Lyttertal for uge 21

01. juni 2008;
Af: TV 2 Kommunikation

Kun mindre udsving i lytterandelene for de danske radiokanaler i de seneste uger.

TV 2 Radio fik i uge 21 en lytterandel på 7,1 procent blandt de 21-50-årige, og dermed har TV 2 Radio oplevet en ganske stabil lytterandel i de seneste uger. Også de øvrige radiokanaler har ligget stabilt i de seneste uger.

Også når det gælder dækning, var uge 21 præget af stabilitet for de danske radiokanaler. Blandt alle danskere over 12 år var der 1.093.000 danskere, som lyttede til TV 2 Radio i mindst fem minutter i uge 21.

Danmarks mest afslyttede kanal blandt de 21-50-årige var igen P3, som stod for 36,3 procent af de 21-50-åriges lytning.

 

Dækningstal for radiokanaler:

Så mange danskere brugte radiokanalerne i uge 21 - 2008 Nr. Kanal Lytt. 12+ - i pct. Lytt. 21-50 - i pct. 1. DR P4 2.996.000 64,5 pct. 1.169.000 52,4 pct. 2. DR P3 2.533.000 54,5 pct. 1.478.000 66,3 pct. 3. Radio 100FM 1.249.000 26,9 pct. 724.000 32,5 pct. 4. TV 2 Radio 1.093.000 23,5 pct. 643.000 28,8 pct. 5. Radio 100 Soft 576.000 12,4 pct. 265.000 11,9 pct. DR total 4.234.000 91,2 pct. 2.014.000 90,3 pct. Kommercielle i alt 3.375.000 72,7 pct. 1.832.000 82,1 pct. Radio total 4.547.000 97,9 pct. 2.195.000 98,4 pct.

 

 

Lytterandele til radiokanaler (21-50 år):

Kanalernes andel af de 21-50-åriges radiolytning Radiokanal Uge 20 - 2008 Uge 21 - 2008 DR P3 36,6 pct. 36,3 pct. DR P4 total 19,7 pct. 19,7 pct. Radio 100 FM 9,6 pct. 8,0 pct. TV 2 Radio 7,2 pct. 7,1 pct. Radio 100 Soft 1,4 pct. 2,1 pct. DR total 62,6 pct. 63,0 pct. Kommercielle i alt 37,4 pct. 37,0 pct.

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}