De danske jurymedlemmertil dette års Cannes Lions er fundet

27. februar 2009;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 er den danske repræsentant for Cannes Lions og folder repræsentantskabet ud over året med forskellige aktiviteter.

Når verdens største reklamefestival Cannes Lions afvikles næste gang 21.-28. juni 2009, bliver det bl.a. med deltagelse af tre danske jurymedlemmer, som netop er udpeget.

De tre danske jurymed-lemmer – Nicolai Stahl fra Hjaltelin, Stahl & Co., Jonas Linell fra LBI og Chandra Benjamin Mostov fra Wunderman – har fået jurypladser i henholdsvis Film-, Cyber- og Direct-kategorierne. Og alle tre
jurymedlemmer ser frem til den store udfordring.

Film: Nicolai Stahl fra Hjaltelin, Stahl & Co.
- Det er virkelig spændende og en meget stor ære at være med til at bedømme filmkategorien. Jeg glæder mig meget til at møde så mange dygtige og kompetente jurykolleger, hvor man absolut ikke kan undgå at føle sig en smule ydmyg. Det bliver også interessant at se, hvor mange gode ideer der er sluppet igennem finanskrisen og forhåbentligt se, at mange har turdet tro på og holde fast i gode film- og kampagneideer, som – viser erfaringerne – virkelig har sin styrke i krisetider. Og så bliver det spændende at se, hvor meget det klassiske filmmedie og de digitale medier er smeltet sammen siden sidste år – og se de mange spændende løsninger, der med garanti er kommet ud af det.

Cyber: Jonas Linell, LBI
- Jeg glæder mit rigtigt, rigtigt, rigtigt meget til at se den globale, digitale høst i år. Det er fascinerende at se, hvordan digitale ideer griber grundlæggende ind i alle mekanismer i samfundet i øjeblikket, og jeg mener, at recessionen er vores branches mulighed for at vise og bevise, at strategisk kommunikation nu starter digitalt. På den baggrund tror jeg, at Cannes Cyber Lions 2009 bliver den mest spændende til dato, og jeg er meget beæret over at være med.

Direct: Chandra Benjamin Mostov, Wunderman
- I Wunderman arbejder vi systematisk med at finde nye og stærkere måder at opnå målbar effekt med via direct marketing og digitale medier, og juryarbejdet i Cannes giver en unik mulighed for at hente en masse ny viden og inspiration med hjem. Det er min vurdering, at der fortsat er rigtigt mange danske virksomheder, der kan opnå målbare resultater ved at gå i direkte dialog med deres kunder. Specielt i en tid, hvor kravet til al marketing er, at det skal kunne generere målbart salg. Det er jo netop dét, der kendetegner god direct marketing.

TV 2 og Cannes Lions
TV 2 er den danske repræsentant for Cannes Lions. Et repræsentantskab, der foldes ud over året med flere forskellige aktiviteter.

- TV 2s mål med Cannes Lions-engagementet er at øge reklame-kreativiteten og bringe fagligheden hjem til Danmark. Med repræsentantskabet for Cannes Lions kommer vi tæt på verdens allerbedste reklameløsninger, og den inspiration, som festivalarbejdet giver os, klæder os endnu bedre på, når vi skal rådgive vores kunder om innovative og professionelle reklameløsninger. Med nytænkende kampagner får vores seere og brugere en bedre oplevelse på TV 2s kanaler og på tv2.dk, siger Flemming Rasmussen, TV 2s koncerndirektør for salg og marketing.

TV 2s Cannes Lions-repræsentantskab vil blive synligt mange gange i 2009, og årets første aktivitet var sponsoratet af Young Creative Circle Award, hvor vinderne hædres med en tur til Cannes Lions. Her skal de danske hold dyste i den internationale Young Lions-konkurrence for unge under 28 år.

Derudover fungerer canneslions.dk som TV 2s kommunikationsplatform til den del af mediebranchen, der har interesse i verdens største reklamefestival. På sitet kan man finde information om både jurymedlemmer, Young Lions, entries, kategorier m.m.

TV 2 opdaterer løbende med nyheder fra festivalkontoret om f.eks. jurypræsidenter, talere, seminarer osv. I festivalugen vil hjemmesiden være fyldt med aktuelle artikler, nyheder, interviews med branchefolk, blogindlæg, videoklip og stemningsbilleder – alt dét, der kan bringe kreativ inspiration hjem til Danmark.

Cannes Lions 2009 sluttes af med konferencen ”Winners Day” 24. september 2009, hvor TV 2 lægger hus til ”Cannes Lions. Uden Cannes”. Her viser TV 2 årets vindere frem i en stor udstilling, ligesom internationale talere, den danske jury og Young Lions vil deltage.

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}