TV 2 Networks henter souschef hos DR

26. maj 2014;
Af: TV 2 Kommunikation

Katrine Aadal Andersen kommer til TV 2 fra en stilling som chefkonsulent i DR Nyheder.

Katrine Aadal Andersen begynder 1. juni som souschef for TV 2 Networks.

1. juni begynder Katrine Aadal Andersen som souschef for TV 2 Networks – og dermed som nær sparringspartner for Networks-kanalchef Sune Roland.

Katrine Aadal Andersen kommer til TV 2 fra en stilling som chefkonsulent på DR Nyheder, og ansættelsen af den nye souschef er ifølge Sune Roland endnu et skridt hen imod at geare organisationen til den nye virkelighed.

- Vi er midt i et skifte, hvor vi går fra at have seere til at have brugere. På både FRI, CHARLIE og ZULU har vi en stærk dialog og en helt særlig forbindelse med danskerne. Det kræver noget særligt af os, også organisatorisk, og derfor henter vi Katrine ind for at få endnu bedre styr på vores processer, så vi kan optimere arbejdet med vores kanal- og programbrands, siger Sune Roland.

Katrine Aadal Andersen har som chefkonsulent på DR Nyheder arbejdet med omlægningen af nyhedsfladerne på DR2, været med til at udforme nyhedsstrategien på tværs af platformene og stået i spidsen for større tværgående projekter.

- Det bliver spændende at være med til at understøtte og sikre udviklingen af de tre meget forskellige kanaler, der hver har et stærkt og skarpt brand, men også et stort udviklingspotentiale. Jeg glæder mig til at blive en del af holdet og til at få en masse nye dygtige og engagerede kolleger, siger Katrine Aadal Andersen.

Hun kommer til at lede det administrative team hos TV 2 Networks, der består af en produktionschef, en projektleder og en programassistent.

- Vi glæder os rigtigt meget til, at Katrine starter – først og fremmest fordi hun er superskarp og kompetent, men også fordi det kommer til at frigøre tid og overskud til, at jeg kan arbejde endnu tættere og fokuseret med Networks’ syv redaktører og husets øvrige afdelinger om at udbygge de love-brands, vi arbejder med. Vi skal også flytte ZULU, CHARLIE og FRI godt ind i en ny virkelighed, for vi har en klar ambition om at have de mest engagerende brands for vores målgrupper. Og nu er vi på plads med den bemanding, der skal løfte opgaven, siger Sune Roland.

 

 

 

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}