Tv-seningen uge 34: Zulus stærkeste lørdag nogensinde

28. august 2013;
Af: TV 2 Kommunikation

Der blev for alvor fyret op under Zulu, da årets comedy-festival blev indledt fredag.

Det er Mick Øgendahl, når han er allerbedst, og præcis derfor blev han kåret til årets komiker 2012 ved "Zulu Comedy Galla 2012" i Operaen for publikumshittet "Spas". (Foto: ArtPeople / TV 2)

De gode grin sikrede Zulu den bedste weekend i målgruppen siden 2011, og fredagen hev sejrsikkert kanalens næst stærkeste fredag nogensinde i målgruppen hjem. Mick Øgendahl underholdt med showet ”Spas”, hvor hele 149.000 seere så med. Det var nok til at placere showet som årets tredje mest sete udsendelse i 3+ på kanalen.

Højdespringeren blev dog lørdag med hele 15 procent kommerciel seerandel i kernemålgruppen takket være blandt andet ”Venner”-maraton i dagsfladen samt aftenens række af stand up-shows.

Rekord-lørdag på Zulu
”Linda P og mig” gik rent ind og mestrede en flot placering som årets næstmest sete Zulu-program i målgruppen – kun overgået af ”Zulu Awards”. Showet blev efterfulgt af årets komiker, Anders Matthesen, der i ”Anders Matthesen: Vender tilbage” fik smilet frem hos henholdsvis 5 procent og 4 procent til første og anden del af showet.

Zulu kunne være godt tilfredse, for lørdagen blev samtidig den stærkeste Zulu-lørdag nogensinde – både i Zulus egen kernemålgruppe og blandt de 20-60 årige.

Fra venstre mod højre: Britt Bendixen, Joachim Boldsen (siddende), Jens Gaardbo, Pernille Højmark og Michael Meyerheim. (Foto: Per Arnesen / TV 2)

”Spørg Charlie” kom godt fra start
”Spørg Charlie” havde sæsonpremiere onsdag, og med 133.000 seere blandt alle danskere var programmet endnu engang populært blandt de spørgelystne danskere. Især i målgruppen 50 år+ var Charlie populær, og 122.000 seere inden for målgruppen gav udslag i en målgruppepræcision på hele 92 procent.

TV3s nye satsning i svømmehallen "Stjerner på vippen" fik derimod hårde ord med på vejen, og BT gav programmet to ensomme stjerner og ordene overskrifterne ”Kedeligt klorvand” og ”Billig hjemmevideo”. Alligevel valgte 385.000 danskere at følge kendissernes maveplaskere på tv. 

----------

I tabellerne herunder sammenlægges seertallene for programmer, der samsendes på flere kanaler, f.eks. samtidig udsendelse af nyheder o.l. på TV 2 og TV 2 NEWS.

Top 20 - 20-60 år - uge 34 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Den store bagedyst 391.000 39 2. DR1 21 Søndag 296.000 24 3. DR1 Kontant 291.000 25 4. TV 2 Station 2: Den rullende specialenhed 290.000 26 5. TV 2 Kvinde på spring 279.000 24 6. DR1 Bonderøven 277.000 31 6. TV 2 Operation X: Smarte forretninger 277.000 29 8. DR 1 Danmarks skønneste hjem 268.000 22 9. TV3 Stjerner på vippen 263.000 23 10. DR1 Madmagasinet Bitz & Frisk 260.000 23 11. DR1 Læsø kalder 253.000 23 11. DR1 80'erne tur-retur 253.000 22 13. DR 1 Søren Ryge direkte 252.000 25 14. TV 2 Danmark ifølge Bubber 248.000 20 15. TV 2 Liebhaverne 244.000 25 16. TV 2 Razzia - Fødevarekontrollen rykker ud 240.000 21 17. TV 2 I Luv Jan 236.000 20 18. DR1 Jeg var der 230.000 20 19. DR1 På vinger over 224.000 19 20. DR1 Doping Epidemien 221.000 21

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 19. - 25. august 2013 Kanal Alle seere Share i % 20-60 år Share i % TV 2 3 t 41 min 21 3 t 54 min 22 TV 2 Zulu 0 t 40 min 4 1 t 00 min 5 TV 2 Charlie 0 t 42 min 4 0 t 30 min 3 TV 2 FILM 0 t 04 min 0 0 t 05 min 0 TV 2 NEWS 0 t 37 min 4 0 t 35 min 3 TV 2 Fri 0 t 12 min 1 0 t 14 min 1 DR1 3 t 11 min 18 2 t 39 min 15 DR2 0 t 48 min 5 0 t 47 min 4 DR3 0 t 15 min 1 0 t 21 min 2 DR K 0 t 22 min 2 0 t 21 min 2 DR Ramasjang 0 t 19 min 2 0 t 11 min 1 DR Ultra 0 t 12 min 1 0 t 04 min 0 TV3 0 t 57 min 5 1 t 20 min 7 TV3+ 0 t 34 min 2 0 t 47 min 4 TV3 PULS 0 t 19 min 2 0 t 25 min 2 TV3 Sport 1 0 t 16 min 2 0 t 15 min 1 TV3 Sport 2 0 t 05 min 0 0 t 06 min 1 Kanal 4 0 t 21 min 2 0 t 27 min 2 Kanal 5 0 t 43 min 4 0 t 56 min 5 6'eren 0 t 17 min 2 0 t 20 min 2 7'eren 0 t 01 min 0 0 t 02 min 0 Discovery 0 t 10 min 1 0 t 15 min 1 TLC 0 t 10 min 1 0 t 12 min 1 MTV 0 t 04 min 0 0 t 05 min 0 VH1 0 t 02 min 0 0 t 03 min 0 Regional-tv 0 t 07 min 1 0 t 05 min 0 Eurosport 0 t 05 min 0 0 t 03 min 0 Canal9 0 t 12 min 1 0 t 13 min 1 Andre 1 t 58 min 11 1 t 49 min 10 I alt 17 t 25 min 100 18 t 02 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 34 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 / 21.30 544.000 29 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 453.000 34 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 428.000 37 4. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.18 410.000 26 5. TV 2 NYHEDERNE 22.00 388.000 23 6. DR1 Vores vejr 18.55 369.000 33 7. TV 2 Regionale nyheder 22.20 366.000 26 8. DR1 Sporten 22.20 324.000 22 9. DR1 TV AVISEN 18.30 311.000 32 10. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 238.000 30 11. TV 2 Regionale nyheder 18.10 227.000 30 12. TV 2 NYHEDERNE 18.00 215.000 29 13. TV 2 Dit sommervejr 18.25 209.000 24 14. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 178.000 62 15. TV 2 NYHEDERNE 07.00-11.00 143.000 50 16. DR1 TV AVISEN 17.50 107.000 16 17. TV 2 SportsNYHEDERNE 17.10 93.000 18 18. TV 2 SportsNYHEDERNE 12.10 92.000 34 19. TV 2 NYHEDERNE 12.00 91.000 31 20. TV 2 Regionale nyheder 17.15 90.000 18 21. DR2 Deadline 22.30 88.000 7 22. TV 2 NYHEDERNE 17.00 80.000 16 23. TV 2 Regionale nyheder 12.10 69.000 26 24. TV 2 NYHEDERNE 06.00-06.30 64.000 57 25. DR2 DR2 17:00 / 18:00 35.000 6 26. TV 2 NYHEDERNE 04.00-05.30 25.000 35 27. DR2 DR2 12:00 - DR2 15:00 20.000 6 28. DR2 DR2 07:00 - DR2 11:00 17.000 6

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 34 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Den store bagedyst 692.000 38 2. DR1 21 Søndag 687.000 34 3. DR1 Bonderøven 598.000 36 4. DR1 Søren Ryge direkte 592.000 34 5. DR1 Læsø kalder 569.000 31 6. DR1 På vinger over 542.000 27 7. DR1 Madmagasinet Bitz & Frisk 540.000 30 8. TV 2 Hvem vil være millionær? 538.000 29 9. DR1 Kontant 531.000 27 10. DR1 Danmarks skønneste hjem 508.000 25 11. DR1 Fodboldmagasinet 498.000 26 12. TV 2 Liebhaverne 476.000 29 13. DR1 80'erne tur-retur 459.000 24 14. DR1 Penge 458.000 27 15. TV 2 Station 2: Den rullende specialenhed 440.000 24 16. TV 2 Operation X: Smarte forretninger 426.000 25 17. TV 2 Razzia - Fødevarekontrollen rykker ud 423.000 22 18. TV 2 Min søsters børn på bryllupsrejse 422.000 28 19. DR1 Horisont 414.000 24 20. TV 2 Savnet 404.000 23

 

 

De 20-60-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 20-60 år - i % Kanal Uge 34 2013 (til 25. august) TV 2 53,8 56,4 TV3-kanalerne 24,2 21,7 SBS Discovery Media 19,1 19,0 Viacom 1,0 1,1 Canal9 1,9 1,8

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 607.000 46 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 34 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 15,6 45 TV 2/FYN 11,6 39 TV SYD 10,7 39 TV2/NORD 10,0 36 TV/MIDT-VEST 9,9 45 TV 2 | ØSTJYLLAND 9,3 34 TV 2/ Lorry 7,2 27

 

 

Billede {0} af {1}