Tv-seningen uge 15: TV 2 vandt påsken

15. april 2009;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 var mest set i påsken, og "Station 2" blev ugens mest sete program. God premiere til "AllStars" blandt især de 21-50-årige.

Søs Fenger og hendes kor, "Søs AllStars" under sidste uges udsendelse.


TV 2 blev den største kanal i påskeugen og i påskedagene 2009. Det var i klar modsætning til sidste år, hvor DR1 var den foretrukne kanal i påskedagene i kraft af bl.a. "X Factor".

Sidste år havde DR1 en seerandel på godt 30 procent i påskedagene fra skærtorsdag til 2. påskedag. Denne DR1-andel faldt i år til 23,5 procent.

TV 2s seerandel var i påskedagene 2008 på 27 procent - i 2009 på 26,1 procent. Til gengæld voksede TV 2s seerandel blandt de 21-50-årige fra 25,3 procent i påsken 2008 til 26,0 procent i år.

Påskens helligdage er ikke kendetegnet af høj tv-sening, og det strålende forårsvejr i påsken var en hård konkurrent til tv-seningen - især tidligt på aftenen.

Alligevel lykkedes det for TV 2s nye underholdningsprogram "AllStars" at hente det højeste TV 2-seertal på en langfredag siden 2002 - nemlig 376.000 seere i alderen 21-50 år.

Man skal helt tilbage til "Venner for livet" i 2002 for at finde et TV 2-program med et højere seertal blandt 21-50-årige på en langfredag.

Bortset fra DR1-programmerne "X Factor" i 2008 og kanalens efterfølgende James Bond-film er der samtidig tale om, at "AllStars"-programmet fik det højeste 21-50-seertal på dansk tv på en langfredag siden 2002.

TV 2s programmer dominerer i det hele taget hitlisterne for uge 15 - især hitlisten blandt 21-50-årige, hvor der står TV 2 på de første 11 pladser og ud for 15 af hitlistens 20 programmer.

Ugens allermest sete program både blandt de 21-50-årige og blandt de 21-50-årige var TV 2s kriminalmagasin "Station 2".

Også TV 2 Charlie havde en god påske uge med visning af bl.a. gamle, danske Morten Korch-film, der havde i omegnen af 200.000 seere hver. Af TV 2 Charlies 15 mest sete film og programmer siden 2004 stammer de otte nu fra påsken 2009.

TV 2 Zulu leverede også en række gode seertal i uge 15, bl.a. med 155.000 seere til premieren på "Slemme, slemme piger" og med god seertilslutningen til "Plat Påske" med bl.a. "Høj pistolføring"-filmene og Monty Python-film.

 

Top 20 - 21-50 år - uge 15 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Station 2 451.000 43 2. TV 2 Anja & Viktor - brændende kærlighed 427.000 40 3. TV 2 AllStars 376.000 48 4. TV 2 Station 2 EFterlyst 365.000 36 5. TV 2 Danmark ifølge Bubber - det første kig 350.000 38 6. TV 2 Hvem vil være millionær? 329.000 41 7. TV 2 Alarm 112 316.000 31 8. TV 2 Anja efter Viktor 315.000 37 9. TV 2 Love Actually 297.000 35 10. TV 2 Desperate Housewives 287.000 32 11. TV 2 Dagens mand 272.000 30 12. DR1 Agent 007: The World is not enough 265.000 30 13. DR1 Hammerslag 256.000 36 14. TV 2 Praxis 235.000 24 15. DR1 Titanic 232.000 27 16. TV 2 AllStars - kick off 229.000 32 17. TV 2 Så det synger 216.000 33 18. DR1 Min italienske drøm 213.000 29 19. DR1 Mission: Baby 198.000 23 20. TV 2 Han, hun og haven 196.000 28

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 6. - 12. april 2009 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 5 t 38 min 27 5 t 44 min 28 TV 2 Zulu 0 t 32 min 3 0 t 48 min 4 TV 2 Charlie 0 t 46 min 4 0 t 26 min 2 TV 2 FILM 0 t 15 min 1 0 t 21 min 2 TV 2 NEWS 0 t 30 min 2 0 t 24 min 2 DR1 4 t 33 min 22 3 t 46 min 18 DR2 0 t 57 min 5 0 t 39 min 3 DR Update 0 t 03 min 0 0 t 03 min 0 TV3 0 t 59 min 5 1 t 23 min 7 TV3+ 0 t 50 min 4 1 t 09 min 6 TV3 PULS 0 t 07 min 1 0 t 10 min 1 Kanal 4 0 t 24 min 2 0 t 38 min 3 Kanal 5 0 t 34 min 3 0 t 51 min 4 6'eren 0 t 17 min 1 0 t 23 min 2 Discovery 0 t 18 min 1 0 t 30 min 2 TV 2 SPORT 0 t 25 min 2 0 t 26 min 2 Eurosport 0 t 10 min 1 0 t 06 min 0 Andre 3 t 13 min 16 2 t 56 min 14 I alt 20 t 31 min 100 20 t 43 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 15 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 737.000 50 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 714.000 55 3. DR1 TV AVISEN 21.00 598.000 28 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 536.000 26 5. DR1 SportNyt 21.25 522.000 24 6. TV 2 Regionale nyheder 22.20 461.000 24 7. DR1 TV AVISEN 18.30 386.000 36 8. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 379.000 47 9. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 374.000 33 10. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 362.000 46 11. TV 2 Regionale nyheder 18.10 357.000 47 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 257.000 15 13. TV 2 SportsNyhederne 09.00 182.000 42 14. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 159.000 48 15. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 141.000 34 16. TV 2 Regionale nyheder 16.10 127.000 33 17. DR2 Deadline 22.30 116.000 7 18. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 111.000 35 19. TV 2 Rehionale nyheder 12.10 102.000 35 20. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 85.000 26 21. DR2 Deadline 17.00 73.000 14 22. DR2 DR2 Udland 61.000 4 23. DR1 DR Update 15.00 60.000 17 24. DR1 DR Update 12.00 42.000 14

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 15 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Station 2 1.031.000 44 2. TV 2 Hvem vil være millionær? 963.000 48 3. DR1 Hammerslag 958.000 46 4. TV 2 Station 2 Efterlyst 845.000 39 5. TV 2 Anja & Viktor - brændende kærlighed 774.000 35 6. TV 2 Danmark ifølge Bubber - det første kig 757.000 36 7. TV 2 AllStars 755.000 39 8. DR1 Cirkusrevyen 2008 718.000 38 9. TV 2 Alarm 112 648.000 29 10. DR1 SportNyt med SAS Liga 640.000 30 11. TV 2 Anja efter Viktor 609.000 32 12. DR1 Min italienske drøm 605.000 35 13. TV 2 Love Actually 601.000 33 14. DR1 Camilla Läckbergs "Prædikanten" 600.000 31 15. DR1 Agent 007: The World is not enough 595.000 33 16. TV 2 LørdagsSporten 574.000 38 17. TV 2 Han, hun og haven 573.000 30 17. TV 2 Dagens mand 573.000 26 19. TV 2 Så det synger 566.000 33 20. DR1 Titanic 565.000 32

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 15 2009 (til 12. april) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 56,4 60,4 Viasat 20,6 18,9 SBS TV 15,1 15,1 Discovery 3,8 3,2 TV 2 SPORT 3,4 1,7 MTV 0,8 0,7

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 1.457.000 617.000 DR Update 775.000 244.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 15 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV/MIDT-VEST 19,7 64 TV2 ØST 19,2 53 TV2/NORD 18,6 57 TV SYD 18,3 49 TV 2/FYN 17,9 53 TV 2 | ØSTJYLLAND 15,8 54 TV 2/ Lorry 11,5 39

Billede {0} af {1}