Pyrus blev årets julekalenderhit

27. december 2007;
Af: TV 2 Kommunikation

Status på seningen af årets tv-julekalendere efter alle 24 afsnit.

Fra "Alletiders Julemand", der blev set af 912.000 danskere i gennemsnit.

TV 2s familiejulekalen-der "Alletiders Jule-mand" blev årets tv-hit, når det gælder familiejule-kalendere. Pyrus-kalenderens 24 afsnit blev i snit set af 912.000 danskere og opnåede en share på 45 procent.

Det var knap tre gange flere seere, end DR1 opnåede til julekalen-deren "Jul i Svinget", der blev set af 347.000 i snit til førstegangsudsen-delserne.

Årets mest omtalte tv-julekalender var DR2s "Yallahrup Færgeby" - der dog ikke havde så mange seere. I snit blev de 25 afsnit - DR2 bød på et ekstra afsnit undervejs - set af 115.000 danskere.

TV 2s ekstra julekalender-tilbud til børnene, "LasseMajas Detektivbureau", der blev sendt ved 6.30-tiden om morgenen, blev i gennemsnit set af 41.000.

 

 

Seertilslutningen til årets tv-julekalendere:

Tv-julekalendere 1.-24 december 2007 Program Seertal Share i % Alletiders Julemand 912.000 45 Jul i Svinget 347.000 34 Yallahrup Færgeby 115.000 7 LasseMajas Detektibureau 41.000 26

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}