Tv-kampagne sendte Fleggaard-brand i top

26. april 2010;
Af: TV 2 Kommunikation

Tv-reklamer, der er ”lige over grænsen”, har i endnu højere grad gjort danskerne opmærksomme på Fleggaards butikker og internetsalg.

Fra Fleggaards tv-univers, der var "lige over grænsen", og som markant øgede kendskabet til Fleggaard-brandet.


Når danskerne hører om grænsehandel og udtrykket ”lige over grænsen”, vil de i næste åndedrag sandsynligvis tænke på ”Fleggaard”. Og det er primært resultatet af en dristig og nyskabende tv-kampagne, der inkluderede flotte yngre kvinder, som Fleggaard gennemførte for et par år siden.

- Det var helt perfekt for Fleggaard at gå på tv for at brande os selv, og den nationale brand-awareness på op imod 95, som vi nåede, kunne ikke være nået uden annoncering på TV 2. I den henseende er tv uovertruffent, siger adm. direktør Mike Simonsen, Fleggaard Detail.

TV 2 og analysefirmaet Ohal har i samarbejde med Fleggaard gennemført en omfattende salgsmodelleringsanalyse, der specificerer de faktorer, der påvirker omsætningen hos Fleggaard. Analysen giver også indblik i, hvordan medieinvesteringer i tv, tilbudsaviser, print og online påvirker omsætningen.

Adm. direktør Mike Simonsen, Fleggaard Detail.

Nyt tv-univers
gav vækst i ROI
Både tilbudsaviser, tv, lokale printannoncer og internet falder godt ud, og især Fleggaards nye tv-univers viser markant stigning i den såkaldte ROI (Return on Investment). ROI sandsyn-liggør den effekt på salget, der kan tilskrives hver enkelt medieaktivitet, og ROI for tv voksede kraftigt fra 2007/2008 (hvor ROI var 1,7) til 2008/2009 (ROI på 7), hvor de nye tv-reklamer fra Fleggaard havde effekt.

Fleggaard-direktør Mike Si-monsen kalder salgsmodel-leringen spændende og gennemarbejdet, og analysen har givet ham mere præcis information om, hvordan omsætningen hos Fleggaard kan optimeres. Allerhelst kunne han dog tænke sig en analyse, der går i detaljer med, hvordan indtjeningen – og ikke alene omsætningen – øges.

- I detailhandelen oplever man ofte ”tom omsætning” i virksomheder, når omsætningen øges med slagtilbud, som ikke er rentable, så her er indtjeningseffekten mere interessant end salgseffekten, siger Mike Simonsen.

------------------------------------------

Se en af reklamefilmene fra Fleggaard og læs mere om Fleggaard-casen her.

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}