Traditionel reklame er ikke død

25. september 2008;
Af: TV 2 Kommunikation

Steve Latham fra Cannes Lions London lagde ifølge markedsforing.dk myter i graven, da reklameverdenentorsdag mødtes på "Winners Day".

Beskeden var klar, da Steve Latham fra Can-nes Lions London tors-dag talte på "Winners Day", der blev holdt på TV 2 på Teglholmen i København.

– Jeg er nødt til at sige det lige ud. Den traditio-nelle reklame er ikke gået i graven. Med undtagelse måske lige af i Sverige, hvor digitalt er allermest hot, sagde han ifølge markedsforing.dk - og fortsatte:

– Alle taler om integration og integrerede kampagner. Alle taler om mobil marketing - og alle mener, at europæisk reklame styrer. Det passer bare ikke. Integration er fint - men integrerede kampagner udgjorde bare ikke mere end seks procent af bidragene ved Cannes Lions i år. Mobilen er hot - men vi fik kun 69 bidrag inden for mobile marketing.

Steve Latham sagde ifølge markedsforing.dk, at nye lande er på vej frem, når det gælder reklame:

– Europæiske reklamefolk er dygtige - men der er ingen grund til at hvile på laurbærrene. I år var der 14 nye lande med i Cannes, heriblandt Indonesien, Qatar og Puerto Rico. Og tro mig. De kommer, sagde Steve Latham, som også roste TV 2 for stationens første år som Cannes-repræsentant.

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}