Tv-seningen uge 21: Onsdagsrekorder på TV 2

29. maj 2013;
Af: TV 2 Kommunikation

Seerrekord til "Felix jagter vejen til succes", sæsonrekord til "Dagens mand" og årets næsthøjeste seertal til "Liebhaverne".

Blandt de succesrige forretningsfolk, som Felix Smith besøgte i programserien "Felix jagter vejen til succes", var designere Mette og Rolf Hay.

Uge 21 bød på flere seer- eller sæsonrekorder til TV 2-programmerne onsdag aften, og det var især programserien "Felix jagter vejen til succes", som løftede sig markant. Blandt alle danskere var ugens seertal på 634.000.

"Felix jagter vejen til succes" har i det hele taget haft stigende seertilslutning til serien. Felix Smiths nysgerrige og meget direkte dialog med succesrige danske forretningsfolk fik ligeledes en meget høj vurdering i sidste uge - 4,3 på en skala fra 1 til 5.

Også "Dagens mand" fik årets bedste seertal på 447.000 blandt alle danskere, ligesom "Liebhaverne" med 597.000 seere og en seerandel på 30 procent fik årets næsthøjeste seertilslutning.

Filmen "Parterapi" med bl.a. Nikolaj Lie Kaas og Sidse Babett Knudsen var med til at sikre TV 2 Zulu årets bedste torsdag.

Zulu-fremgang med Nikolaj Lie Kaas-film  
TV 2 Zulu kom stærkt igennem ugen, som bl.a. bød på den første live-finale nogensinde i "Zulu Djævleræs" og på Nikolaj Lie Kaas-film hver aften i anledning af skuespillerens 40-års-fødselsdag.

På den måde fik TV 2 Zulu f.eks. årets bedste torsdag, hvor filmen "Parterapi" var på skærmen, årets næstbedste onsdag - her bød Zulu på klassikeren "Blinkende lygter" - og på årets næstbedste søndag på grund af finalen i "Zulu Djævleræs".

Sport trak seere
Også sporten var i høj kurs hos seerne. Ugens mest sete sportstransmission var DM-finale 2 i herrehåndbold mellem KIF Kolding København og Aalborg med 573.000 seere på TV 2.

Næstmest set var Champions League-finalen i fodbold mellem Bayern München og Borussia Dortmund, som blev set af 511.000 på TV3+. Herefter kom kvindernes anden DM-finale i håndbold - FCM mod Team Tvis Holstebro - som blev fulgt af 426.000 på TV 2.

Fjerdehøjeste seertal fik Superligaens nedrykningsopgør mellem AC Horsens og Brøndby, som blev set af 398.000. Det var samtidig årets mest sete superligakamp - også mere set end årets tre klassiske opgør mellem FCK og Brøndby, der (ligesom resten af superligaens kampe) har haft faldende seerinteresse gennem flere år.

----------

I tabellerne herunder sammenlægges seertallene for programmer, der samsendes på flere kanaler, f.eks. samtidig udsendelse af nyheder o.l. på TV 2 og TV 2 NEWS.

Top 20 - 21-50 år - uge 21 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Konditoriet 369.000 40 2. DR1 Rejseholdet 330.000 36 3. TV 2 Felix jagter vejen til succes 299.000 34 4. DR1 I hus til halsen 292.000 37 5. DR1 Kontant 277.000 28 6. TV 2 Station 2 273.000 30 7. TV3+ Champions League: Finale: Bayern Mün.. 254.000 35 8. DR1 21 Søndag 253.000 25 9. TV3+ Superliga: AC Horsens-Brøndby 225.000 44 9. TV 2 Liebhaverne 225.000 30 9. TV 2 Razzia - SKAT rykker ud 225.000 23 12. TV 2 Dagens mand 216.000 23 13. DR1 Fodboldmagasinet 212.000 23 14. DR1 Penge 204.000 25 15. TV 2 Danmark ifølge Bubber 198.000 27 16. TV 2 SuperMatchen: DM-finale: KIF Kolding-.. 197.000 21 17. TV 2 Shooter 195.000 31 18. TV 2 Station 2 Politirapporten 191.000 20 19. TV 2 Cecilie & madklubben 187.000 23 20. TV 2 Klipfiskerne 170.000 30

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 20. - 26. maj 2013 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 4 t 23 min 22 4 t 01 min 21 TV 2 Zulu 0 t 39 min 3 1 t 05 min 6 TV 2 Charlie 0 t 56 min 5 0 t 29 min 3 TV 2 FILM 0 t 05 min 0 0 t 05 min 0 TV 2 NEWS 0 t 46 min 4 0 t 41 min 4 TV 2 Fri 0 t 14 min 1 0 t 14 min 1 DR1 3 t 54 min 20 2 t 20 min 14 DR2 1 t 01 min 5 0 t 51 min 4 DR3 0 t 18 min 2 0 t 26 min 2 DR K 0 t 20 min 2 0 t 17 min 1 DR Ramasjang 0 t 18 min 2 0 t 11 min 1 DR Ultra 0 t 14 min 1 0 t 07 min 1 TV3 0 t 54 min 4 1 t 20 min 7 TV3+ 0 t 54 min 4 1 t 18 min 7 TV3 PULS 0 t 14 min 1 0 t 16 min 1 TV3 Sport 1 0 t 15 min 1 0 t 10 min 1 TV3 Sport 2 0 t 01 min 0 0 t 01 min 0 Kanal 4 0 t 22 min 2 0 t 29 min 3 Kanal 5 0 t 45 min 4 1 t 04 min 6 6'eren 0 t 12 min 1 0 t 16 min 1 7'eren 0 t 01 min 0 0 t 02 min 0 Discovery 0 t 09 min 1 0 t 14 min 1 TLC 0 t 10 min 1 0 t 10 min 1 MTV 0 t 06 min 0 0 t 04 min 0 VH1 0 t 03 min 0 0 t 05 min 0 Regional-tv 0 t 08 min 1 0 t 04 min 0 Eurosport 0 t 05 min 0 0 t 03 min 0 Canal9 0 t 10 min 1 0 t 12 min 1 Andre 2 t 16 min 11 1 t 54 min 10 I alt 19 t 53 min 100 18 t 49 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 21 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 / 21.30 621.000 30 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 558.000 37 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 532.000 40 4. DR1 Vores vejr 18.55 507.000 39 5. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.18 476.000 25 6. TV 2 NYHEDERNE 22.00 453.000 23 7. TV 2 Regionale nyheder 22.20 439.000 25 8. DR1 Sporten 21.40 / 22.20 404.000 21 9. DR1 TV AVISEN 18.30 396.000 35 10. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 291.000 32 11. TV 2 Regionale nyheder 18.10 279.000 32 12. TV 2 NYHEDERNE 18.00 256.000 29 13. TV 2 NYHEDERNE 18.20 244.000 24 14. TV 2 VEJRET (gns. uds. efter kl. 18) 232.000 20 15. DR1 TV AVISEN 17.50 190.000 25 16. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 182.000 68 17. TV 2 NYHEDERNE 07.00-11.00 155.000 55 18. TV 2 NYHEDERNE 12.00 110.000 35 19. DR2 Deadline 22.30 105.000 7 20. TV 2 SportsNYHEDERNE 12.10 104.000 39 21. TV 2 Regionale nyheder 12.10 71.000 29 22. DR2 DR2 19:00 31.000 2 23. DR2 DR2 17:00 / 18:00 25.000 3 24. DR2 DR2 07:00 - DR2 11:00 17.000 6 25. DR2 DR2 12:00 - DR2 16:00 16.000 5

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 21 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Rejseholdet 943.000 41 2. DR1 Konditoriet 915.000 42 3. DR1 I hus til halsen 844.000 41 4. DR1 Kontant 707.000 32 5. DR1 21 Søndag 705.000 30 6. TV 2 Felix jagter vejen til succes 634.000 29 7. DR1 Penge 628.000 31 8. DR1 Bonderøven 601.000 35 9. DR1 Søren Ryge præsenterer: Gensyn med.. 599.000 32 10. TV 2 Liebhaverne 598.000 30 11. DR1 Fodboldmagasinet 575.000 28 12. TV 2 SuperMatchen: DM-finale: KIF Kolding-.. 573.000 25 13. DR1 U-Turn 564.000 29 14. TV 2 Station 2 554.000 26 15. TV 2 Razzia - SKAT rykker ud 540.000 24 16. DR1 Bag Borgen 525.000 28 17. TV 2 Klipfiskerne 520.000 31 17. DR1 Her er dit liv 520.000 31 19. TV3+ Champions League: Finale: Bayern Mün.. 511.000 27 20. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 500.000 26

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 21 2013 (til 26. maj) TV 2 53,3 51,5 TV3-kanalerne 25,2 24,8 SBS Discovery Media 18,7 20,5 Viacom 1,2 1,3 Canal9 1,6 1,9

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 788.000 44 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 21 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 20,0 50 TV2/NORD 14,2 49 TV/MIDT-VEST 13,4 46 TV SYD 13,1 42 TV 2/FYN 11,9 36 TV 2 | ØSTJYLLAND 9,5 34 TV 2/ Lorry 9,3 29

 

 

Billede {0} af {1}