Her er jurymedlemmerne til Eurobest 2014

03. september 2014;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 er klar med navnene på de danske jurymedlemmer ved eventen, der som noget nyt afholdes i Helsinki 1-3. december.

Rasmus Petersen er en af de danske jurymedlemmer ved Eurobest 2014 - den største europæiske festival og award inden for kreativitet. (Foto: TV 2)

Så er der sat navne på de danske jurymedlemmer til Eurobest 2014 - den største europæiske festival og award inden for kreativitet. TV 2 er den danske repræsentant for Eurobest og er også dansk repræsentant for den globale reklameevent Cannes Lions. Ligesom ved Cannes Lions samarbejder TV 2 med Creative Circle om de danske bidrag til eventen.

Efter at være blevet afholdt i Lissabon i tre år er det nu tid til fornyelse, og Helsinki bliver Eurobests nye hjem i 2014. Det er syvende gang, Europas største festival for kreativitet bliver afholdt. Festivalen byder på et hav af spændende og inspirerende seminarer, workshops, udstillinger og netværk-events. 

Niels Kau, jurymedlem i Film Craft
Producer og medstifter af produktionsselskabet Nobody, Niels Kau, er jurymedlem i ’Film Craft’ kategorien. Niels Kau har produceret reklamefilm gennem de seneste 20 år i ind- og udland og har vundet både guld og sølv i Cannes og senest en Webby Award i kategorien Branded Entertainment Scripted for Deutsche Telekom.

- Film er under konstant udvikling og udfordres hele tiden af nye formater, platforme og vinkler på indholdet - det bliver derfor rigtig spændende at skulle vurdere arbejdet i katagorien ’Film Craft’ til Eurobest 2014 sammen med forhåbentlig nogle interessante ligesindede, siger Niels Kau.

Rasmus Petersen, jurymedlem i Outdoor/Radio
Rasmus Petersen er senior creative på Halbye Kaag JWT og er en af de mest vindende kreative personer i Danmark med bl.a. fem Cannes Lions, heraf tre i radiokategorien. Og senest både CCA, DIA og Advertising Effectiveness Award for Kræftens Bekæmpelses Solkampagne ”3xS” med Fetterlein i hovedrollen.

- Da jeg hørte, at jeg skulle være en del af juryen, blev der da skruet lidt ekstra op for musikken, ikke mindst fordi det er i to kategorier, som jeg selv har en vis erfaring med. Derudover ser jeg frem til at skulle bedømme arbejder, som man ikke umiddelbart støder på i sin hverdag. De bedste online-film bliver delt heftigt, mens radio ikke nyder den samme opmærksomhed. Og så ser jeg selvfølgelig frem til at skulle diskutere de enkelte arbejder med de andre jurymedlemmer, som er den del af juryarbejdet ved f.eks. Creative Circle, der er mest interessant. Nå ja, så skal man heller ikke glemme Helsinkis rensdyrs-pizzaer, siger Rasmus Petersen.

Om Eurobest
Ligesom Cannes Lions rummer Eurobest stort set alle kategorier inden for kreativitet, hvilket gør den relevant på tværs af kreative brancher - ikke mindst for annoncører, der opererer i Europa.

Det gør Eurobest til en award, der ses på med respekt, og den har derudover en stor betydning for vinderne, når kreative og bureauer bliver ratet. Eurobest er således pointgivende i forhold til at finde de mest vindende bureauer herhjemme, hvilket sker én gang årligt af de respektive branchemedier. Herudover findes jurymedlemmer til både Creative Circle Award og flere internationale awards ved at se på deres meriter, hvori Eurobest indgår.

Læs mere om Eurobest 2014

 

 

 

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}