen og Michael Kristiansen, ved roret.

”Mogensen & Kristiansen” åbner hver tirsdag og fredag aften for en unik politisk debat, hvor de giver deres egne ærlige, personlige og meget direkte analyser af aktuelle politiske emner. De debatterer desuden med eksperter i studiet og går helt i dybden med ugens politiske højdepunkter.

- De to herrer kender om nogle spillet på Christiansborg, og derfor er det program helt specielt for dansk tv. Det har vi valgt at illustrere ved at placere de to på skakbræt, omgivet af blå og røde skakbrikker i tråd med deres politiske overbevisning - parate til at skære helt ind til benet om det, politikerne på Borgen siger, så det bliver forståeligt for alle, fortæller Holten Sichmann.

Først med de seneste nyheder
TV 2 NEWS har yderligere også to af Danmarks mest erfarne nyhedsværter på holdet. Poul Erik Skammelsen og Lotte Mejlhede har hver især beskæftiget sig med nyheder i en årrække og er to af kanalens største profiler.

- Man kan simpelthen mærke, hvor meget Lotte Mejlhede og Poul Erik Skammelsen brænder for nyheder, og derfor var det helt naturligt at bruge dem i den del af NEWS-kampagnen, som skal fortælle, hvad det er, kanalen kan, nemlig at sende nyheder fra hele verden, hele døgnet, fortæller Holten Sichmann.

Den landsdækkende nyhedskampagne vil ramme hele landet på i alt 1.400 billboards og to store stilladsreklamer på Amagertorv og Nørreport fredag 26. december og fire uger frem.

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}