Ny redaktør skal styrke ZULUs powerbrand

Ole Skjødt starter 1. august som redaktør for TV 2 ZULU. (Foto: Jacob Nielsen / TV 2)

41-årige Ole Skjødt er fra 1. august en del af holdet, der skal gøre TV 2 ZULU relevant for endnu flere og bygge bro mellem comedyen og den virkelige verden.

TV 2 ZULU har fra 1. august ansat Ole Skjødt som ny redaktør for kanalen. Med sin store redaktionelle erfaring med især programmer, der omfavner humoren som motor, skal Ole Skjødt være med til at videreudvikle og skærpe den nye og bredere retning for ZULU. En af opgaverne bliver bl.a. at bygge bro mellem comedyen, der fortsat er et af ZULUs kerneområder, og den virkelige verden med det programindhold, der betegnes som funny factual

- Vi er på toppen over at have fået Ole ombord. For omkring et år siden startede vi en proces, hvor vores mission var at gøre ZULU endnu mere relevant for flere og åbne for flere retninger og stemninger end bare grinet og det sjove. Vores strategi er lykkedes rigtig godt, og indtil videre er resultatet stigende shares og nye rekorder på TV 2 PLAY, hvor vores målgruppe i dén grad har omfavnet den nye retning, siger kanalchef for TV 2 ZULU, Sune Roland, og fortsætter:

- Men det er stadig super centralt for os at være Danmarks sjoveste mediebrand og være det frirum, du kan søge til, når du har brug for et break, et grin, eller en drøm. Vi glæder os derfor meget til at lægge nye ting på ZULUs i forvejen stærke powerbrand med Ole ombord.

Masser af underholdende tv under vesten
Ole Skjødt kommer fra en stilling som udvikler i Metronomes underholdningsafdeling. Og med erfaring fra både DRs B&U-afdeling, Pineapple og Metronome, hvor han har leveret timevis af alsidig underholdning til rigtig mange forskellige målgrupper, er han helt klar til opgaven på ZULU.

- ZULUs brand er ret unikt i det danske mediebillede, og det har appelleret til mig i mange år. Da jeg fik chancen for at blive en del af familien og for at kunne sætte mit aftryk på ZULU-universet, slog jeg naturligvis til. Jeg har en fast overbevisning om, at verden bliver et bedre sted gennem humoren. Det er ved at få humoristiske indblik i verdener, vi ikke forstår eller er bange for, at vi ændrer opfattelse af dem. Jeg tror på, at levende billeder kan opdrage og oplyse, men allermest når det hele pakkes underholdende ind. Så den ZULU’ske måde at lave indhold på pirrer mig helt vildt, og jeg glæder mig virkelig til at komme i gang, siger Ole Skjødt.

Blandt de yngre seere og brugere formåede TV 2 ZULU at øge sin seerandel i 1. halvår 2018. Tv-forbruget blandt de unge falder fortsat – men det falder mindre på ZULU end i markedet generelt. Serier som ’Perfekte steder’, ’Diamantfamilien’, ’Pigerne’ og ’Kørelærerne’ er blevet succesfulde på tværs af tv og streaming. Og lige nu hitter den VM-aktuelle ZULU-serie ’Kærester med landsholdet’ også i ZULUs målgruppe.