TV 2 Zulu går i fisk i nye farver

Mød bl.a. fiskeren, skiløberne, poptøserne, bæveren, den fine dame og de to Troels Trier-look-alikes på TV 2 Zulu.

Poptøserne er blandt de medvirkende i TV 2 Zulus nye præsentationsdesign.

Fra i dag, onsdag 1. oktober, vil nye farver og mærkværdige fiskere invadere fladen på TV 2 Zulu i form af en helt ny grafik og et hav af nye identer.

- Det nye grafiske look og de nye identer skal understrege TV 2 Zulus sprudlende og dynami-ske brand, som i den store mærkevareanaly-se Brand Asset Valuator i 2007 blev målt som et af de mest vitale mediebrands i Danmark. Specielt i målgruppen 15-29 år, hvor Zulu er et såkaldt power brand - og det forpligter til løbende fornyelse, fortæller marketingchef i TV 2 Networks Promotion, Line Holten Sichmann.

TV 2 Zulus nye identer erstatter sekvenserne med det mildest talt mærkelige ”band”, som tidligere har kørt på skærmen, mens den elskede og velkendte Zulu-kriger flytter selvfølgelig med over i det nye univers. Identerne reklamerer ikke for noget specifikt program, men bruges til at støtte op omkring Zulus brand og minder dermed seerne om den ganske særlige zulu’ske sjæl.

Et hav af nye identer
I de nye og vanvittige Zulu-identer vil seerne kunne møde fiskeren, som elsker at spanke sig selv med rødspætter. Skiløberne i kummefryseren, som forsøger at drikke øl på 100 forskellige måder. Poptøserne, som giver den gas i en bil med bussemænd og seksløbere. Bæveren og den fine dame, som laver lumre tricks i bilen. Og sidst, men ikke mindst, de to Troels Trier-look-alikes, som får meget sjov ud af to fluesmækkere.

Ideerne til den imponerende bunke af nye identer er udviklet af TV 2 Zulus promoproducer Kasper Karstad, som i bedste Zulu-tradition multitasker og både spiller rollen som fisker, instruerer og klipper alle de 53 nye identer.

- For noget tid siden så jeg et klip af en julemand, som smadrede balloner med en køkkenkniv, og så begyndte tankerne bare at vælte frem, fortæller Kasper Karstad.

- Fiskeren lagde bare op til så mange gode ideer, så den var nem at udvikle på. Så så jeg et retro-billede af to skiløbere i en bog om Finland og så blev ideen om skiløberne født. Ideen om bæveren opstod, da jeg kom i tanke om det amerikanske slangudtryk ”bever” for kvinders kønsdele – og så var en kvinde jo en oplagt partner. Troels Trier er jeg stor fan af, så de sidste identer er en hyldest til ham, fortæller Karstad om de mange skæve karakterer, som optræder i identerne.

Nye farver og striber
Den nye grafik på TV 2 Zulu er en vigtig komponent i at binde de nye identer sammen med tv-spots og programmer på skærmen, som en solid, farvestrålende lim.

- Zulus nye grafiske look betyder færre faste rammer og en meget bredere farvepalette end hidtil, fortæller Line Holten Sichmann.

Zulus fem nye farver er blå, grøn, lilla, orange og grå, som hver især kan bruges i forskellige lysere toner, f.eks. helt over i neon-grøn.

Den nye grafik er udviklet af Jesper Frydenlund og Line Durhuus fra TV 2 Networks' Promotionafdeling i samarbejde med Jakob Glad og Claus Kristensen fra TV 2 Design.