Fantastisk start på "Mikkel og Guldkortet"

02. december 2008;
Af: TV 2 Kommunikation

Over 1,5 million danskere så med, da TV 2s familiejulekalender ”Mikkel og Guldkortet” havde premiere i går. Det er det højeste seertal til et julekalender-premiereafsnit siden 1998.

Mikkel (spillet af Marco Ilsø) trak mere end 1,5 million danskere ind på TV 2 til premieren på familiejulekalenderen "Mikkel og Guldkortet".

TV 2s familiejulekalender ”Mikkel og Guldkortet” fik en forrygende start. 1.538.000 danskere så med, da juleeventyret mandag 1. december for første gang løb over skærmen. Seertallet er det højeste til første afsnit af en TV 2-julekalender, siden "Brødrene Mortensens Jul" i 1998 havde premiere og blev set af 1.594.000.

- Vi er meget stolte over de flotte seertal, siger TV 2s programchef, Keld Reinicke, og fortsætter:

- Det understreger, at vi på TV 2 er rigtig gode til genren familiejulekalender, som vi har en meget stolt tradition med - og det er glædeligt, at "Mikkel og Guldkortet" også formår at samle hele familien Danmark på samme måde, som familiejulekalendere på TV 2 har gjort det de sidste mange år i december.

Årets familiejulekalender er et juleeventyr, der handler om, hvad penge kan gøre ved os mennesker - og eventyret kommer meget tæt på virkeligheden. I "Mikkel og Guldkortet" havner Mikkels familie nemlig i en gigantisk finanskrise efter et optimistisk huskøb. Heldigvis er der nogle nisser, som kan hjælpe dem med at få styr på tingene. 

De flotte seertal til "Mikkel og Guldkortet" smittede også af på resten af aftenen på TV 2. 1.375.000 så "Hvem vil være millionær?", "Station 2 på patrulje i Danmark" havde 1.199.000 seere, mens første afsnit af den legendariske "The Julekalender" havde imponerende 732.000 seere klokken 22.55.

Julekalenderne på DR1 kunne heller ikke måle sig med "Mikkel og Guldkortet". Således så 371.000 med, da "Julefandango" havde premiere klokken 17.30, mens 991.000 så første afsnit af "Nissernes Ø".

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}