TV 2 Charlie: Sjæl og varme

15. februar 2012;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 Charlies brand bliver stærkere og stærkere og ligger nu på det højeste niveau nogensinde i kernemålgruppen, viser den nye BAV-analyse.

Maiken Wexø, kanalchef for TV 2 Networks og dermed for nichekanalerne TV 2 Zulu, TV 2 Charlie og TV 2 FILM.


TV 2 Charlies brand har aldrig stået stærkere, og når danskerne i Charlies målgruppe karakteriserer kanalen, er Charlies værdier kendetegnet af sjæl og varme.

Det viser den årlige analyse Brand Asset Valuator (BAV). Her vokser TV 2 Charlie på både særpræg, relevans, anseelse og dominans, og det skulderklap glæder kanalens chef.

- Vi har en strategi, der handler om at skabe en kvalitetskanal, som kan tilbyde underholdning på niveau med det, som vores målgruppe godt kan lide på de ”store” hovedkanaler. Det har resulteret i, at TV 2 Charlie i dag er Danmarks mest fremgangsrige tv-kanal, og at kanalens programmer trækker meget flotte seertal sammenlignet med andre nichekanaler, siger kanalchef Maiken Wexø, TV 2 Charlie.

Sådan vurderer danskere i forskellige aldre TV 2 Charlie ifølge BAV. Analysen viser, at kernemålgruppen (50 år+) placerer TV 2 Charlie allerbedst i BAV-diagrammet (tæt på øverste højre hjørne og med kurs mod powerbrand-status). Klik på diagrammet for at få det i en større størrelse.


TV 2 Charlie: "Varm underholdning i øjenhøjde"
2011-udgaven af BAV-analysen giver Charlie karakteristikken ”varm underholdning i øjenhøjde”, og danskerne over 50 år tildeler kanalen flere positive værdier end sidste år.

De værdier, som oftest knyttes til TV 2 Charlie, er ”ligefrem”, ”charmerende”, ”sjov”, ”nede på jorden” og ”venlig”. Også ord som ”omsorgsfuld”, ”ubekymret”, ”skiller sig ud”, ”ægte”, ”enestående”, ”ærlig” og ”modig” knyttes til TV 2 Charlie.

- Desuden er TV 2 Charlie i dag i stand til at tiltrække mange af Danmarks største underholdningsnavne, og det har uden tvivl også været med til at bidrage positivt til oplevelsen af brand’et og til kanalens værdier, siger Maiken Wexø.

Blandt TV 2 Charlies nye programmer i 2012 er "Jarls Quizshow" med Jarl Friis-Mikkelsen, som allerede efter to udsendelser har sat seerrekord som kanalens mest sete egenproduktion nogensinde. (Foto: Per Arnesen / TV 2)


Markant vækst i seertilslutning
TV 2 Charlie har i de senere år oplevet en markant vækst i seertilslutning. Blandt alle danskere er TV 2 Charlie landets femtemest sete kanal.

Blandt danskere over 50 år er TV 2 Charlie tredjestørste anal i Danmark – kun overgået af TV 2 og DR1.

----------------------------

Om Brand Asset Valuator:
Brand Asset Valuator er en årlig undersøgelse, som udføres af MEC og Bates Y&R. Undersøgelsen måler mærker og virksomheder på flere parametre: Vitalitet (forstået som særpræg og relevans) og styrke (forstået som anseelse og dominans). Vitaliteten udtrykker vækstpotentialet, mens styrken er et udtryk for den historiske styrke.

-------------------------------

Læs også:

TV 2s brand holder fast i fremgangen

Danskerne om Zulu: Trendy og energisk

TV 2 FILM styrker sit brand for andet år i træk

Danskerne: TV 2 NEWS leverer troværdig og innovativ nyhedsformidling

 

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}