Stærk digital VM-start på TV 2

18. juni 2014;
Af: TV 2 Kommunikation

Danskerne er glade for TV 2s tilbud på vm.tv2.dk, på TV 2 PLAY og på de sociale platforme.

TV 2 har skruet op for den digitale dækning i forbindelse med VM 2014, og de foreløbige tal - efter at VM nu har været i gang en lille uge - viser, at danskerne er glade for TV 2s digitale tilbud.

TV 2s VM-site, vm.tv2.dk, har fået en endnu bedre start end EM-sitet fra 2012 med 110.000 unikke, daglige besøgende i gennemsnit. Heraf kommer cirka halvdelen af brugerne fra mobile enheder, hvilket understreger, at sitet i høj grad anvendes til second screen-brug, mens kampene sendes på tv.

Samtidig vokser brugen af webtv markant, og her er det både VM-klip og klip fra weekendens Le Mans, der var populære i sidste uge. Endelig oplever TV 2 PLAY en vækst på ti procent i forbindelse med VM-starten.

- Brugerne vælter ind på tv2.dk, vi har firedoblet antallet af webtv-visninger fra samme uge i 2013 og vi har igen masser af deltagere i vores managerspil. Men især glæder det mig at se, at sporten fungerer så fremragende på tværs af platforme, når Peter Schmeichel og co. arbejder med sociale medier, optræder i vores unikke TV 2 PLAY-programmer og skriver kommentarer og analyser på tv2.dk - ud over altså at være studieværter, siger Peter Brüchmann, digital chef på TV 2, og fortsætter:

- Vi har fået TV 2 Sportscenter klar i app store, og vi har lanceret et nyt livecenter på vm.tv2.dk, hvor vi har landsholdsspillere som deltagere i vores liveblog under kampene. Vi begynder her at se noget af det, TV 2 skal være på store begivenheder med flotte features og masser af personlighed.

#sambabold på Twitter
TV 2 er aktiv på Twitter under det populære hashtag #sambabold, hvor værter som Peter Schmeichel, Zak Egholm, Flemming Toft, Thomas Kristensen, Morten Ankerdal m.fl. benytter det fælles hashtag.

Læs mere om TV 2s digitale dækning af VM her:
360 graders VM-dækning på TV 2

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}