TV 2 bruger reklameblok til Afrika-indsamling

17. august 2011;
Af: TV 2 Kommunikation

Reklameblokken inden det store indsamlingsprogram lørdag 27. august bliver en donationsblok, hvor annoncørerne donerer 50.000 kr. til hungersnødskatastrofen, og TV 2 fordobler det indsamlede beløb. Det er første gang, TV 2 bruger reklameblokken i forbindelse med en katastrofeindsamling.

Flemming Rasmussen, kommerciel direktør, TV 2. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)


Arbejdet med den store indsamling til Afrikas Horn, der kulminerer med indsamlings-programmet på TV 2 og DR1 lørdag 27. august, er i fuld gang, og nu giver TV 2 stationens annoncører en god mulighed for at bidrage til indsamlingen.

TV 2 bruger reklameblokken inden indsamlingsprogrammet som en donationsblok, hvor annoncørerne ud over spot-prisen for at være med i reklameblokken betaler 50.000 kr. til hungersnødskatastrofen. Derudover fordobler TV 2 det indsamlede donationsbeløb, der dermed samlet kan komme op i nærheden af én million kr.

- Vi arbejder lige nu i hele organisationen på kreative idéer i forhold til indsamlingen, og en af de måder, vi kan bidrage fra TV 2, er ved at bruge vores reklameblok lige inden programmet til en donationsblok, hvor både vi og vores kunder kan bidrage. Det giver vores kunder en god eksponering og – ikke mindst – kroner i kassen til det vigtige formål, siger Flemming Rasmussen, kommerciel direktør på TV 2.

Deadline: 24. august kl. 12
Reklameblokken fyldes op efter først-til-mølle princippet, og interesserede annoncører skal henvende sig til TV 2 inden onsdag 24. august kl. 12.

Nødhjælpsprogrammet samsendes på DR1 og TV 2 lørdag 27. august kl. 20.00. Både DRs og TV 2s forskellige medier vil blive brugt til at opfordre danskerne til at bidrage til indsamlingen.

Jes Dorph-Petersen og Kim Bildsøe Lassen er værter i programmet, der sendes direkte fra UNICEFs bygninger i København.

Sådan bidrager du:
https://www.afrikanu.dk/

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}