Tre danske jurymedlemmer til Cannes Lions 2015

Jacob Fischer-Nielsen, chef for Kommercielle Partnerskaber på TV 2. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

Jacob Fischer-Nielsen, chef for Kommercielle Partnerskaber på TV 2. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

24. februar 2015;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 er den danske repræsentant for Cannes Lions, der netop har udpeget tre danske medlemmer til de internationale juryer ved verdens største reklamefestival.

Når ’VM i reklame’ i Cannes gennemføres næste gang 21.-27. juni 2015, bliver det med deltagelse af tre danske jurymedlemmer, som nu er udpeget.

De danske jurymedlemmer er: Martin Ove Rasmussen, adm. direktør for medie- og kommunikationsbureauet Mindshare. Anne Sophie Leise-Hansen, senior art director på Zupa. Og Martin Leslie Chapman, kreativ direktør på det digitale dialogbureau Magnetix.

TV 2 har siden 2008 været den danske repræsentant for Cannes Lions, og igen i år samarbejder TV 2 med Creative Circle og Kreativitet & Kommunikation om eventen.

- Under overskriften ’Den kreative agenda’ har TV 2 i 2015 igangsat en række tiltag, som alle fokuserer på at øge kreativiteten og dermed effekten af annoncørernes kampagner. TV 2s engagement i Cannes Lions falder naturligt ind under denne agenda. Når branchens dygtigste mødes for at diskutere og dokumentere kreativitetens positive betydning for effekt, er TV 2 og vores samarbejdspartnere Creative Circle og Kreativitet & Kommunikation med til at samle og styrke Danmarks tilstedeværelse, siger Jacob Fischer-Nielsen, chef for Kommercielle Partnerskaber på TV 2.

De tre danskere er repræsenteret i tre juryer: Media, Film og Mobile.

Media-jury: Martin Ove Rasmussen
Martin Ove Rasmussen er adm. direktør for medie- og kommunikationsbureauet Mindshare, som han etablerede på det danske marked for 15 år siden. Han bliver betragtet som en af de mest erfarne mediefolk i Danmark og er kendt som en ivrig branchedebattør. Det er første gang, at han deltager i festivalen i Cannes.

- Jeg har altid været lidt skeptisk over for branchepriser, og jeg afskyr selvhøjtidelighed. Men jeg mener bestemt også, at man skal have en mening på et oplyst grundlag. Trods mine mange år i branchen har jeg aldrig været i Cannes, og jeg er meget glad for udnævnelsen og ser frem til at blive inspireret ved at dykke ned i tusindvis af cases fra hele verden som en del af jury-arbejdet, siger Martin Ove Rasmussen.

Film-jury: Anne Sophie Leise-Hansen
Anne Sophie Leise-Hansen arbejder som senior kreativ hos reklamebureauet Zupa i København. Hun kalder sig selv en reklamepige, der aldrig har lavet - eller villet noget andet. Hun er uddannet på den Grafiske Højskole og har arbejdet på kædebureau i London og reklamebureauer i Danmark. Det er også hendes debut som jurymedlem i Cannes Lions.

- Allerførst er jeg selvfølgelig rasende glad og stolt. Og udover den umiddelbare glæde så fik jeg også et kæmpe sug i maven - for sådan en udnævnelse forpligter. Derfor vil jeg som jurymedlem gøre mit ypperste for at spejle de kræfter og alt det ”ildsjæleri”, der er blevet lagt i de indsendte arbejder. Som en personlig bonus er det den største luksus at blive overvældet af inspiration, ideer, vinkler og indsigter fra hele verden, siger Anne Sophie Leise-Hansen.

Mobile-jury: Martin Leslie Chapman
Martin Chapman er en af landets førende digitale konceptmagere. I sit arbejde som kreativ direktør hos det digitale dialogbureau Magnetix er han en toneangivende repræsentant for den retning inden for digitalt design, der forener kreative og konceptuelle visioner med teknologisk indsigt. Han har hjulpet en række af Danmarks største virksomheder med at skabe unikke brugeroplevelser på tværs af digitale kanaler.

- Jeg er glad og stolt over at være med i Mobile-juryen igen i år. Det er spændende at få mulighed for at påvirke udviklingen og give opmærksomhed til de mest ambitiøse indsendelser. Jeg vil gerne belønne de store oplevelser på den lille skærm, der er med til at sætte nye kreative standarder. Jeg er særligt opmærksom på håndværket. En god idé, der er dårligt eksekveret, er efter min mening ikke ”løve-materiale”. Jeg vil skubbe på for at innovative løsninger, der er sublimt eksekveret, bliver hædret. Og så ville det da ikke gøre noget, at Danmark løb med nogle priser, siger Martin Chapman.

Læs mere om Cannes Lions 2015 på canneslions.com og Cannes Lions på Facebook.

Billede {0} af {1}