Tv-seningen uge 40:"Vild med dans" og fødselsdag dominerer

06. oktober 2008;
Af: TV 2 Kommunikation

"Vild med dans" havde i fredags næsten dobbelt så mange seere som "Talent 2008" - seerrekord til "Så det synger".

Blandt gæsterne i "Eleva20ren" var Peter Palland fra "Morten og Peter"-programmerne. Her interviewes han af Cecilie Frøkjær.

Uge 40 kom igen til at stå i "Vild med dans"-tegn og TV 2-fødsels-dagens-tegn -og så var der lige en seerrekord til at andet af TV 2s under-holdningsprogrammer.

"Vild med dans" opnåe-de med 1.372.000 seere sæsonens højeste tilslut-ning, og programmet øgede forspringet til "Ta-lent 2008" med næsten 50 procent i forhold til de foregående to uger.

Også TV 2s fødselsdags-programmer prægede ugens tv-sening, og her var det især "Eleva20-ren", der satte trumf på onsdag aften. I det hele taget var der stor interesse for TV 2s fødselsdag, hvilket også resulterede i, at emnet "TV 2 20 år" kom med på Politikens hitlister over indholdet i ugens læserbreve og avis-ledere.

Ugen bød også på en seerrekord til TV 2s underholdningsprogram "Så det synger", som blev set af 725.000 danskere (3 år+) og 306.000 seere blandt de 21-50-årige - seerrekord i begge målgrupper.

Rekorden var lidt overraskende, idet "Så det synger" denne aften skulle konkurrere med nye underholdningsprogrammer på TV3 og DR1. På TV3 havde programmet "Grillet" 129.000 seere, mens "Hvem ved det!" på DR1 blev set af 516.000.

Uge 40 gav også seerne et gensyn med tre af hovedpersonerne, Line, Allan og Susanne, fra TV 2s dokumentarserie "Livet er fedt". Det nye program "Livet er stadig fedt" opnåede placering på top 20 både blandt alle danskere og blandt de 21-50-årige.

På de små TV 2-kanaler leverede TV 2 Zulu en bemærkelsesværdig præstation lørdag aften under visningerne af comedy-showet "Biblen" fra Nørrebro Teater. I tidsrummet fra klokken 22-23 var TV 2 Zulu Danmarkas næststørste kommercielle kanal efter TV 2, og klokken 23-24 var Zulu Danmarks mest sete kommercielle kanal.

 

Top 20 - 21-50 år - uge 40 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Vild med dans - afgørelsen 554.000 51 2. DR1 Sommer 537.000 55 3. TV 2 Vild med dans 497.000 52 4. TV 2 Eleva20ren (gennemsnit af 1. og 2. del) 425.000 45 5. TV 2 NYHEDERNE 1988-2008 347.000 35 6. DR1 Talent 2008 - afgørelsen 345.000 32 7. TV 2 Sweet Home Alabama 337.000 36 8. DR1 Talent 2008 314.000 34 9. TV 2 Alarm 112 311.000 31 10. DR1 21 Søndag 307.000 29 11. TV 2 Så det synger 306.000 44 12. TV 2 Station 2 - landevejsstrømer 294.000 31 13. TV 2 Hvem vil være millionær? 278.000 31 14. TV 2 Tomb Raider 2 - The Cradle of Life 274.000 37 14. DR1 Den store dag 274.000 34 16. TV 2 Station 2 Special: Dallas SWAT Team 267.000 28 17. TV 2 Skolen - verdensklasse på 100 dage 249.000 28 18. TV 2 Praxis: Med cancer i kufferten 238.000 28 19. TV 2 Livet er stadig fedt 237.000 28 20. TV 2 Basta 235.000 27

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 30. september - 5. oktober 2008 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 6 t 33 min 33 6 t 01 min 30 TV 2 Zulu 0 t 27 min 2 0 t 43 min 4 TV 2 Charlie 0 t 26 min 2 0 t 14 min 1 TV 2 FILM 0 t 11 min 1 0 t 18 min 1 TV 2 NEWS 0 t 22 min 2 0 t 20 min 2 DR1 4 t 24 min 22 3 t 33 min 18 DR2 0 t 47 min 4 0 t 33 min 3 DR Update 0 t 03 min 0 0 t 03 min 0 TV3 1 t 03 min 5 1 t 34 min 8 TV3+ 1 t 00 min 5 1 t 20 min 7 Kanal 4 0 t 29 min 2 0 t 47 min 4 Kanal 5 0 t 34 min 3 0 t 53 min 4 SBS Net 0 t 11 min 1 0 t 16 min 1 Discovery 0 t 15 min 1 0 t 21 min 2 TV 2 SPORT 0 t 11 min 1 0 t 12 min 1 Eurosport 0 t 07 min 1 0 t 04 min 0 Andre 3 t 03 min 15 2 t 48 min 14 I alt 20 t 06 min 100 20 t 00 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 40 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 829.000 49 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 793.000 53 3. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 624.000 34 4. DR1 TV AVISEN 21.00 566.000 26 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 542.000 33 6. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 500.000 35 7. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 486.000 50 7. DR1 TV AVISEN 18.30 486.000 40 9. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 464.000 50 10. DR1 SportNyt 18.55 / 21.50 460.000 24 11. TV 2 Regionale nyheder 18.10 453.000 49 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 291.000 21 13. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-10.00 169.000 64 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 169.000 63 15. TV 2 SportsNYHEDERNE 16.05 151.000 36 16. TV 2 Regionale nyheder 16.10 144.000 38 17. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 134.000 44 18. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 131.000 34 19. TV 2 SportsNYHEDERNE 12.10 122.000 47 20. TV 2 Regionale nyheder 12.10 109.000 46 21. DR2 Deadline 22.30 101.000 7 22. TV 2 SportsNYHEDERNE 14.05 95.000 34 23. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 89.000 33 24. DR2 DR2 Udland 19.30 81.000 5 25. DR2 Deadline 17.00 67.000 11 26. DR1 DR Update 15.00 47.000 15 27. DR1 DR Update 12.00 38.000 13

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 40 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Sommer 1.535.000 65 2. TV 2 Vild med dans - afgørelsen 1.442.000 56 3. TV 2 Vild med dans 1.372.000 56 4. DR1 21 Søndag 1.108.000 46 5. TV 2 Eleva20ren (gennemsnit af 1. og 2. del) 1.028.000 48 6. TV 2 Hvem vil være millionær? 952.000 45 7. TV 2 NYHEDERNE 1988-2008 876.000 40 8. DR1 Hammerslag 771.000 37 9. DR1 Talent 2008 741.000 31 10. TV 2 Så det synger 725.000 40 11. TV 2 Station 2 - landevejsstrømer 713.000 34 12. DR1 Talent 2008 - afgørelsen 710.000 28 13. DR1 Kontant 698.000 31 14. TV 2 Station 2 Special: Dallas SWAT Team 664.000 30 15. TV 2 Livet er stadig fedt 627.000 29 16. DR1 SøndagsSporten med SAS liga 626.000 29 17. TV 2 Sweet Home Alabama 620.000 30 18. TV 2 Basta 612.000 29 19. TV 2 Den hemmelige millionær 610.000 31 20. DR1 Den store dag 599.000 31

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 40 2008 (til 5. oktober) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 56,6 59,9 Viasat 22,6 20,0 SBS TV 15,6 14,3 Discovery 2,8 3,2 TV 2 SPORT 1,6 1,7 MTV 0,8 0,9

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

(Gallup måler ikke længere seertal på CNN, BBC World mv.)

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 1.305.000 549.000 DR Update 521.000 177.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 40 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV/MIDT-VEST 24,9 63 TV2 ØST 21,1 52 TV2/NORD 20,1 55 TV SYD 19,7 49 TV 2 | ØSTJYLLAND 18,8 54 TV 2/FYN 17,9 49 TV 2/ Lorry 13,6 39

Billede {0} af {1}