Ny organisering styrker TV 2 PLAY

TV 2 PLAY har fået en ny enhed, PLAY Indhold og Publicering, som skal være med til at realisere PLAY52-strategien med en PLAY-centrisk kommissioneringsstrategi. (Foto: TV 2)

TV 2 tilpasser indholdsorganisationen med en selvstændig afdeling, der skal være med til at løfte den samlede PLAY-strategi.

TV 2 PLAY spiller en hovedrolle i TV 2s nye koncernstrategi, hvor PLAY52-strategien skal sikre, at der hver uge, hele året rundt, er nyt, populært indhold på TV 2s streamingtjeneste. Det fører nu til, at redaktion, indhold og publiceringsarbejdet samles i én afdeling under kanalchef Sune Roland.

- TV 2s nye strategi indebærer et nyt workflow på indholdsområdet og stiller andre krav til vores måde at arbejde på. Det tager vi nu konsekvensen af med en organisationsændring, der øger vores fokus på TV 2 PLAY og på vores indhold på tværs af platforme. Med ændringen skaber vi en central, strategisk enhed med et stærkt hold, der eksekverer på vores samlede PLAY-strategi. Ændringen skal blandt andet være med til at sikre et endnu mere attraktivt programudbud på tjenesten og dermed skabe et selvstændigt og stærkt powerbrand, siger indholdsdirektør Anne Engdal Stig Christensen.

Ændringen betyder, at en række medarbejdere og teams fra 1. januar 2019 får en ny placering i indholdsorganisationen.

- Vi får et selvstændigt team for nye PLAY-formater, der appellerer til den unge målgruppe og understøtter PLAY-brandet, siger kanalchef Sune Roland (Foto: Michael Langhoff / TV 2)

Ny enhed: PLAY Indhold og Publicering
Organisationsændringen skaber en ny enhed, PLAY Indhold og Publicering, der inkluderer Acquisition, Publicering & Redaktion samt Brand, Indhold og Programmer. Den nye enhed placeres under kanalchef Sune Roland, der i den nye organisation får ansvaret for både TV 2 PLAY og TV 2 ZULU.

- Vi skaber en ny enhed, hvor vi kan gå all in på at realisere PLAY52-strategien med en PLAY-centrisk kommissioneringsstrategi, der omfatter hele processen fra strategi til forhandling, bestilling og indkøb – også for det udenlandske indhold. Vi får et selvstændigt team for nye PLAY-formater, der appellerer til den unge målgruppe og understøtter PLAY-brandet. Og så skal vi skabe Danmarks mest dynamiske sports-, nyheds- og aktualitetsunivers, der giver TV 2 et meget stærkt kort på hånden i forhold til de øvrige, kommercielle streamingtjenester, siger Sune Roland og fortsætter:

- Sidst men ikke mindst er det helt oplagt, at PLAY-organisationen og ZULU-redaktionen er samlet ét sted, fordi der er så mange synergier og fælles mål for de to redaktioner, og jeg glæder mig helt vildt til at stå i spidsen for det vigtige arbejde, siger Sune Roland.

Styrkelse af programudbud på tværs
Organisationsændringen betyder samtidig en reorganisering af TV 2s indholdsredaktører, der skal styrke programudbuddet på tværs. De nuværende CHARLIE- og FRI-redaktører rykker ind i Programafdelingens genreteams, som har til opgave at styrke programudbuddet på tværs, fortsætte arbejdet med de enkelte kanalbrands og skabe stærke events på tværs af TV 2.

- Vi glæder os meget til styrkelsen af vores genreteams, så vi i langt højere grad kan tænke fakta, underholdning og livsstil på tværs, ligesom vi allerede gør på fiktionsområdet. Samtidig får vi mulighed for at samle kræfterne omkring særlige indholdssatsninger og store events på tværs af TV 2s kanaler, siger Lotte Lindegaard, kanalchef på TV 2.

I Programplanlægningen samles alle TV 2s seks flowkanaler under ledelse af planchef Mette Rysø Johansen, så der i højere grad kan optimeres på tværs og sikres en tæt PLAY52-koordinering mellem kanalerne. Her organiseres TV 2s kanaler i et TV 2-team, et team for CHARLIE, FRI og ZULU samt et SPORT- og NEWS-team, mens PLAY-scheduleringen rykker over i den nye PLAY-organisation.