Stormvejr er TV 2-vejr

30. oktober 2013;
Af: TV 2 Kommunikation

Danskerne fulgte stormvejret på TV 2, tv2.dk og på TV 2 NEWS, der havde sin største dag nogensinde.

Selv om TV 2 og TV 2 NEWS selv blev hårdt ramt af stormen i form af fx strømløse regioner, SNG-udstyr, der ikke kunne sende, mobiltelefoni, der var gået ned, og reportere fanget i kilometerlange bilkøer mv. blev indsatsen belønnet af danskerne. (Foto: TV 2)

TV 2 NEWS gik i breaking allerede klokken 12.02, da der var udsigt til den kraftige storm og vindstød af orkanstyrke. TV 2s mange redaktioner samarbejdede på tværs og også seerne og brugerne blev inddraget. Over 4000 billeder kom ind fra seerne - mange af dem blev bragt på tv og på nettet og gjorde hele tiden dækningen tættere og bedre.

TV 2 NEWS’ seerandel på dagen var 10,9 procent – mellem 150 og 200 procent over sædvanligt niveau, der ligger på 3,5-4,0 procent. Da stormen susede ind over landet mellem kl. 16.00-18.30, havde NEWS i lange perioder over 400.000 seere og 470.000 seere da flest så med. NYHEDERNE ekstra kl. 18.30 havde 785.000 seere på TV 2 og NEWS tilsammen, mens 1.040.000 så med på samsendingen af 19-NYHEDERNE. NYHEDERNE Ekstra kl. 20.45 på TV 2 havde 807.000 seere, og samsendingen af 22-NYHEDERNE trak 610.000 seere.

Så selv om TV 2 og TV 2 NEWS selv blev hårdt ramt af stormen i form af fx strømløse regioner, SNG-udstyr der ikke kunne sende, mobiltelefoni der var gået ned og reportere fanget i kilometerlange bilkøer mv., blev indsatsen belønnet af danskerne.

Næststørste dag på tv2.dk
Danskerne søgte også mod tv2.dk for at holde sig opdateret om stormen. Tv2.dk havde over 600.000 brugere inde i løbet af dagen, hvilket er den næststørste dag på tv2.dk – kun overgået af februar-snestormen i 2010.

- Succesen skyldes bl.a. vores samarbejde på tværs af huset, hvor alle redaktioner bød ind med historier, billeder og seneste nyt om stormen. Brugerne blev opdateret på vejret tidligt fra morgenstunden, i løbet af dagen, og vi lagde dem i seng med seneste nyt om trafiksituationen. Brugerne kunne skrive direkte med reporterne fra tv2.dk, uanset hvilket tog eller bus de var fanget i, og mange brugere sendte billeder og vejrrapporter ind, der blev delt med tv2.dks brugere. Kort sagt gav vi brugerne den information, de havde brug for, for at følge med og komme igennem dagen med arbejde, transport og andet i stormvejret, siger digital nyhedschef på TV 2, Simon Stilling.

 

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}