Nye kommercielle tiltag fra TV 2

TV 2 har præsenteret mediabureauer og annoncører for reklamepriser og nye tiltag i 2011.

TV 2s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen.


Da TV 2 ved det nyskabende arrangement Media Talk præsenterede ”Priser & betingelser 2011”, havde stationen en række kommercielle nyheder på både tv og internettet med til de fremmødte samarbejdspartnere og kunder.

- TV 2 vil i 2011 i endnu højere grad fokusere på kvalitet og effekt. I et meget konkurrencepræget marked er både bredden i produktsortimentet og muligheden for valgfrihed afgørende parametre i kampen om budgetterne. Med lanceringen af vore nye produkter ønsker vi at sætte endnu større fokus på både vores egen og mediabureauernes evne til at gøre en forskel for annoncørerne – med stor valgfrihed for den enkelte, siger kommerciel direktør Flemming Rasmussen.

TV 2s kommercielle direktør siger, at finanskrisen betyder fortsat hårdt arbejde om reklamebudgetterne, og at krisen har gjort de stærke medier – især tv og internettet - stærkere.

- Tv-seningen er i dag på det højeste niveau nogensinde, og den teknologiske udvikling på internettet betyder, at vi i dag kan målrette kampagnerne mere præcist end nogensinde. Tv og internettet står dermed rigtigt stærkt blandt de medier, der giver annoncørerne den største value for money, siger Flemming Rasmussen, der også fremhæver TV 2s nye afdeling ”Kommercielle Partnerskaber” som en ny samarbejdspartner for annoncører.

Uændret høj nettodækningsevne
- For en annoncør er det i bund og grund irrelevant, at TV 2s share er faldet, så længe at seersammensætningen og den daglige seertid er intakt. For annoncøren er spørgsmålet, om han eller hun kan nå sin målgruppe inden for en ønsket periode. Og det kan TV 2 stadig gøre – og i mange tilfælde bedre end nogensinde. Når TV 2s nettodækningsevne er intakt, skyldes det, at TV 2 primært har mistet sening blandt dem, der ser meget tv. TV 2 har fastholdt de såkaldte light viewers – netop de seere, der genererer ekstra unik dækning på en reklamekampagne, siger salgsdirektør Peter Olafsson, TV 2 TV Salg.

TV 2 har i de seneste par år gennemført en markant produktudvikling af sit tv-mediesupermarked, så det i endnu højere grad matcher markedets krav og ønsker, uanset om den enkelte ønsker at købe ind i den billige eller dyre ende af produktskalaen. I 2011 lancerer TV 2 et nyt kvalitetsprodukt ”TV 2 Specifics”, som kommer til at erstatte det klassiske kvalitetsprodukt GRP´en. TV 2 Specifics er kendetegnet ved, at det kan købes i tre varianter med differentieret prissætning, nemlig i off-prime, i primetime samt i guldblokke.

Ny kommercielle produkter på tv2.dk
Også tv2.dk sætter fokus på kvalitet og på, at en eksponering ikke bare er en eksponering. I 2011 lancerer TV 2 NET f.eks. ”TV 2 Premium”, hvor en annoncør alene betaler for eksponeringer, der reelt bliver vist på siden. Dette tiltag er det første af sin slags på markedet, og kan muligvis bryde den nuværende branchestandard.

I 2011 lanceres en ny version af ejerskaber - TV 2 First - hvor alle brugere bliver eksponeret for ejerskabet, uanset om de besøger tv2.dk via forsiden eller andre sites. Med TV 2 First opnår annoncørerne 80 procent højere dækning end ved traditionelle ejerskaber.
- I 2011 kommer vi også til at lancere Behavioural Targeting, så det bliver muligt at afvikle kampagnerne endnu mere målrettet end i dag, siger salgsdirektør Jan Vetlov, TV 2 NET.