TV 2 får ros for nytænkning

27. november 2009;
Af: TV 2 Kommunikation

Salgsdirektør Peter Olafsson er glad for de mange positive reaktioner, TV 2 har fået efter offentliggørelsen af ”Priser & Betingelser 2010”. Han afviser kategorisk en kritik af, at TV 2s udspil skulle være ”aggressivt”.

Salgsdirektør Peter Olafsson, TV 2 | TV Salg.

TV 2 offentliggjorde for nylig ”Priser & Betingelser 2010”, som generelt har fået en fin modtagelse i reklamemarkedet.

- Vores ambition om at udfordre de traditionelle branchestandarder er blevet meget vel modtaget blandt såvel annoncører som bureauer. Jeg har noteret, at flere aktører uafhængigt af hinanden har beskrevet vores initiativer som nytænkende og innovative, og det har lige præcis været målet med vore samhandelsbetingelser for det kommende år, siger salgsdirektør Peter Olafsson, TV 2 | TV Salg.

Offensivt og nytænkende udspil – ikke ”aggressivt”
Til gengæld er Peter Olafsson helt uforstående over for gårsdagens udmelding fra mediebureauet OMD, der omtaler TV 2s udspil som ”aggressivt”.

- At tale om aggressivitet er helt forkert. TV 2s udspil er offensivt og nytænkende, men absolut ikke aggressivt, fastslår Peter Olafsson og fortsætter:

- OMD’s konklusioner må stå for firmaets egen regning. TV 2 har - som de eneste - det fulde overblik, da vi kender kundernes indkøbsadfærd på tværs af produkter og bureauer, og vi kan på ingen måde genkende de konsekvenser, OMD fremfører. Det er faktisk - i lyset af de strukturelle ændringer, vi har foretaget - tæt på fysisk umuligt at lave den form for generaliseringer, som OMD bruger. Men tal og forudsætninger er jo taknemmelige og kan formes efter egne motiver og agendaer.

Nye målgrupper og auktion på Zulu
Blandt elementerne i ”Priser & Betingelser 2010” nævner Peter Olafsson følgende:

- TV 2 holder listeprisen uændret.
- TV 2 ændrer nogle målgrupper, så de er mere i tråd med TV 2s programtiltag og med efterspørgslen på reklamemarkedet.
- TV 2 lancerer en ny indkøbsform (auktion) på TV 2 Zulu, hvor markedet, herunder OMD, selv kan vurdere, hvad disse kontakter repræsenterer i værdi og dermed selv kan bestemme prissætningen.

- Desuden sætter TV 2 endnu mere fokus på kvalitet til gavn for annoncørerne og tv-mediet som helhed. Hvori ligger det aggressive i de nævnte tiltag? Jeg kan simpelthen ikke se det, siger Peter Olafsson.

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}