Tv-seningen uge 26: Flot TV 2-uge og sankthanssucces

29. juni 2009;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 havde en god uge 26 - og Charlie hittede sankthansaften.


TV 2 havde en god uge 26. TV 2-familien havde en kommerciel seerandel på over 60 procent, TV 2 indtager 16 af 20 programmer på hitlisten for de 21-50-årige, man havde succes med Wimbledon i SportsNYHEDERNE 22.35, sankthansaften blev et hit på TV 2 Charlie, og så var "Gordon Ramseys køkkenmareridt" ugens næstmest sete tv-program.

Sankthansaften blev et hit på TV 2 Charlie, der havde flotte seertal til både "Sankthans direkte - Fællessang på Charlie", "Sommer i Tyrol" og til "Finn & Jacob - vender tilbage LIVE!". Programmerne gjorde Charlie til Danmarks tredjestørste kanal på dagen.

Til gengæld led de normalt så populære programmer på TV 2 - "Vores første barn" og "Don't Tell the Bride" - under en markant lavere tv-seening sankthansaften. De to programmer, der normalt ligger helt i toppen af hitlisten blandt de 21-50-årige, nåede ikke ind på listen.

Den hitliste er der til gengæld mange andre TV 2-programmer, der kom ind på - faktisk er hele 16 af de 20 programmer TV 2-programmer. Øverst på listen - og nummer to på listen blandt alle seere - ligger "Gordon Ramseys køkkenmareridt", der i det store univers havde 567.000 seere.

Også "SportsNYHEDERNE 22.35", der i sidste uge var udvidet med dagens begivenheder fra Wimbledon, havde en god uge. 

Top 20 - 21-50 år - uge 26 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Gordon Ramsays køkkenmareridt 299.000 40 2. TV 2 The Recruit 280.000 34 3. DR1 Tre på flugt 239.000 31 4. TV 2 Besat af kærlighed 236.000 30 5. TV 2 Lie to Me 215.000 30 6. TV 2 Det er mig eller hunden! 213.000 27 7. TV 2 Den hemmelige millionær 210.000 29 8. TV 2 Clueless 205.000 27 9. TV 2 True Hollywood Story - Michael Jackson 204.000 37 9. TV 2 Den Store Klassefest 204.000 33 11. TV 2 Liebhaverne 202.000 35 12. TV 2 Skæbnedagen 187.000 22 13. TV 2 Rablende reklamer 172.000 21 13. TV 2 Worst Week 172.000 20 15. TV 2 Double Jeopardy 170.000 33 16. DR1 Den fantastiske planet 161.000 22 17. TV 2 Klovn 159.000 26 18. DR1 Hammerslag i Thyborøn 156.000 20 19. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 153.000 28 20. DR1 Ægyptens gåder 150.000 21

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 22. - 28. juni 2009 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 4 t 48 min 29 5 t 01 min 29 TV 2 Zulu 0 t 32 min 3 0 t 50 min 5 TV 2 Charlie 0 t 44 min 4 0 t 24 min 2 TV 2 FILM 0 t 10 min 1 0 t 13 min 1 TV 2 NEWS 0 t 32 min 3 0 t 34 min 3 DR1 3 t 14 min 19 2 t 36 min 15 DR2 0 t 41 min 4 0 t 36 min 4 DR Update 0 t 04 min 0 0 t 05 min 0 TV3 0 t 41 min 4 0 t 58 min 6 TV3+ 0 t 26 min 3 0 t 40 min 4 TV3 PULS 0 t 11 min 1 0 t 14 min 1 Kanal 4 0 t 17 min 2 0 t 26 min 3 Kanal 5 0 t 30 min 3 0 t 48 min 5 6'eren 0 t 13 min 1 0 t 19 min 2 Discovery 0 t 13 min 1 0 t 22 min 2 TV 2 SPORT 0 t 38 min 4 0 t 28 min 3 Eurosport 0 t 07 min 1 0 t 06 min 1 Andre 2 t 48 min 17 2 t 45 min 14 I alt 16 t 49 min 100 17 t 05 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 26 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 606.000 51 2. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 589.000 36 3. TV 2 Regionale nyheder 22.20 569.000 36 4. TV 2 NYHEDERNE 19.00 556.000 53 5. DR1 TV AVISEN 21.00 555.000 34 6. DR1 SportNyt 18.55 / 21.50 415.000 26 7. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 377.000 52 8. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 361.000 35 9. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 359.000 51 9. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 359.000 26 11. TV 2 Regionale nyheder 18.10 339.000 52 12. DR1 TV AVISEN 18.30 317.000 36 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 172.000 62 14. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 121.000 33 15. TV 2 Regionale nyheder 16.10 115.000 34 16. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 96.000 37 17. TV 2 Regionale nyheder 12.10 88.000 38 18. DR2 Deadline 22.30 87.000 6 19. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 85.000 28 20. DR1 DR Update 15.00 43.000 12 21. DR2 Deadline 17.00 40.000 5 22. DR1 DR Update 12.00 35.000 13

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 26 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Hammerslag i Thyborøn 692.000 37 2. TV 2 Gordon Ramsays køkkenmareridt 567.000 32 3. DR1 Tre på flugt 566.000 33 4. TV 2 The Recruit 548.000 31 5. DR1 21 Søndag 525.000 28 6. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 511.000 35 7. TV 2 Liebhaverne 510.000 34 8. DR1 Horisont 503.000 26 9. DR1 Penge: Tv der betaler sig 496.000 28 10. DR1 Tæt på dyrene til flyttedag på savannen 493.000 29 11. TV 2 Det er mig eller hunden! 487.000 27 12. TV 2 Den hemmelige millionær 483.000 29 13. TV 2 Besat af kærlighed 475.000 27 13. TV 2 Lie to Me 472.000 31 15. DR1 Søren Ryge præsenterer 471.000 33 16. DR1 Diagnose søges 466.000 29 17. DR1 aHA! Award - Bent Fabricius-Bjerre 465.000 32 18. DR1 Jersild Live 444.000 23 19. TV 2 Double Jeopardy 442.000 35 20. TV 2 Den Store Klassefest 432.000 28

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 26 2009 (til 28. juni) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 60,8 58,9 Viasat 16,8 20,2 SBS TV 14,4 15,1 Discovery 3,3 3,2 TV 2 SPORT 4,2 2,0 MTV 0,5 0,7

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 1.485.000 627.000 DR Update 849.000 282.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 26 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 16,6 58 TV SYD 14,9 52 TV 2/FYN 14,3 58 TV/MIDT-VEST 12,9 61 TV 2 | ØSTJYLLAND 12,7 56 TV2/NORD 12,5 56 TV 2/ Lorry 10,9 41

Billede {0} af {1}