Tv-seningen uge 43:Seerrekorder til flere TV 2-programmer

27. oktober 2009;
Af: TV 2 Kommunikation

En uge med seerrekorder til TV 2, fine premierer på TV 2 og TV 2 Zulu og med en god finaleaften for "Talent 09".

Bubber fik sin sag for, da han i "Danmark ifølge Bubber" undersøgte pornobranchen. (Foto: Eyeworks / TV 2)

Uge 43 blev en uge med flere nye seerrekorder til TV 2-programmer, et par fine premierer på TV 2 og TV 2 Zulu samt en god finaleaften for "Talent 09".

Første del af "Live fra Bremen" har været sendt fem gange og hver uge med stigende seertal. I fredags blev rekorden løftet til 1.110.000 seere.

Casper Christensens talkshow "Aloha!" har været sendt fire gange og satte i fredags seerrekord for anden uge i træk - nu med 549.000 seere.

Også "Dagens mand" fik sit hidtil højeste seertal (753.000) til specialudgaven med deltagelse af homoseksuelle mænd, og samme aften havde TV 2 et fint premiereseertal på "I en anden del af Danmark".

Programmet om fire udviklingshæmmede og deres liv blev set af 775.000 danskere og blev samtidig ugens højest vurderede TV 2-program med vurderingen 4,4 på en skala fra 1 til 5.

"Danmark ifølge Bubber" fik ligeledes seerrekord med 922.000 seere til sidste uges udgave, hvor Bubber udforskede pornobranchen.

Også TV 2 Zulu oplevede en formidabel god premiere på sitcomen "Hvor fanden er Herning?", der med 237.000 seere fik det højeste seertal til en premiere på en programserie på TV 2 Zulu nogensinde.

Også "Talent 09" havde en god aften til fredagens finale. For første og eneste gang, hvor "Talent 09" og "Vild med dans" var i direkte konkurrence klokken 20, blev "Talent 09" mest set blandt alle danskere.

 

Top 20 - 21-50 år - uge 43 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Forbrydelsen II 745.000 58 2. DR1 Talent 09 - afgørelsen 743.000 58 3. DR1 Talent 09 634.000 53 4. TV 2 Danmark ifølge Bubber 494.000 46 5. TV 2 Vild med dans - afgørelsen 491.000 38 6. TV 2 Live fra Bremen - ugen fra sidelinjen 486.000 39 7. TV 2 Station 2 478.000 41 8. TV 2 Lærkevej 457.000 44 9. TV 2 Vild med dans 423.000 34 10. TV 2 Station 2 Efterlyst 406.000 36 11. TV 2 Dagens mand - special 392.000 36 12. DR1 Det nye talkshow - med Anders Lund 385.000 36 13. TV 2 Desperate Housewives 359.000 32 14. TV 2 Live fra Bremen 354.000 30 15. DR1 21 Søndag 326.000 28 16. TV3 Robinson Ekspeditionen 310.000 28 17. DR1 Hammerslag 303.000 34 18. TV 2 Hvem vil være millionær? 298.000 27 19. TV 2 Basta 296.000 29 20. DR1 Kontant 295.000 27

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 19. - 25. oktober 2009 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 7 t 02 min 29 6 t 49 min 28 TV 2 Zulu 0 t 36 min 2 0 t 58 min 4 TV 2 Charlie 0 t 49 min 3 0 t 23 min 2 TV 2 FILM 0 t 14 min 1 0 t 21 min 1 TV 2 NEWS 0 t 31 min 2 0 t 27 min 2 DR1 5 t 28 min 23 4 t 40 min 19 DR2 1 t 04 min 4 0 t 51 min 3 DR Update 0 t 05 min 0 0 t 05 min 0 TV3 1 t 23 min 6 1 t 56 min 8 TV3+ 0 t 55 min 4 1 t 21 min 5 TV3 PULS 0 t 17 min 1 0 t 26 min 2 Kanal 4 0 t 27 min 2 0 t 39 min 3 Kanal 5 0 t 46 min 3 1 t 10 min 5 6'eren 0 t 15 min 1 0 t 24 min 2 Discovery 0 t 20 min 1 0 t 30 min 2 TV 2 SPORT 0 t 24 min 2 0 t 22 min 2 Eurosport 0 t 09 min 1 0 t 06 min 0 Canal9 0 t 03 min 0 0 t 03 min 0 Andre 3 t 21 min 15 3 t 08 min 12 I alt 24 t 09 min 100 24 t 39 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 43 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 892.000 46 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 861.000 50 3. DR1 TV AVISEN 21.00 704.000 28 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 693.000 34 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 588.000 31 6. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 571.000 47 7. DR1 TV AVISEN 18.30 553.000 38 8. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 531.000 47 9. TV 2 Regionale nyheder 18.10 511.000 46 10. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 467.000 30 11. DR1 SportNyt 18.55 / 21.50 453.000 22 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 341.000 20 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 201.000 61 14. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 165.000 33 15. TV 2 Regionale nyheder 16.10 153.000 33 16. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 130.000 39 17. TV 2 Regionale nyheder 12.10 110.000 37 17. DR2 Deadline 22.30 110.000 7 19. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 94.000 26 20. DR2 Deadline 17.00 87.000 13 21. DR2 DR2 Udland 65.000 3 22. DR1 DR Update 15.00 52.000 13 23. DR1 DR Update 12.00 32.000 10

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 43 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Forbrydelsen II 1.658.000 58 2. DR1 Talent 09 - afgørelsen 1.645.000 56 3. DR1 Talent 09 1.325.000 46 4. TV 2 Vild med dans - afgørelsen 1.245.000 42 5. TV 2 Vild med dans 1.186.000 41 6. TV 2 Station 2 1.131.000 43 7. TV 2 Live fra Bremen - ugen fra sidelinjen 1.110.000 38 8. TV 2 Hvem vil være millionær? 1.022.000 40 9. TV 2 Station 2 Efterlyst 960.000 39 10. DR1 Kontant 945.000 39 11. DR1 21 Søndag 935.000 36 12. DR1 Det Nye Talkshow - med Anders Lund 927.000 38 13. TV 2 Danmark ifølge Bubber 922.000 37 14. TV 2 Lærkevej 912.000 38 15. DR1 Hammerslag 899.000 40 16. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 836.000 40 17. DR1 Bussen 821.000 37 18. TV 2 I en anden del af Danmark 775.000 35 19. TV 2 LørdagsSporten 771.000 40 20. TV 2 Dagens mand - special 753.000 31

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 43 2009 (til 25. oktober) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 55,2 58,5 Viasat 23,8 20,9 SBS TV 15,1 14,7 Discovery 3,2 3,2 TV 2 SPORT 2,4 2,0 MTV 0,4 0,6

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 1.433.000 636.000 DR Update 995.000 324.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 43 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV/MIDT-VEST 26,3 63 TV2/NORD 25,2 56 TV 2 ØST 24,0 52 TV 2/FYN 19,6 50 TV 2 | ØSTJYLLAND 18,6 47 TV SYD 18,4 45 TV 2/ Lorry 14,7 36

Billede {0} af {1}