Tv-seningen uge 14: Danskernes tv-forbrug på rekordkurs

12. april 2010;
Af: TV 2 Kommunikation

Danskerne fortsætter med at se mere fjernsyn - fin premiere til dokumentarprogrammet "Ultimatum" og rekord til TV 2 Charlies "Talkshowet Meyerheim".

"Ultimatum" med alkoholikeren Helle i centrum havde mange seere og fik desuden høj vurdering hos danskerne. (Foto: Koncern / TV 2)


Første kvartal af 2010 viser, at danskerne fortsætter med at se mere fjernsyn - også efter rekordåret 2009. I årets første kvartal voksede tv-seningen med otte procent til gennemsnitligt 3 timer 39 minutter pr. dag for alle danskere på tre år og derover.

Tv-seningen i første kvartal 2010 er dermed 25 procent højere end i samme periode af 2008 - og 35 procent højere end tv-seningen i første kvartal af 2007!

Programpremierer på TV 2
I den forgangne uge havde TV 2 endnu et par sæsonpremierer til seerne, og begge programserier kom godt fra start. Dokumentarprogrammet "Ultimatum" blev set af 712.000 danskere og blev et af ugens højest vurderede programer med vurderingen 4,3 på en skala fra 1 til 5.

I 2009 blev årets ene udgave af "Ultimatum" set af 622.000 danskere, og også dengang var vurderingen høj: 4,2.

Den anden TV 2-premiere var "Han, hun og haven", som blev set af 619.000 danskere ved premieren 7. april 2010 - flere end de 571.000 seere, som i gennemsnit så nye afsnit af "Han, hun og haven" i april 2009.

Mr. Talkshow trækker seere
Også på TV 2 Charlie var der grund til tilfredshed. Efter 10 af sæsonens 12 udgaver af "Talkshowet Meyerheim" står det klart, at programserien sætter ny seerrekord i denne sæson.

Hver uge ses "Talkshowet Meyerheim" nu af flere end 300.000 danskere, når seningen af førstegangsudsendelsen og de efterfølgende genudsendelser sammenlægges.

Top 20 - 21-50 år - uge 14 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Spise med Price 363.000 35 2. TV 2 Live fra Bremen 342.000 36 3. DR1 Hammerslag 337.000 38 4. DR1 Cirkusrevyen 2009 318.000 38 5. DR1 Kontant 313.000 27 6. TV 2 Bingo Banko 312.000 41 7. TV 2 Ultimatum 307.000 32 8. TV 2 Dagens mand 297.000 28 9. TV 2 Basta 279.000 27 10. TV 2 Station 2 Special: Hunde på natpatrulje 274.000 25 11. TV 2 Han, hun og haven 261.000 31 12. TV 2 Desperate Housewives 254.000 25 12. TV 2 Station 2 Patrulje 254.000 23 14. TV 2 Helvedes Køkken 248.000 22 15. DR1 21 Søndag 242.000 22 16. TV 2 Aloha! 240.000 25 17. DR1 Det Nye Talkshow - med Anders Lund 238.000 25 17. TV 2 Gitte Nielsen - hele historien 238.000 24 19. TV 2 Praxis - Danmarks dårligste burger 234.000 22 20. DR2 Bonderøven 229.000 23

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 5.-11. april 2010 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 5 t 33 min 24 5 t 13 min 23 TV 2 Zulu 0 t 34 min 2 0 t 54 min 4 TV 2 Charlie 0 t 51 min 4 0 t 26 min 2 TV 2 FILM 0 t 16 min 1 0 t 21 min 1 TV 2 NEWS 0 t 37 min 3 0 t 31 min 2 DR1 4 t 30 min 19 3 t 33 min 15 DR2 1 t 12 min 5 0 t 57 min 4 DR Update 0 t 06 min 0 0 t 05 min 0 DR HD 0 t 15 min 1 0 t 15 min 1 DR K 0 t 11 min 1 0 t 09 min 1 DR Ramasjang 0 t 22 min 2 0 t 14 min 1 TV3 1 t 16 min 5 1 t 44 min 8 TV3+ 1 t 07 min 5 1 t 36 min 7 TV3 PULS 0 t 16 min 1 0 t 23 min 2 Kanal 4 0 t 30 min 2 0 t 46 min 3 Kanal 5 0 t 54 min 4 1 t 17 min 6 6'eren 0 t 24 min 2 0 t 31 min 2 Discovery 0 t 16 min 1 0 t 24 min 2 TV 2 SPORT 0 t 25 min 2 0 t 28 min 2 Eurosport 0 t 10 min 1 0 t 08 min 1 Canal9 0 t 05 min 0 0 t 04 min 0 Andre 3 t 17 min 15 3 t 10 min 13 I alt 23 t 07 min 100 23 t 09 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 14 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 755.000 32 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 743.000 40 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 724.000 44 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 558.000 26 5. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 469.000 41 6. DR1 TV AVISEN 18.30 463.000 34 7. TV 2 Regionale nyheder 22.20 446.000 22 8. DR1 SportNyt 18.55 / 21.50 434.000 22 8. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 431.000 41 10. TV 2 Regionale nyheder 18.10 / 18.35 425.000 38 11. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 385.000 26 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 237.000 13 13. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 206.000 60 14. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 178.000 53 15. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 140.000 29 16. DR2 Deadline 22.30 125.000 7 17. TV 2 Regionale nyheder 16.10 122.000 26 18. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 111.000 34 19. TV 2 Regionale nyheder 12.10 99.000 36 20. DR2 Deadline 17.00 73.000 11 21. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 70.000 24 21. DR2 DR2 Udland 19.30 68.000 4 23. DR1 DR Update 15.00 54.000 15 24. DR1 DR Update 12.00 31.000 10

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 14 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Cirkusrevyen 2009 1.206.000 51 2. DR1 Hammerslag 1.077.000 48 3. DR1 Spise med Price 1.031.000 42 4. DR1 Kontant 997.000 39 5. DR1 21 Søndag 841.000 33 6. DR1 Kongehuset indefra 826.000 38 7. DR1 Dronningens Danmark 785.000 32 8. TV 2 Bingo Banko 783.000 37 9. DR1 Det Nye Talkshow - med Anders Lund 720.000 32 10. TV 2 Ultimatum 712.000 31 11. TV 2 Live fra Bremen 647.000 27 12. TV 2 Dagens mand 641.000 27 13. TV 2 LørdagsSporten 630.000 37 14. TV 2 Basta 627.000 27 15. DR2 Bonderøven 623.000 25 16. TV 2 Han, hun og haven 619.000 29 17. TV 2 Station 2 Special: Hunde på natpatrulje 616.000 24 18. DR1 Arn 606.000 24 19. DR1 DR1 Dokumentaren: Bortført 603.000 27 20. TV 2 Station 2 Patrulje 597.000 24

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 14 2010 (til 11. april) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 49,0 55,9 Viasat 25,8 22,2 SBS TV 18,6 16,6 Discovery 2,8 2,8 TV 2 SPORT 3,3 2,0 MTV 0,6 0,7

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 753.000 36 min. DR Update 356.000 11 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 14 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 26,2 57 TV/MIDT-VEST 24,0 62 TV 2/FYN 19,0 48 TV2/NORD 17,8 49 TV SYD 14,4 38 TV 2 | ØSTJYLLAND 13,8 36 TV 2/ Lorry 11,6 29

Billede {0} af {1}