SJIT Happens i 10.000 meters højde

Fælles for seriens fans og ZULU er de skyhøje forventninger til den nye sæson, og derfor gav det mening at indfri forventningerne i 10.000 meter højde. (Foto: TV 2)

Fælles for seriens fans og ZULU er de skyhøje forventninger til den nye sæson, og derfor gav det mening at indfri forventningerne i 10.000 meter højde. (Foto: TV 2)

03. februar 2016;
Af: TV 2 Kommunikation

’SJIT Happens’-skuespillerne fungerede som kabinemandskab, da ZULU fløj 50 heldige fans op i luftrummet til en eksklusiv forpremiere på fjerde sæson af ’SJIT Happens’. ZULU-serien med det høje seerengagement har også på mange andre måder - herunder på TV 2 PLAY - fået en flyvende start.

De seneste to år har ZULU inviteret 'SJIT Happens'-fans til en helt særlig forpremiere-event i den lejlighed, hvor serien om det lille kollektiv på Nørrebro bliver optaget.  I år valgte man at gå skridtet videre og starte sæsonen med at give 50 hardcore fans boardingpas til to timers flyvning i 10.000 meters højde - med seriens skuespillere (Stephania Potalivo, Claes Quaade, Ruben Søltoft, Jonathan Harboe og Roberta Reichard) som opvartende kabinemandskab.

- Siden første sæson har det været seriens præmis at inkludere brugernes oplevelser fra det daglige liv i seriens fortællinger. Det har skabt et serieunivers i øjenhøjde, hvor vores karakterer og deres liv har en samhørighed med det virkelige liv i mødet med vores brugere på de sociale medier, siger Maj-Britt Landin, redaktør TV 2 ZULU, og fortsætter:

- ’SJIT Happens’ er et strålende eksempel på fuldt integreret digital strategi foldet ud over både interne og eksterne platforme med udgangspunkt i mødet med seriens fans. Og eftersom serien i høj grad er båret af fans, ville vi gerne give dem en fed og unik oplevelse. 

Skyhøje forventninger indfriet i 10.000 meters højde
Fælles for seriens fans og ZULU er de skyhøje forventninger til den nye sæson, og derfor gav det mening at indfri forventningerne i 10.000 meter højde. De 50 heldige vindere af 'SJIT Air'-boardingpas blev fundet ved en fankonkurrence, hvor man skulle tjekke ind med forventningerne til fjerde sæson på sitet SJITair.dk. Hele 650 skrev ind, og i alt 6.500 forventninger blev læst, før de højeste og sjoveste blev udvalgt.

Under ”overfarten” fik passagererne en forsmag på afsnit tre og fire fra den nye sæson på udleverede tablets, og efter landingen var der mulighed for at stille skuespillerne alle de spørgsmål, som de udvalgte fans var brændt inde med ude ved gaten. Filmen om SJIT Air, som allerede er blevet set 122.000 gange, kan du se her.

Seriens fans sætter også deres konkrete aftryk på seriens fjerde sæson, når de efter hvert afsnit popper frem på skærmen med deres egne indsendte mime-videoer, hvor de synger med på 'SJIT Happens' titelsang. Ud fra denne tanke både starter og slutter successerien med fansene.

Kæmpestort engagement - også på TV 2 PLAY
Engagementet fra seerne har været støt stigende de forgangne år, og at historien om kollektivet med Ane, Olau, Emil, Mads og naboen Øland har ramt målgruppen, ses ikke blot på seertallene til flow-tv. Også på streamingtjenesten TV 2 PLAY performer serien højt.

Siden starten af 2016 har 'SJIT Happens' ligget i top 10 på TV 2 PLAY, og i sidste uge hvor der var snigpremiere på afsnit 1 og 2 i den nye sæson, strøg 'SJIT Happens' ind på en andenplads over det indhold, flest abonnenter har været inde og kigge på. Kun overgået af 'Badehotellet' og foran 'Danmark har talent' på tredjepladsen.

Siden 25. januar har man kunnet se snigpremieren på første afsnit af 'SJIT Happens' på TV 2 PLAY, hvor man også har kunnet hygge man sig med de første tre sæsoner med SJIT-vennerne, inden den nye sæson gik i luften mandag 1. februar på TV 2 ZULU.

Seriens Facebookside er på tilsvarende vis vokset fra cirka 20.000 følgere i begyndelsen af 2014 til næsten 80.000 i dag. Samtidig når sidens indhold ud til mere end 135.000 mennesker ugentligt til trods for, at serien har været off season siden foråret 2015.

Billede {0} af {1}