TV 2 PLAY runder én million brugere

Fra scenen kunne TV 2s komercielle direktør, Flemming Rasmussen, fortælle at TV 2 PLAY nu har rundet én million brugere. (Fotos: TV 2)

Fra scenen kunne TV 2s komercielle direktør, Flemming Rasmussen, fortælle at TV 2 PLAY nu har rundet én million brugere. (Fotos: TV 2)

28. november 2018;
Af: Mads Boysen, TV 2 Kommunikation

TV 2s streamingtjeneste fortsætter væksten, og det skaber nye muligheder for annoncørerne. 40 procent af TV 2s tv-annoncører er allerede i gang med Addressable TV.

TV 2 PLAY er så populær blandt danskerne, at de annoncører, der endnu ikke har TV 2s streamingtjeneste på medieplanen, bør kigge nærmere på de nye muligheder, inden de planlægger deres næste kampagne. Det var hovedbudskabet på TV 2 Media Talk 2019, hvor TV 2s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen, indledte med at forklare, hvordan TV 2 PLAY spiller en hovedrolle i TV 2s nye koncernstrategi.

- Hele virksomheden har fokus på TV 2 PLAY - uanset om det handler om indholdsproduktion, digital og teknisk udvikling eller om kommerciel produktudvikling. PLAY er vækstmotoren på TV 2, både i forhold til abonnementsforretningen og reklameforretningen, hvor vi har store forventninger. Addressable TV på TV 2 PLAY skal være med til at sikre, at den digitale forretning i 2021 udgør over 25 procent af TV 2s samlede koncernomsætning, sagde Flemming Rasmussen.

Væksten på TV 2 PLAY skaber nye muligheder for annoncørerne, der med målrettede reklamer på TV 2 PLAY kan nå ud til specifikke målgrupper, der ellers kan være svære at få i tale.

- TV 2 PLAY er nu så stor, at I seriøst bør overveje at tage PLAY med på medieplanen. Vi har netop passeret 450.000 abonnementer på TV 2 PLAY og med gennemsnitligt 2,2 brugere pr. husstand svarer det til én million brugere. Det giver os mulighed for at tilbyde jer adgang til nogle meget interessante, kommercielle målgrupper og digitale reklamer af høj kvalitet, hvor brugerne både ser reklamerne til ende, ser dem med lyd på, og i mange tilfælde ser dem på en stor skærm, sagde Flemming Rasmussen og fortsatte:

- Med den store opbakning, TV 2 har fra danskerne på tværs af platforme, kan vi fortsat levere både troværdigt indhold og kommercielle produkter i høj kvalitet og i stor volumen – ikke mindst digital volumen. TV 2 har altid været Orange Scene i det danske tv-landskab, og nu har vi også en Orange Scene på det digitale mediemarked i Danmark. Hvis man som annoncør ønsker en dansk, digital mediepartner med stor volumen og høj kvalitet, så melder vi os i den grad på banen i 2019.

Vækstgrundlaget for TV 2 PLAY blev yderligere styrket i september, hvor TV 2 og tv-udbyderne Boxer og Stofa indgik et strategisk partnerskab, der giver 150.000 tv-husstande adgang til TV 2 PLAY. Aftalen betyder, at Boxers TV 2-kunder fra oktober 2018 fik tilbudt adgang til TV 2 PLAYs on demand-pakke inkl. reklamer, mens Stofas kunder med stor pakke får tilbudt adgang fra januar 2019.

Også TV 2s salgsdirektør, Peter Olafsson var på scenen og kunne fortælle at 40 procent af TV 2s tv-annoncører i 2018 har valgt at supplere deres tv-kampagne med Addressable TV på TV 2 PLAY.

40 procent af tv-kunderne er allerede i gang
Ifølge TV 2s salgsdirektør, Peter Olafsson, valgte 40 procent af TV 2s tv-annoncører i 2018 at supplere deres tv-kampagne med Addressable TV på TV 2 PLAY, og TV 2 har foreløbig afviklet mere end 1200 kampagner på TV 2 PLAY i år.

- I år leverer vi omkring en halv milliard Addressable TV-visninger til annoncørerne, og vi forventer, at det tal vil stige med minimum 60 procent i 2019, så vi næste år afvikler mere end 800 millioner visninger på Addressable TV. TV 2 PLAY bør nu være en helt naturlig del af annoncørernes medieplaner – enten som et værdifuldt supplement eller i visse situationer som stand alone, sagde Peter Olafsson og fortsatte:

- Uanset om annoncørerne har fokus på den brede målgruppe, som de rammer på lineært tv, eller på yngre og mere specifikke målgrupper på TV 2 PLAY, så kan vi hjælpe dem med at indfri deres mål. Der skal ikke være tvivl om, hvilken effekt vi kan skabe på tværs af vores platforme, og for os er det ikke et enten eller, det er et både og, sagde Peter Olafsson.

Blandt nyhederne på TV 2 Media Talk 2019 præsenterede TV 2 desuden et nyt initiativ, der skal løfte dokumentationsniveauet på Addressable TV - læs mere her.

Billede {0} af {1}