Tv-seningen uge 30: Flot sidste Tour-uge

29. juli 2008;
Af: TV 2 Kommunikation

Seerinteressen fortsatte i Tourens sidste uge, hvor Carlos Sastre oven i købet sikrede sig den gule førertrøje - det gav flot afsluttende weekend.

Carlos Sastre vinder på toppen af Alpe d'Huez og sikrer sig den gule førertrøje.

11 Tour de France-programmer på hitlisten over de 20 mest sete programmer blandt de 21-50-årige. Og otte gange Tour de France blandt alle seere. Det siger alt om, at Tourens sidste og afgørende uge blev fulgt tæt af danskerne.

Mest set var Tour de France-studiet søndag, hvor Carlos Sastre fik den gule trøje på i Paris og blev hyldet som vinder af verdens hårdeste cykelløb. Her så 511.000 danskere med og gjorde programmet til ugens tredjemest sete.

Endnu flere seere var der dog til afslutningen af specielt to etaper - lørdagens altgørende enkeltstart og søndagens hyldestetape til Paris. Søndag topper med hele 804.000 seere i det øjeblik, hvor Gert Stegmans træder forbi sidste holdkammerat i Quick Step-toget og sikrer sig sejren på Champs Èlysées, mens 712.000 danskere fulgte lørdagens højdepunkt - da Carlos Sastre gjorde korsets tegn og kørte over målstregen efter en fantastisk enkeltstart, der reelt sikrede ham den samlede Tour de France-sejr.

Ellers er det på sidste uges hitlister værd at bemærke, at genudsendelsen af "Station 2 Special: Lufthavnsstrømer" med 592.000 seere var ugens næstmest sete program. Samt at TV 2 på hitlisten for de 21-50-årige indtager 12 af de første 13 pladser.

Top 20 - 21-50 år - uge 30 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Tour de France-studiet: Kong Sastre ... 231.000 57 2. TV 2 Gordon Ramsays køkkenmareridt 223.000 44 3. DR1 Rejseholdet 220.000 43 4. TV 2 Vores første barn 215.000 39 5. TV 2 Tour de France-studiet: Kong Carlos ... 212.000 51 6. TV 2 Basserne 207.000 30 7. TV 2 Klovn 205.000 32 8. TV 2 Tour de France-studiet: CSC Saxo ... 203.000 64 9. TV 2 Tour de France-studiet: Fight for den ... 198.000 52 10. TV 2 Station 2 Special: Lufthavnsstrømer 193.000 30 11. TV 2 Tour de France: 20. etape, sandhed.. 182.000 75 12. TV 2 Tour de France-studiet: Sastre styrer ... 182.000 61 13. TV 2 Tour de France: 21. etape, Champs Èl.. 179.000 67 14. DR1 Aftentour 2008 med SAS liga 178.000 29 14. TV 2 Den hemmelige millionær 178.000 28 16. TV 2 Tour de France: 16. etape, Alperne 177.000 71 16. DR1 The Bachelor 177.000 31 18. TV 2 Tour de France: 17. etape, Alpe d'Huez 167.000 73 19. TV 2 Timeline 160.000 30 19. DR1 Aftentour 2008 (gns.) 160.000 28

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Kanal Uge 30 2008 (til 27. juli) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 64,5 60,3 Viasat 15,7 20,0 SBS TV 13,2 13,2 Discovery 3,3 3,4 TV 2 SPORT 1,7 1,1 MTV 1,1 0,8 Ugens tv-sening 21. - 27. juli 2008 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 5 t 29 min 35 5 t 24 min 35 TV 2 Zulu 0 t 19 min 2 0 t 30 min 3 TV 2 Charlie 0 t 28 min 3 0 t 16 min 2 TV 2 FILM 0 t 11 min 1 0 t 17 min 2 TV 2 NEWS 0 t 18 min 2 0 t 20 min 2 DR1 3 t 25 min 22 2 t 38 min 17 DR2 0 t 32 min 3 0 t 23 min 2 DR Update 0 t 02 min 0 0 t 02 min 0 TV3 0 t 37 min 4 0 t 54 min 6 TV3+ 0 t 31 min 3 0 t 41 min 4 Kanal 4 0 t 16 min 2 0 t 24 min 3 Kanal 5 0 t 28 min 3 0 t 43 min 5 SBS Net 0 t 09 min 1 0 t 13 min 1 Discovery 0 t 14 min 2 0 t 20 min 2 TV 2 SPORT 0 t 10 min 1 0 t 10 min 1 Eurosport 0 t 07 min 1 0 t 05 min 1 Andre 2 t 45 min 16 2 t 28 min 15 I alt 15 t 45 min 100 15 t 37 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 30 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 SportNyt 21.25 (én uds.) 680.000 40 2. TV 2 Regionale nyheder 18.10 634.000 39 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 576.000 54 4. DR1 TV AVISEN 21.00 562.000 50 5. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 552.000 35 6. TV 2 Regionalprogram 19.30 543.000 62 7. DR1 Sommervejret 18.55 / 21.25 528.000 39 8. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 505.000 63 9. TV 2 Regionale nyheder 22.20 466.000 34 10. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 458.000 62 11. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 384.000 39 12. DR1 TV AVISEN 18.30 341.000 38 13. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 306.000 24 14. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 264.000 50 15. TV 2 SportsNyhederne 12.10 159.000 59 16. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 151.000 45 17. TV 2 SportsNYHEDERNE 16.05 122.000 51 17. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 122.000 32 19. TV 2 Regionale nyheder 12.10 91.000 39 20. TV 2 SportsNYHEDERNE 14.05 90.000 34 21. DR2 Deadline 22.30 84.000 7 22. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 64.000 31 23. DR2 Deadline 17.00 23.000 4

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 30 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Rejseholdet 617.000 40 2. TV 2 Station 2 Special: Lufthavnsstrømer 592.000 35 3. TV 2 Tour de France-studiet: Kong Sastre ... 511.000 51 4. DR1 Aftentour 2008 (gns.) 477.000 35 5. TV 2 Den hemmelige millionær 459.000 29 6. DR1 Hit med sangen 458.000 40 7. TV 2 Tour de France-studiet: Kong Carlos ... 455.000 45 8. TV 2 Basserne 454.000 28 9. DR1 Hokus Krokus 442.000 32 9. TV 2 Hvem vil være millionær? Junior 442.000 30 9. DR1 Det vilde Kina 442.000 29 12. TV 2 Tour de France: 20. etape, sandhed.. 440.000 70 13. TV 2 Vores første barn 436.000 31 14. DR1 Smag på Danmark - med Meyer 431.000 29 15. DR1 En sag for Frost 427.000 37 16. TV 2 Tour de France-studiet: Fight for den ... 426.000 41 17. TV 2 Tour de France: 21. etape, Champs Èl.. 419.000 66 17. TV 2 Tour de France-studiet: CSC Saxo ... 419.000 57 19. DR1 AftenTour 2008 med SAS Liga 415.000 29 20. DR1 Goldfinger 404.000 37

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i %

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

(Gallup måler ikke længere seertal på CNN, BBC World mv.)

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 1.135.000 482.000 DR Update 332.000 103.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 30 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV/MIDT-VEST 16,3 63 TV SYD 14,0 52 TV2 ØST 13,7 55 TV 2/FYN 12,7 54 TV 2 | ØSTJYLLAND 12,0 54 TV2/NORD 11,3 55 TV 2/ Lorry 9,0 39

Billede {0} af {1}