Tv-seningen uge 16:En stor uge for TV 2s små kanaler

27. april 2011;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 Charlie var Danmarks tredjestørste kanal i påskeugen og satte ny seerrekord. TV 2 dominerer top 20 i 21-50-aldersgruppen.

Fra filmen "Manden på Svanegården", som nu er det mest sete program på Charlie nogensinde.


Påskeugen blev en stor uge for TV 2s små kanaler. TV 2 FILM holdt "animation i påsken" med strålende animationsfilm i både originalversion og med danske stemmer og fik årets bedste uge..

TV 2 Zulu havde årets næstbedste uge efter comedy-ugen i kraft af den nye comedyserie "Anstalten" og "pumpet påske" med hårdtpumpede skuespillere i actionfilm.

Endnu bedre gik det for TV 2 Charlie, som med Morten Korch-tema og fem gode Morten Korch-film fik sin bedste uge nogensinde og satte seerrekord med 354.000 seere til søndagens Morten Korch-film, "Manden på Svanegården". Aldrig tidligere har TV 2 Charlie haft så mange seere.

TV 2 Charlie var i påskeugen Danmarks tredjestørste kanal efter TV 2 og DR1 - foran TV3 og DR2. Læs mere om TV 2 Charlies rekorduge her.

"Station 2 Politirapporten" har trukket mange seere trods det sene sluttidspunkt efter klokken 23. (Arkivfoto: TV 2)

"Station 2"-brandet imponerer igen
På TV 2 imponerede det stærke "Station 2"-brand igen, idet "Station 2"-programmer ligger num-mer 1, 3 og 7 på 21-50-hitlisten herunder. Det er bl.a. værd at bemærke, at "Station 2 Politirapporten", som først slutter efter klokken 23, er højt placeret på 21-50-hitlisten og samtidig er med på listen over de mest sete programmer blandt alle danskere.

2. påskedag - første dag i uge 17 - sendte TV 2 des-uden krimi-mandag med yderligere tre "Station 2"-programmer, som også klarede sig flot i konkurrencen med bl.a. det gode vejr.

I det hele taget dominerer TV 2 hitlisten blandt de 21-50-årige, hvor de ti mest sete programmer alle er fra TV 2.

TV 2s krimiserie "Den som dræber" klarede sig ikke tilsvarende godt, da syvende afsnit blev sendt påskedag. Blot 619.000 danskere så med, og denne seertilslutning er ikke tilfredsstillende for ny, dansk fiktion i den gode sendetid.

Påsken blev i øvrigt den varmeste og mest solrige i mange år, og det gjorde indtryk på danskerne, som i mange tilfælde droppede de tidlige nyhedsudsendelser, der plejer at være de mest populære.

Igen i påsken 2011 var det TV 2, som fastholdt en høj nyheds- og aktualitetsdækning og sendte både "Go' morgen Danmark" og "Go' aften Danmark" i påskens helligdage samt mange udgaver af NYHEDERNE - også skærtorsdag, langfredag og 2. påskedag.

Top 20 - 21-50 år - uge 16 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Station 2 Patrulje - grænsestrømer 381.000 34 2. TV 2 Alarm 112 369.000 34 3. TV 2 Station 2 Special: Kaos i alarmcen.. 355.000 34 4. TV 2 Operation X: Firmafest på statens ... 319.000 38 4. TV 2 Ingen kære mor - alene i junglen 319.000 38 6. TV 2 Den som dræber 300.000 39 7. TV 2 Station 2 Politirapporten 279.000 34 8. TV 2 Desperate Housewives 260.000 29 8. TV 2 Dagens mand 260.000 26 10. TV 2 Best of Bremen 225.000 26 11. DR1 Olsen-banden over alle bjerge 224.000 34 11. TV 2 Kingdom of Heaven 224.000 24 13. TV 2 Rejsen til Jordens indre 222.000 30 14. DR1 Hammerslag 211.000 26 15. TV 2 Liebhaverne 204.000 29 16. TV 2 Hva' bruden ikke ved 197.000 22 17. DR1 Changeling 192.000 21 18. TV 2 Far til fire - på hjemmebane 184.000 26 19. DR1 The Bourne Identity 182.000 22 20. TV 2 Frækkere end politiet tillader 3 180.000 22

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 18.-24. april 2011 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 4 t 42 min 23 4 t 50 min 23 TV 2 Zulu 0 t 39 min 3 1 t 01 min 5 TV 2 Charlie 0 t 59 min 5 0 t 32 min 3 TV 2 FILM 0 t 17 min 1 0 t 25 min 2 TV 2 NEWS 0 t 38 min 3 0 t 35 min 3 DR1 3 t 35 min 18 2 t 42 min 13 DR2 0 t 40 min 3 0 t 29 min 2 DR Update 0 t 07 min 1 0 t 07 min 1 DR HD 0 t 16 min 1 0 t 19 min 2 DR K 0 t 12 min 1 0 t 08 min 1 DR Ramasjang 0 t 22 min 2 0 t 12 min 1 TV3 0 t 56 min 5 1 t 28 min 7 TV3+ 0 t 33 min 3 0 t 50 min 4 TV3 PULS 0 t 19 min 2 0 t 29 min 2 Kanal 4 0 t 28 min 2 0 t 44 min 3 Kanal 5 0 t 50 min 4 1 t 20 min 6 6'eren 0 t 23 min 2 0 t 32 min 3 Discovery 0 t 15 min 1 0 t 24 min 2 TV 2 SPORT 0 t 25 min 2 0 t 21 min 2 Eurosport 0 t 17 min 1 0 t 10 min 1 Canal9 0 t 12 min 1 0 t 17 min 1 Andre 3 t 03 min 15 2 t 58 min 14 I alt 20 t 08 min 100 20 t 53 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 16 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 649.000 31 2. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og SPORTEN 629.000 30 3. TV 2 Regionalprogram 19.30 600.000 43 4. DR1 Påskevejret 21.30 586.000 27 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 563.000 28 6. DR1 Sporten 18.55 / 21.25 545.000 28 7. TV 2 NYHEDERNE 19.00 517.000 43 8. TV 2 TV AVISEN 18.30 323.000 33 8. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 289.000 39 10. TV 2 Regionale nyheder 18.10 282.000 38 11. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 266.000 37 12. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 244.000 23 13. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 159.000 47 14. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 150.000 42 15. TV 2 SportsNYHEDERNE 16.05 98.000 27 16. DR2 Deadline 22.30 92.000 5 17. TV 2 Regionale nyheder 16.10 87.000 26 18. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 85.000 24 19. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 74.000 25 20. TV 2 Regionale nyheder 12.10 68.000 24 21. DR2 Deadline 17.00 45.000 9 22. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 34.000 13 23. DR1 DR Update 15.00 33.000 11 24. DR1 DR Update 12.00 24.000 9

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 16 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Hammerslag 850.000 43 2. TV 2 Station 2 Patrulje - grænsestrømer 812.000 35 3. TV 2 Operation X: Firmafest på statens ... 751.000 38 4. TV 2 Alarm 112 741.000 32 5. DR1 Cirkusrevyen 2010 698.000 36 6. DR1 Cirkusrevyen - en stor familie 694.000 32 7. TV 2 Station 2 Special: Kaos i alarmcen.. 682.000 29 8. DR1 Olsen-banden over alle bjerge 651.000 36 9. DR1 Bonderøven 622.000 34 10. TV 2 Den som dræber 619.000 32 10. TV 2 Ingen kære mor - alene i junglen 619.000 27 12. DR1 Changeling 546.000 27 13. DR1 Smag på Norden - tam mad 536.000 26 14. TV 2 Far til fire - på hjemmebane 521.000 28 15. TV 2 Liebhaverne 501.000 26 16. TV 2 LørdagsSporten 486.000 34 17. DR1 The Bourne Identity 483.000 24 18. TV 2 Rejsen til Jordens indre 482.000 25 19. TV 2 Station 2 Politirapporten 478.000 28 20. TV 2 Dagens mand 471.000 21

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 16 2011 (til 24. april) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 51,5 55,4 Viasat 20,7 23,1 SBS TV 19,7 16,0 Discovery 2,9 2,5 TV 2 SPORT 2,5 1,6 MTV 0,6 0,6 Canal9 2,0 0,8

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 727.000 39 min. DR Update 378.000 13 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 16 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 19,1 57 TV 2/FYN 16,3 53 TV/MIDT-VEST 16,0 55 TV2/NORD 14,0 45 TV 2 | ØSTJYLLAND 12,6 46 TV SYD 12,4 46 TV 2/ Lorry 9,6 32

 

 

Billede {0} af {1}