Tv-seningen uge 48:Tid for sæsonafslutninger

01. december 2009;
Af: TV 2 Kommunikation

Comedyserien "Hvor fanden er Herning?"er nu den mest sete Zulu-serie nogensinde.

"Hvor fanden er Herning?" sluttede i sidste uge med et gennemsnitligt seertal på 204.000 - det højeste sæsonseertal nogensinde til en Zulu-serie. (Foto: Nikolaj Peyk / TV 2)

Når november går på hæld, og når julekalenderne og håndboldslutrunderne går i gang, er det tid for sæson-afslutninger på en række programmer på alle kanaler.

Især ugens to sæsonafslut-ninger på TV 2 Zulu har imponeret gennem de foregående uger - lige fra premieren, som blev set af 237.000 seere. Comedyserien "Hvor fanden er Herning?" havde i gennemsnit 204.000 seere, og det er det højeste sæsonseertal til en Zulu-serie nogensinde.

Faktisk har "Hvor fanden er Herning?" haft højere seertal end alle de seks "Klovn"-sæsoner. De to serier har dog haft forskellige sendetidspunk-ter, og "Hvor fanden er Herning?" har været begunstiget af det forholdsvis tidligere sendetidspunkt klokken 21.20.

Også "Comedy Fight Club - det nye kuld" sluttede i sidste uge, og denne fjerde sæson blev ligeledes den hidtil mest sete. "Comedy Fight Club" blev set af 123.000 seere i snit ved førstegangsudsendelserne, og det er godt 50 procent mere end den hidtil mest sete sæson (nemlig sæson 2, der blev set af 81.000 seere).

Sæsonafslutninger på TV 2
På TV 2 var der i uge 48 sæsonafslutning på "Live fra Bremen", der fik et gennemsnitligt meget højt seertal på 788.000 seere og en share på 39 procent blandt de 21-50-årige). "Aloha!" blev set af 459.000 seere i snit og har nået en share på 31 procent blandt de 21-50-årige.

Også den nye dramakomedieserie "Lærkevej" sluttede i uge 48, og seriens første sæson fik flotte 861.000 seere i snit og en share på 40 procent blandt de 21-50-årige.

Også mandagens kriminalprogrammer, der sluttede i uge 48, har haft en god sæson. "Station 2 Patrulje" har haft 935.000 seere i snit og en share på 42 procent blandt de 21-50-årige. "Station 2 Special" har haft 863.000 seere i snit og en share på 35 blandt de 21-50-årige.

"Praxis" har haft 554.000 seere i snit og en share på 23 procent blandt de 21-50-årige. "LPS" torsdag klokken 22.40 havde i snit 305.000 seere og share 24 i både 3+ og 21-50 år.

"Basta" havde i efteråret 556.000 seere blandt alle danskere og 258.000 seere blandt de 21-50-årige. Dermed er "Basta" i efteråret 2009 p.t. Danmarks mest sete forbrugermagasin.

Ugen bød faktisk også på en premiere, nemlig på TV 2s bankoshow "Jule Bingo Banko", som blev set af tilfredsstillende 767.000 danskere. Blandt de 21-50-årige var seerandelen på 39 procent. "Jule Bingo Banko" gav også høj trafik på nettet og gjorde tv2.dk til det største danske website fredag klokken 19-21.

 

Top 20 - 21-50 år - uge 48 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Forbrydelsen II 811.000 59 2. DR1 21 Søndag 464.000 37 2. TV 2 Station 2 Patrulje 395.000 38 4. TV 2 Danmark ifølge Bubber 348.000 35 5. TV 2 Lærkevej 341.000 35 6. DR1 Forsvundne danskere 335.000 37 7. TV 2 Station 2 Special: Forbryderjagt i vild ... 328.000 30 8. TV3 Robinson Ekspeditionen 321.000 30 9. TV 2 Desperate Housewives 305.000 28 10. TV 2 Jule Bingo Banko 300.000 39 11. TV 2 I en anden del af Danmark 293.000 32 12. DR1 Hammerslag 286.000 31 12. TV 2 Operation X: Korruption i kommunen 286.000 30 14. TV 2 Dagens mand 282.000 26 15. TV 2 Så det synger 271.000 34 15. TV 2 Basta 271.000 27 17. TV 2 Live fra Bremen 266.000 33 18. TV 2 Praxis 265.000 26 19. TV 2 Hvem vil være millionær? 260.000 25 20. DR1 Bankrøverens sidste chance 257.000 25

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 23. - 29. november 2009 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 6 t 12 min 27 5 t 55 min 25 TV 2 Zulu 0 t 37 min 3 0 t 57 min 4 TV 2 Charlie 0 t 46 min 3 0 t 22 min 2 TV 2 FILM 0 t 15 min 1 0 t 19 min 1 TV 2 NEWS 0 t 33 min 2 0 t 29 min 2 DR1 4 t 47 min 20 4 t 08 min 18 DR2 1 t 15 min 5 0 t 54 min 4 DR Update 0 t 04 min 0 0 t 03 min 0 DR HD 0 t 12 min 1 0 t 13 min 1 DR K 0 t 11 min 1 0 t 09 min 1 DR Ramasjang 0 t 31 min 2 0 t 21 min 1 TV3 1 t 12 min 5 1 t 43 min 7 TV3+ 0 t 55 min 4 1 t 23 min 6 TV3 PULS 0 t 22 min 2 0 t 33 min 2 Kanal 4 0 t 30 min 2 0 t 43 min 3 Kanal 5 0 t 43 min 3 1 t 04 min 5 6'eren 0 t 16 min 1 0 t 21 min 2 Discovery 0 t 16 min 1 0 t 26 min 2 TV 2 SPORT 0 t 26 min 2 0 t 24 min 2 Eurosport 0 t 07 min 0 0 t 05 min 0 Canal9 0 t 06 min 0 0 t 08 min 1 Andre 3 t 09 min 15 2 t 47 min 11 I alt 23 t 25 min 100 23 t 27 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 48 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 829.000 44 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 803.000 47 3. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 617.000 31 4. DR1 TV AVISEN 21.00 611.000 27 5. DR1 TV AVISEN 18.30 538.000 36 6. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 533.000 42 7. TV 2 Regionale nyheder 22.20 531.000 28 8. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 502.000 42 9. TV 2 Regionale nyheder 18.10 473.000 41 10. DR1 SportNyt 18.55 / 21.50 415.000 21 11. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 413.000 26 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 280.000 18 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 189.000 61 13. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 169.000 29 14. TV 2 Regionale nyheder 16.10 166.000 30 15. DR2 Deadline 22.30 128.000 8 16. DR2 Deadline 17.00 125.000 15 17. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 116.000 37 18. TV 2 Regionale nyheder 12.10 113.000 37 19. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 79.000 21 21. DR2 DR2 Udland 67.000 4 22. DR1 DR Update 15.00 52.000 11 23. DR1 DR Update 12.00 38.000 12

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 48 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Forbrydelsen II 1.735.000 57 2. DR1 21 Søndag 1.113.000 40 3. DR1 Forsvundne danskere 1.011.000 45 4. TV 2 Station 2 Patrulje 907.000 40 5. TV 2 Hvem vil være millionær? 871.000 36 6. DR1 Hammerslag 864.000 39 7. TV 2 Så det synger 828.000 39 8. TV 2 Station 2 Special: Forbrydelser i vild ... 816.000 32 9. DR1 Cirkusrevyen 2008 805.000 37 10. TV 2 I en anden del af Danmark 782.000 37 11. TV 2 Jule Bingo Banko 767.000 35 12. TV 2 Operation X: Korruption i kommunen 720.000 32 13. DR1 Bankrøverens sidste chance 717.000 31 14. TV 2 LørdagsSporten 713.000 38 14. TV 2 Lærkevej 713.000 31 16. DR1 Kontant 663.000 30 17. TV 2 Danmark ifølge Bubber 632.000 28 18. DR1 SportsNyt med SAS Liga 607.000 25 19. DR1 Red Eye 578.000 30 19. TV 2 Praxis 578.000 25

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 48 2009 (til 29. november) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 53,1 58,1 Viasat 25,2 21,3 SBS TV 15,3 14,8 Discovery 3,0 3,2 TV 2 SPORT 2,7 2,0 MTV 0,7 0,6

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 1.487.000 666.000 DR Update 928.000 309.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 48 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2/NORD 26,5 60 TV/MIDT-VEST 23,3 59 TV 2/FYN 22,9 52 TV2 ØST 22,7 53 TV SYD 17,3 40 TV 2 | ØSTJYLLAND 16,9 46 TV 2/ Lorry 12,6 33

Billede {0} af {1}