TV 2, DBU og Take Offer samlede de danske fans i Camp Denmark-lejren i Ukraine, hvor over 600 danskere slog lejr tæt på Danmarks kampe.
Under Danmarks deltagelse ved EM i fodbold havde TV 2, DBU og Take Offer stor succes med at samle de danske fans i Camp Denmark - et nyt festivalkoncept, der kombinerer ferie og fodbold.
Camp-konceptet, der blev tilbudt for første gang ved en EM-slutrunde, gjorde det let for danskerne at rejse til Ukraine og opleve EM og landsholdet på tæt hold.
- Det er TV 2s fornemste opgave at samle danskerne om de store begivenheder – ikke blot foran skærmen derhjemme, men også rundt omkring i landet og i nærheden af begivenhederne f.eks. i dette tilfælde EM i fodbold. Her samlede vi - i samarbejde med vores partnere - danskerne omkring fodbolden i København, Aarhus og i Ukraine. Det handler om at skabe den der helt særlige fællesskabsfølelse og så selvfølgelig om at skabe opbakning til de danske drenge – også på udebane, siger Jacob Fischer-Nielsen, kommerciel marketingchef på TV 2.
I Ukraine samlede TV 2, DBU og Take Offer over 600 danske roligans med fuld fokus på fodbolden. Camp Denmark-programmet bød på masser af fodbold og fan-relaterede aktiviteter, quizzer, fan-landskamp og ikke mindst selvfølgelig en fejring af 20 års-jubilæet for EM 1992. Camp Denmark ligger i det naturskønne ferieresort ”Butha Vikingiv”, der oversat til dansk betyder ”Viking Bugten”. Stedet var derfor i bogstaveligste forstand perfekt til at tage imod de danske vikinger, der tog turen til Ukraine under EM.
I København samlede TV 2 op til 15.000 danskere på Kvæsthusmolen til Danmarks kampe og i Aarhus mødte omkring 5000 kampklare danskere op til fodbold og fællesskab foran storskærmen.