Officielle Gallup-tal: Langt de fleste har valgt TV 2

17. april 2012;
Af: TV 2 Kommunikation

95 procent af tv-husstandene kan se TV 2s hovedkanal, viser Gallups Annual Survey for 1. kvartal 2012.

TV 2s administrerende direktør, Merete Eldrup. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)


Med Gallups offentliggørelse i dag, tirsdag 17. april, af det såkaldte Annual Survey for 1. kvartal 2012 kommer det første officielle tal for TV 2s udbredelse efter overgangen til betalingskanal i begyndelsen af januar 2012.

Og Gallup-undersøgelsen bekræfter, at langt de fleste danskere har valgt fortsat at kunne se TV 2.

Ifølge Gallups undersøgelse har 95,2 procent af de danske tv-husstande adgang til TV 2s hovedkanal. I de foregående to Gallup-opgørelser i 2011 (henholdsvis for ugerne 14-26 og ugerne 31-47) havde TV 2 en udbredelse på 99 procent blandt husstandene med tv-apparat.

- Det er meget glædeligt, at Gallups faste undersøgelse af tv-kanalernes udbredelse bekræfter, at langt de fleste har ønsket at fastholde TV 2 i husstandenes tv-udbud. Vi har afventet Gallups analyse med en vis portion spænding, men vi har samtidig haft en klar fornemmelse af, at langt de fleste husstande ville tegne TV 2-abonnement hos en tv-udbyder, efter at TV 2-signalet er blevet krypteret, siger TV 2s administrerende direktør, Merete Eldrup.

Der sker stadig en mindre tilvækst i antallet af TV 2-abonnementer, og det ventes at fortsætte i de kommende måneder, hvor TV 2 har en stor sportssommer foran sig.

Sportssommeren begynder allerede i forårsmåneden maj med Giro d’Italia med tre etaper i Danmark, og sportsfesten fortsætter med dækningen af EM i fodbold, Le Mans, Tour de France og OL i London.

Fremgang til bl.a. TV 2 NEWS og TV 2 Charlie
TV 2s overgang til betalingskanal har altså betydet, at en betydelig del af de husstande, der tidligere alene modtog ukrypterede kanaler via antenne, har fået betalings-tv i husstanden.

Nogle husstande har alene købt adgang til TV 2, mens andre har købt tv-pakker med flere betalingskanaler, og det har givet fremgang i udbredelsen til en række betalingskanaler.

De kanaler, som i 1. kvartal 2012 har fået størst fremgang i deres udbredelse, er kanaler som TV 2 Charlie (fra 69 procent i udbredelse i efteråret 2011 til nu 74 procent), TV 2 NEWS (fra 64 procent i efteråret 2011 til nu 70 procent), Kanal 4 (fra 62 procent i efteråret 2011 til nu 67 procent) og Kanal 5 (fra 66 procent i efteråret 2011 til nu 71 procent).

TV 2 Zulu har ifølge Gallup en udbredelse på 71 procent af tv-husstande i 1. kvartal 2012 mod 69 procent i efteråret 2011.

 

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}