Kun mindre udsving i lytterandelene for de danske radiokanaler i de seneste uger.
TV 2 Radio fik i uge 21 en lytterandel på 7,1 procent blandt de 21-50-årige, og dermed har TV 2 Radio oplevet en ganske stabil lytterandel i de seneste uger. Også de øvrige radiokanaler har ligget stabilt i de seneste uger.
Også når det gælder dækning, var uge 21 præget af stabilitet for de danske radiokanaler. Blandt alle danskere over 12 år var der 1.093.000 danskere, som lyttede til TV 2 Radio i mindst fem minutter i uge 21.
Danmarks mest afslyttede kanal blandt de 21-50-årige var igen P3, som stod for 36,3 procent af de 21-50-åriges lytning.
Dækningstal for radiokanaler:
Så mange danskere brugte radiokanalerne i uge 21 - 2008
Nr.
Kanal
Lytt. 12+
- i pct.
Lytt. 21-50
- i pct.
1.
DR P4
2.996.000
64,5 pct.
1.169.000
52,4 pct.
2.
DR P3
2.533.000
54,5 pct.
1.478.000
66,3 pct.
3.
Radio 100FM
1.249.000
26,9 pct.
724.000
32,5 pct.
4.
TV 2 Radio
1.093.000
23,5 pct.
643.000
28,8 pct.
5.
Radio 100 Soft
576.000
12,4 pct.
265.000
11,9 pct.
DR total
4.234.000
91,2 pct.
2.014.000
90,3 pct.
Kommercielle i alt
3.375.000
72,7 pct.
1.832.000
82,1 pct.
Radio total
4.547.000
97,9 pct.
2.195.000
98,4 pct.
Lytterandele til radiokanaler (21-50 år):
Kanalernes andel af de 21-50-åriges radiolytning
Radiokanal
Uge 20 - 2008
Uge 21 - 2008
DR P3
36,6 pct.
36,3 pct.
DR P4 total
19,7 pct.
19,7 pct.
Radio 100 FM
9,6 pct.
8,0 pct.
TV 2 Radio
7,2 pct.
7,1 pct.
Radio 100 Soft
1,4 pct.
2,1 pct.
DR total
62,6 pct.
63,0 pct.
Kommercielle i alt
37,4 pct.
37,0 pct.
Læs flere nyheder