Tv-seningen uge 16: "AllStars" topper hitlisterne

21. april 2009;
Af: TV 2 Kommunikation

Flot premiere til programserier "Danmark ifølge Bubber" i en uge med hård konkurrence fra bl.a. fodboldkampe.

Peter fra Karen AllStars sang fredag 17. april Michael Jacksons "Man in the Mirror".


TV 2s store live-underholdning i foråret 2009, "AllStars", placerede sig med udsendelse nummer to i toppen af hitlisterne for både de 21-50-årige og for alle danske tv-seere.

Det skete med programmet "AllStars - afgørelsen", hvor seerne efter sms-afstemning tog afsked med det første kor, og det blev Søs Fengers AllStars. "AllStars - afgørelsen" havde en meget høj share - 51 procent blandt seerne fredag aften.

Også premieren på programserien "Danmark ifølge Bubber", der følger Bubbers besøg på steder i det danske samfund, som de færreste kender til, blev i stort tal fulgt af danskerne. I premiereprogrammet var Bubber på besøg i en swingerklub, og dette program blev ugens næstmest sete blandt de 21-50-årige.

Der var også gode seertal til TV 2-programmerne "Basta", "Desperate Housewives", "Dagens mand", "Alarm 112", "Klamphuggerne" og "Hvem vil være millionær? i en uge, der ellers var præget af hård konkurrence fra især kanaler med fodbold (TV3+ og TV 2 SPORT). TV3 havde herudover seerrekord til en af sine programserier, "Luksusfælden".

 

Top 20 - 21-50 år - uge 16 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 AllStars - afgørelsen 489.000 51 2. TV 2 Danmark ifølge Bubber 436.000 38 3. TV 2 AllStars 416.000 51 4. TV 2 Basta 358.000 35 5. TV 2 Desperate Housewives 349.000 32 6. TV 2 Alarm 112 330.000 29 7. TV 2 Hvem vil være millionær? 320.000 34 8. DR1 Hammerslag 314.000 33 9. TV 2 Klamphuggerne: Det SKAL være skævt 299.000 33 10. TV 2 Praxis 294.000 27 11. TV 2 Kongekabale 288.000 26 12. DR1 Min italienske drøm 281.000 31 13. TV 2 Worst Week 244.000 25 14. DR1 Sager der nager 242.000 24 15. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 240.000 28 16. DR1 SportNyt med SAS Liga (gns.) 238.000 23 17. TV 2 LørdagsSporten 233.000 43 17. TV3 Luksusfælden 233.000 24 19. TV 2 Han, hun og haven 232.000 26 20. TV 2 De Enestående 222.000 24

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 13. - 19. april 2009 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 5 t 57 min 28 5 t 49 min 27 TV 2 Zulu 0 t 33 min 3 0 t 55 min 4 TV 2 Charlie 0 t 37 min 3 0 t 21 min 2 TV 2 FILM 0 t 16 min 1 0 t 23 min 2 TV 2 NEWS 0 t 32 min 3 0 t 30 min 2 DR1 4 t 19 min 21 3 t 43 min 17 DR2 0 t 58 min 5 0 t 40 min 3 DR Update 0 t 03 min 0 0 t 03 min 0 TV3 1 t 05 min 5 1 t 33 min 7 TV3+ 1 t 05 min 5 1 t 33 min 7 TV3 PULS 0 t 13 min 1 0 t 18 min 1 Kanal 4 0 t 22 min 2 0 t 34 min 3 Kanal 5 0 t 42 min 3 1 t 05 min 5 6'eren 0 t 19 min 2 0 t 27 min 2 Discovery 0 t 18 min 1 0 t 28 min 2 TV 2 SPORT 0 t 19 min 1 0 t 20 min 2 Eurosport 0 t 13 min 1 0 t 08 min 1 Andre 3 t 11 min 15 2 t 56 min 13 I alt 21 t 02 min 100 21 t 46 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 16 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 827.000 49 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 775.000 53 3. DR1 TV AVISEN 21.00 646.000 29 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 577.000 29 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 496.000 27 6. DR1 SportNyt 21.25 487.000 23 7. DR1 TV AVISEN 18.30 449.000 37 8. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 438.000 32 9. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 432.000 45 10. TV 2 Regionale nyheder 18.10 431.000 43 11. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 414.000 45 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 290.000 18 13. TV 2 SportsNyhederne 07.00-09.00 188.000 57 14. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 182.000 56 15. TV 2 Regionale nyheder 16.10 127.000 31 16. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 126.000 30 17. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 110.000 38 18. DR2 Deadline 22.30 106.000 7 19. TV 2 Regionale nyheder 12.10 98.000 39 20. DR2 DR2 Udland 74.000 4 21. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 71.000 24 22. DR2 Deadline 17.00 64.000 12 23. DR1 DR Update 12.00 43.000 15 24. DR1 DR Update 15.00 36.000 11

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 16 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 AllStars - afgørelsen 970.000 43 2. TV 2 Hvem vil være millionær? 967.000 41 3. TV 2 AllStars 822.000 39 4. DR1 21 Søndag 785.000 33 5. DR1 Hammerslag i Florida 779.000 33 6. TV 2 Basta 768.000 34 7. TV 2 LørdagsSporten 749.000 51 8. TV 2 Klamphuggerne: Det SKAL være skævt 748.000 35 9. DR1 Cirkusrevyen 2008 746.000 37 10. TV 2 Danmark ifølge Bubber 724.000 31 11. DR1 Min italienske drøm 710.000 33 12. DR1 SportNyt med SAS Liga (gns.) 669.000 29 13. TV 2 Så det synger 651.000 36 14. DR1 Hjerteslag 648.000 28 15. TV 2 Vild med latindans - finalen 645.000 33 16. TV 2 Kongekabale 640.000 27 17. DR1 Kontant 633.000 28 18. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 632.000 33 19. DR1 Sager der nager 631.000 28 20. TV 2 Vild med latindans 629.000 31

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 16 2009 (til 19. april) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 54,0 60,0 Viasat 24,2 19,2 SBS TV 15,4 15,1 Discovery 3,3 3,2 TV 2 SPORT 2,4 1,8 MTV 0,7 0,7

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 1.512.000 662.000 DR Update 766.000 249.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 16 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV/MIDT-VEST 24,9 65 TV2 ØST 23,5 55 TV SYD 18,8 50 TV 2 | ØSTJYLLAND 18,6 54 TV 2/FYN 18,5 56 TV2/NORD 18,3 52 TV 2/ Lorry 12,9 37

Billede {0} af {1}