TV 2s kommercielle styrmand fylder 50 år

30. oktober 2013;
Af: TV 2 Kommunikation

Kommerciel direktør, Flemming Rasmussen, fylder 50 år lørdag 2. november.

Kommerciel direktør, Flemming Rasmussen, fylder 50 år 2. november. (Fotos: Miklos Szabo / TV 2)

Af Merete Eldrup, TV 2s administrerende direktør

Man skulle måske tro, at finanskrise og faldende reklameindtægter kunne lægge en dæmper på humøret på Flemming Rasmussens kontor, men det er på ingen måde tilfældet – snarere tværtimod. Hverken humør eller mod daler i trange tider hos TV 2s kommercielle direktør, for Flemming er typen, der bare får endnu mere blod på tanden. Han ser – iført en ja-hat af de helt store – altid muligheder i stedet for begrænsninger, så udviklingen skal vendes, og kreative løsninger bliver udviklet.

Flemming ser det som sin fornemste opgave at tjene penge til alt det gode indhold, som TV 2 producerer, og han gør det via reklamer og abonnementsindtægter på både hovedkanal og nichekanaler, Play, tv2.dk, sponsoraftaler osv.

I en virksomhed, som skal tjene alle sine penge selv, er det guld værd, at der er en som Flemming, der gerne har ”krone-brillerne” på og hele tiden har fokus på, hvor indtægterne er. Der er i hvert fald en del andre på TV 2, der gerne vil bruge pengene…

Flemming Rasmussen har gennem hele sin karriere arbejdet med salg og marketing i forskellige afskygninger, og han kalder gerne sig selv den kørende sælger. Fra 1989 til 1997 var det kosmetikkoncernen L’Oreal, som havde fornøjelsen af Flemmings energiske og gode humør, og han arbejdede i den forbindelse både i Danmark, Frankrig og Norge. Inden han kom til TV 2 i 2000, var Flemming viceadministrerende direktør i mediebureaet Mediaedge:cia.

I dag er mediebureauerne stadig en del af Flemming Rasmussens arbejde, ligesom TV 2s mange annoncører og tv-distributører er det. Den kørende sælger er bestemt ikke bange for selv at tage ud på et kundebesøg, og han er altid glad, når han selv har haft fingrene helt nede i dejen.

Flemming Rasmussen er rigtigt god til at være chef. Han tager ledelsesrollen alvorligt og gør meget ud af den og af udviklingen af sit ledelsesteam. Medarbejderne i den kommercielle søjle i TV 2s organisation oplever Flemming på salgs-kickoff og til andre møder – altid velforberedt, velformuleret og engageret. Det store engagement giver sig også udslag i, at Flemming hader at tabe. Her gør det ingen forskel, om det er på reklameblokke og omsætning, eller om det er på golfbanen eller ved bordtennisbordet.

I fritiden bliver den kørende sælger til den kørende far, for Flemming transporterer gerne både børn og heste, når det er nødvendigt. Flemming er familiemenneske om en hals og nyder bl.a. den årlige sommerferie i huset i Sydfrankrig, som meget belejligt times med Tour de France.

 

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}