TV 2 sælger sine Momondo-aktier

TV 2 og de øvrige aktionærer i selskabet bag den anerkendte rejsesøgemaskine Momondo har solgt deres aktier til Cheapflights.

TV 2s finansdirektør, Peter Normann. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)


TV 2 har solgt sine aktier i Momondo A/S til Cheapflights Media Limited. Det sker samtidig med, at de øvrige aktionærer i Momondo også sælger deres aktier til Cheapflights.

Momondo har en stærk entreprenørånd og markedsposition i Danmark, samtidig med at selskabet har udvist en imponerende finansiel udvikling. Selskabet agerer imidlertid i en global branche, hvor der sker en industrikonsolidering. Det vil kræve betydelige investeringer at fastholde og udbygge Momondos position på markedet. I stedet for at søge kapitalpartnere har Momondos ejere valgt at afhænde hele selskabet til Cheapflights.

- Vi har været glade for vores medejerskab af Momondo, men TV 2 er ikke den bedste og mest naturlige medejer af Momondo på sigt. Vi er meget tilfredse med, at vi - sammen med de øvrige aktionærer i Momondo – kan sælge virksomheden til en stærk, international aktør på markedet, og vi ønsker Cheapflights held og lykke med den fortsatte udvikling af Momondo, siger TV 2s finansdirektør, Peter Normann.

- Vi vil gerne takke TV 2 for det partnerskab, vi har haft. Det var af meget stor betydning, at TV 2 troede på Momondo lige fra begyndelsen. Vi har haft en løbende og meget professionel sparring med TV 2s ledelse, som på den måde har bidraget væsentligt til udviklingen af Momondo som forretning, og for det er vi TV 2 stor tak skyldig, siger Thorvald Stigsen, Founder CEO, Momondo.

Salget af Momondo-aktierne medfører en engangsgevinst for TV 2 på cirka 46 mio. kr. i 2011.