Rekordhøjt engagement i TV 2s bingoshow

Søren Storm, Mikkel Kryger og Kasper Berthelsen i bingoshowet 'Fuld plade' fra 2018. (Foto: Henrik Ohsten / TV 2)

Søren Storm, Mikkel Kryger og Kasper Berthelsen i bingoshowet 'Fuld plade' fra 2018. (Foto: Henrik Ohsten / TV 2)

Anden sæson af ’Fuld plade’ sætter nye rekorder i seerengagement, hvor helt op til 62 procent af seerne spiller med om præmier til hele familien fredag aften på TV 2.

Fredag aften er blevet lidt sjovere for hele familien, når vært Mikkel Kryger og forsøgsdrengene Kasper og Søren hver fredag inviterer de danske tv-seere til at spille med i bingoshowet 'Fuld plade'. Og nu viser TV 2s opgørelse over andelen af seere, der spiller med via fuldplade.tv2.dk, et rekordhøjt engagement i programmet.

- Ved det seneste program fredag 11. maj spillede hele 62 procent af seerne med, og det er et exceptionelt højt niveau – både når vi sammenligner med andre danske tv-programmer men også internationalt, siger Anders Schäffner, der er digital produktchef på TV 2.

- Med en foreløbig engagement-score på mellem 44 og 62 procent er ’Fuld Plade’ et af de programmer i Danmark, som er allerbedst til at engagere seerne. Det skyldes bl.a., at programmet giver mulighed for, at seerne kan spille med hele vejen gennem programmet, og at der er mulighed for at vinde store præmier. Men det skyldes også, at det er nemt at spille med, og at den tekniske løsning fungerer godt. I runde tal er der i gennemsnit omkring en kvart million danskere, der spiller med hver fredag, og samlet set kommer vi op på omkring en halv million danskere, der har spillet med i løbet af denne sæson, siger Dorte Borregaard, underholdningsredaktør på TV 2.

Større teknisk udfordring
Ifølge Anders Schäffner er det en større teknisk udfordring at kunne håndtere så mange brugere samtidigt.

- Vi har nok alle sammen prøvet at sidde i en lang kø på nettet for at købe billetter til fx en fodboldkamp eller en koncert, hvor der er 20.000 billetter til salg. Her skal vi sluse en kvart million brugere ind på én gang og kan ikke bare sætte brugerne i kø. Derfor er vi også glade for samarbejdet med Peytz & Co, som vi har udviklet det digitale koncept sammen med, og som er med til at afvikle spillet under programmerne, siger Anders Schäffner.

Seertalsmæssigt har ’Fuld plade’ også klaret sig godt med omkring 400.000 seere i snit blandt alle danskere og en seerandel på 27 procent - 31 procent i målgruppen 20-60 år.

Sidste chance for at spille med fredag
Der er masser af præmier på højkant i ’Fuld plade’, hvor der hver gang bliver trukket syv heldige bingovindere. Udover en gaveregn får den udtrukne vinder med fuld plade også en fantastisk rejse til en værdi af 20.000 kroner. Sidste chance for at spille med er nu på fredag, hvor det sidste program i denne omgang sendes på TV 2 kl. 20.00.

Alle kan spille med i ’Fuld plade’. Det koster ingenting at være med - til gengæld er der ikke præmiegaranti, hvis man får bingo. Man vinder først, når man er en af de heldige, der bliver trukket ud, bliver ringet op og stillet igennem til tv-programmet. Seerne kan spille med på computer, smartphone eller tablet via fuldplade.tv2.dk. Programmet er produceret i samarbejde med Metronome.

Billede {0} af {1}