TV 2 PLAY rykker ind hos Boxer og Stofa

- Partnerskabet er et perfekt eksempel på, hvordan vi fortsat vil bygge kundeværdi og styrke den traditionelle værdikæde også med TV 2s digitale tilbud, siger Stig Møller Christensen, salgsdirektør hos TV 2, der her ses sammen med Ulf Lund (til højre), administrerende direktør hos Boxer (Foto: TV 2)

- Partnerskabet er et perfekt eksempel på, hvordan vi fortsat vil bygge kundeværdi og styrke den traditionelle værdikæde også med TV 2s digitale tilbud, siger Stig Møller Christensen, salgsdirektør hos TV 2, der her ses sammen med Ulf Lund (til højre), administrerende direktør hos Boxer (Foto: TV 2)

19. september 2018;
Af: Mads Boysen, TV 2 Kommunikation

TV 2 og tv-udbyderne Boxer og Stofa indgår strategisk partnerskab, der giver 150.000 tv-husstande adgang til TV 2 PLAY og styrker forretningen hos både TV 2 og distributørerne.

I løbet af de kommende måneder vil omkring 150.000 tv-kunder hos Boxer og Stofa - svarende til cirka 300.000 danskere - få adgang til TV 2 PLAY via deres tv-pakke. TV 2, Boxer og Stofa har netop indgået en stor partnerskabsaftale, hvor TV 2 PLAY bliver en del af tv-udbuddet hos de to distributører på linje med de almindelige tv-kanaler og de øvrige tilbud fra distributørerne.

- Vi er meget tilfredse med, at vi sammen med Boxer og Stofa kan levere TV 2 PLAY til endnu flere danskere, som hermed får adgang til vores danske kvalitetsindhold både via vores tv-kanaler og nu også via vores streamingtjeneste. Partnerskabet er det første af sin art, hvor TV 2 PLAY integreres i tv-pakkerne hos tv-distributørerne, og den er et perfekt eksempel på, hvordan vi fortsat vil bygge kundeværdi og styrke den traditionelle værdikæde også med TV 2s digitale tilbud, siger Stig Møller Christensen, salgsdirektør hos TV 2.

- Via vores stærke, strategiske partnerskab med Boxer og Stofa demonstrerer TV 2 helt konkret, at traditionel tv-distribution, streaming og kommerciel innovation i reklamemarkedet går hånd i hånd på bedste vis. Aftalen er samtidig en vigtig vækstkatalysator for TV 2s samlede abonnements- og reklameforretning i de kommende år, hvor antallet af danskere, der har adgang til TV 2 PLAY, fortsat stiger – og nu får endnu et boost. Samtidig kan TV 2 bygge mere volumen og yderligere styrke markedslederskabet i vores Addressable TV-forretning, hvor vi tilbyder målrettede reklamer via TV 2 PLAY, siger TV 2s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen.

Basispakken inkl. reklamer
Det konkrete forbrugertilbud bliver, at TV 2 PLAYs on demand-pakke, ’Basispakken’, inkl. reklamer gøres tilgængelig hos Boxers kunder med enten ’Max-’, ’Mix-’, ’TV 2-’ eller ’TV 2 Plus-pakken’ i løbet af oktober måned, og hos Stofas kunder med stor pakke i januar 2019. Hermed kan alle disse seere se TV 2s programmer og snigpremierer på TV 2 PLAY, lige når det passer dem.

- Vi har fra starten i vores dialog med Boxer og Stofa haft samme overordnede ambition om at bygge volumen, gøre det enkelt og levere konkrete fordele til deres tv-kunder med TV 2 PLAY. Derfor har det været en konstruktiv proces, som vi er sikre på, at Boxer og Stofas tv-kunder nu også får glæde af. Der bliver tale om en nem og brugervenlig adgang, hvor kunderne kan benytte TV 2 PLAY på tværs af alle gængse platforme og enheder - fuldstændig ligesom TV 2 PLAYs direkte kunder, siger Stig Møller Christensen.

- Streamingtjenester er populært sagt de nye tv-kanaler, og derfor skal vi selvfølgelig også tilbyde streaming-indhold til vores kunder. Boxers kunder elsker TV 2s indhold, og derfor er det oplagt og naturligt for os styrke vores udbud med netop TV 2 PLAY. Det er vores vurdering, at TV 2 PLAY er den tjeneste på det danske marked, der har den bredeste appel på tværs af aldersgrupper osv., og derfor passer den ekstra godt ind i en pakkeverden, siger Ulf Lund, administrerende direktør hos Boxer.

- Aftalen er et vigtigt skridt i vores arbejde med at tilbyde streamingprodukter på linje med de traditionelle tv-kanaler, på sigt også meget gerne som en del af vores vælg-selv-tilbud. Flow-tv og on demand-indhold lever rigtig fint side om side, og mixet af tv-kanaler og streaming hos distributørerne er en trend, der afspejler danskernes tv-forbrug. Denne aftale sikrer, at kunderne kan få hele ”TV 2-pakken” hos os, siger Sune Nabe Frederiksen, administrerende direktør hos Stofa.

De 150.000 kunder hos Boxer og Stofa får direkte besked om, hvordan de får adgang til TV 2 PLAY. Kunderne vil også få mulighed for at opgradere til TV 2 PLAYs ’Basispakken’ uden reklamer til en rabatteret pris, hvis de ønsker det.

Om TV 2 PLAY:
TV 2 PLAY giver adgang til live- og on demand-indhold fra TV 2, TV 2 ZULU, TV 2 CHARLIE, TV 2 NEWS, TV 2 FRI og TV 2 SPORT via pc, smartphones og tablets. TV 2 PLAY kan også ses på danskernes mange smart-tv fra Samsung, LG, SONY og Philips, ligesom indholdet fra TV 2 PLAY kan streames via Apple TV og Google Chromecast – og nu også via distributøraftaler hos Boxer og Stofa.

Om Boxer:
Boxer udbyder digitalt tv distribueret via det landsdækkende, jordbaserede tv-sendenet til mere end en kvart mio. husstande. Boxer tilbyder fuld fleksibilitet og frit valg af tv-kanaler, hvor man selv vælger de betalingskanaler, man ønsker.

Om Stofa:
Stofa er Danmarks næststørste leverandør af tv, bredbånd og telefoni på en teknologisk platform baseret på både fiber og coax-kabel. Stofa tilbyder deres 480.000 kunder bredbånd, tv-indhold, digitale SmartTv-tjenester og telefoni.

Både Boxer og Stofa er ejet af SE, der er en af Danmarks førende energi- og telekoncerner.

Billede {0} af {1}