Toms slikreklame "Første skoledag" sikrer firmaet stort salg og dermed en førsteplads i Den Glade Seer-kategorien "købsinteresse".
Den månedlige uddeling af TV 2s reklamepris "Den Glade Seer" har for længst udviklet sig til et Harry & Bahnsen-show. Specielt i liking-kategorien, som DSB endnu en gang vandt i maj. Dermed er der sat en tyk, tyk streg under, at reklamerne med det lilla pelsdyr er dem, danskerne bedst kan lide.
I kategorien købsinteresse, som indikerer i hvor stort omfang, reklamen får folk til at købe produktet, bliver Harry & Bahnsen dog besejret af Toms' humoristiske slikunivers, hvor Familien Tomsen har første skoledag.
Og Toms' marketingchef erkender da også, at reklamen, hvor Guldbarre underviser Skildpadde og Holly i pingviner, giver kroner i slikbøtten.
- Det geniale ved kommunikationsuniverset er, at vi får mest muligt ud af vores ressourcer. Det er et multi-brand-univers og dermed en smart måde at vise alle vores brands på. Det er stadig det bedste reklamekoncept i vores branche, siger Martin Haagensen.
De to sidste kategorier i Den Glade Seer, kreativitet og branding, blev i maj vundet af henholdsvis Carlsbergs reklame for Carlsberg Sport og Harry & Bahnsen-reklamen, hvor de spiller bridge - det er i øvrigt også den, der vandt liking-kategorien.
Se de fire hitlister på TV 2s Mediaforum.