Tv-seningen uge 28: Tour, Murphy og Frost

16. juli 2012;
Af: TV 2 Kommunikation

Touren dominerer tv-seningen i dagtimerne, Eddie Murphy sikrer Zulu årets næstbedste uge, og Frost holder Charlie på rekordkurs.

Lotto-rytteren Andre Greipel har nu vundet tre etaper i årets Tour de France. (Foto: All Over / imago / TV 2)


Tv-hitlisterne rummer i uge 28 enorm forskel, når man sammenholder tv-seningen blandt de 21-50-årige og tv-seningen blandt alle danskere.

På 21-50-listen står der TV 2 på 17 af de 20 mest sete programmer - herunder fem Tour de France-programmer. Nummer 20 er i øvrigt DR1's "Hammerslag Sommermix".

Dette "Hammerslag"-genudsendelses-program er til gengæld nummer ét blandt alle danskere. På denne top 20-liste har TV 2 11 pladser, mens DR1 har ni placeringer.

Tour de France er igen en afgørende faktor og dominerer tv-seningen i dagtimerne. Ugens allermest sete minut på én kanal tilhører da også Tour de France, som 825.000 så med på, da torsdagens etape fandt sin afslutning omkring klokken 18.00.

Fin uge for TV 2s nichekanaler
Alle TV 2s mindre kanaler havde en fin uge. Tre Eddie Murphy-film sikrede TV 2 Zulu årets næstbedste uge målt på kommerciel seerandel blandt de 15-40-årige.

"En sag for Frost" sikrede endnu en flot uge i TV 2 Charlies krimisommer. Kanalen har nu solid kurs mod - igen i juli - at blive Danmarks tredjestørste kanal, akkurat som det var tilfældet i juni for første gang nogensinde i en måned.

Også TV 2 FILM fik en flot seerandel - især blandt de 21-50-årige - mens TV 2 NEWS blev Danmarks sjettemest sete kanal blandt alle danskere. En endnu bedre placering end i 1. halvår 2012 som helhed, hvor TV 2 NEWS var nummer otte.

----------

I tabellerne herunder sammenlægges seertallene for programmer, der samsendes på flere kanaler, f.eks. samtidig udsendelse på DR1 og DR HD og samtidig udsendelse af nyheder o.l. på TV 2 og TV 2 NEWS og på DR1 og DR Update.

Top 20 - 21-50 år - uge 28 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Station 2 Politirapporten 298.000 32 2. TV 2 Station 2 Special: Politihundene i Køb.. 262.000 30 3. TV 2 17 Again 226.000 27 4. TV 2 Razzia - SKAT rykker ud 219.000 27 5. TV 2 Han, hun og haven 201.000 25 6. TV 2 Tour de France: Studiet: Sejr til San.. 194.000 42 7. TV 2 Fed forvandling 189.000 26 8. TV 2 Tour de France: 14. etape, Midi-Pyre.. 184.000 48 9. TV 2 Lie to Me 181.000 26 10. TV 2 Store boligdrømme 180.000 23 11. DR1 So F***king Special 179.000 24 12. TV 2 Live fra Bremen - nyhederne sådan ... 174.000 24 13. TV 2 Tour de France: 11. etape, Col de la .. 173.000 56 14. TV 2 Stor, større - megafamilier 172.000 24 15. TV 2 Tour de France: Studiet: Chris Anker .. 171.000 39 15. TV 2 På forreste række 171.000 24 17. TV 2 Tour de France: Studiet: Wiggins over.. 166.000 37 18. TV 2 Liebhaverne 164.000 25 19. DR1 Spise med Price - Blær 156.000 25 20. DR1 Hammerslag Sommermix 154.000 23

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 9.-15. juli 2012 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 5 t 35 min 27 5 t 19 min 26 TV 2 Zulu 0 t 39 min 3 1 t 03 min 5 TV 2 Charlie 1 t 07 min 5 0 t 39 min 3 TV 2 FILM 0 t 09 min 1 0 t 13 min 1 TV 2 NEWS 0 t 44 min 4 0 t 42 min 3 DR1 3 t 09 min 15 2 t 03 min 10 DR2 0 t 47 min 4 0 t 44 min 4 DR Update 0 t 10 min 1 0 t 09 min 1 DR HD 0 t 18 min 1 0 t 20 min 2 DR K 0 t 17 min 1 0 t 17 min 1 DR Ramasjang 0 t 25 min 2 0 t 14 min 1 TV3 0 t 50 min 4 1 t 17 min 6 TV3+ 0 t 38 min 3 0 t 54 min 4 TV3 PULS 0 t 21 min 2 0 t 29 min 2 Kanal 4 0 t 26 min 2 0 t 33 min 3 Kanal 5 0 t 44 min 4 1 t 00 min 5 6'eren 0 t 17 min 1 0 t 22 min 2 Discovery 0 t 10 min 1 0 t 16 min 1 TLC 0 t 12 min 1 0 t 16 min 1 TV 2 SPORT 0 t 13 min 1 0 t 12 min 1 Regional-tv 0 t 08 min 1 0 t 03 min 0 Eurosport 0 t 08 min 1 0 t 05 min 0 Canal9 0 t 10 min 1 0 t 14 min 1 Andre 2 t 55 min 15 2 t 54 min 15 I alt 20 t 31 min 100 20 t 18 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 28 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 615.000 32 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 589.000 41 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 551.000 42 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 505.000 28 4. DR1 Sporten 505.000 27 6. TV 2 SportsNyhederne 18.05 450.000 45 7. TV 2 NYHEDERNE 18.00 435.000 45 8. TV 2 Regionale nyheder 22.20 427.000 26 9. TV 2 Regionale nyheder 18.10 426.000 44 10. DR1 Sommervejr (gns. af uds. efter kl. 18) 401.000 24 11. DR1 TV AVISEN 18.30 385.000 33 12. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 266.000 20 13. TV 2 NYHEDERNE 16.00 243.000 42 14. TV 2 SportsNyhederne 07.00-10.00 155.000 56 15. TV 2 NYHEDERNE 14.00 150.000 35 16. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 146.000 52 17. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 131.000 35 18. TV 2 SportsNYHEDERNE 12.10 129.000 35 19. DR2 Deadline 22.30 126.000 8 20. DR2 DR Update 15.00 40.000 8 20. DR1 DR Update 12.00 35.000 9 21. DR2 Deadline 17.00 27.000 4

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 28 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Hammerslag Sommermix 632.000 37 2. TV 2 Station 2 Politirapporten 625.000 29 3. DR1 Søren Ryge direkte 596.000 33 4. DR1 So F***cking Special 588.000 32 5. DR1 Rejseholdet 570.000 32 6. DR1 Kyst til kyst - Nakskov til Stubbekøbing 568.000 28 7. TV 2 Station 2 Special: Politihundene i Køb.. 565.000 26 8. TV 2 Han, hun og haven 552.000 28 9. TV 2 Razzia - SKAT rykker ud 538.000 28 10. TV 2 Liebhaverne 537.000 31 11. TV 2 Hvem vil være millionær? 508.000 34 12. DR1 Spise med Price - Blær 499.000 30 13. DR1 80'erne tur/retur: 1983 495.000 29 14. TV 2 Fed forvandling 492.000 26 15. DR1 Gintberg på kanten - Thyborøn 487.000 30 16. TV 2 Tour de France: Studiet: Sejr til San.. 462.000 41 17. TV 2 Tour de France: 14. etape, Midi-Pyre.. 456.000 51 18. DR1 AftenTour 2012 (gns.) 444.000 24 19. TV 2 LørdagsSporten 441.000 34 20. TV 2 Tour de France: 11. etape, Col de la .. 433.000 57

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 28 2012 (til 15. juli) TV 2 57,4 52,1 Viasat 19,8 22,4 SBS TV 14,9 17,1 Discovery / TLC 3,9 4,1 TV 2 SPORT 1,5 2,2 MTV 0,7 0,7 Canal9 1,7 1,3

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 837.000 39 min. DR Update 489.000 15 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 28 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 22,9 61 TV SYD 14,5 43 TV/MIDT-VEST 14,3 53 TV2/NORD 13,4 40 TV 2/FYN 13,2 45 TV 2 | ØSTJYLLAND 11,0 41 TV 2/ Lorry 9,0 31

 

 

Billede {0} af {1}