Danskerne om TV 2 Zulu: Trendy og energisk

15. februar 2012;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 Zulu er fortsat Danmarks mest vitale tv-kanal trods en mindre tilbagegang i den seneste BAV-analyse. ”Zulu er sjov, kanalen skiller sig ud, og den er først med det nye”, lyder ordene fra danskerne.

TV 2 Zulu har en topplacering i BAV-diagrammet for 2011 (18-49 år). Diagrammet viser tv-kanalernes vitalitet (op ad den lodrette Y-akse) og styrke (ud af den vandrette X-akse). Bedste placering - med høj vitalitet og stor styrke - har de kanaler, som ligger tæt på øverste højre hjørne (klik på diagrammet for at få det vist i en større størrelse). For Charlie gælder det, at kanalen har en god placering blandt de 18-49-årige, men Charlie er væsentligt flottere placeret, når seere over 50 år vurderer kanalen.


Danskerne i alderen 15-29 år ser TV 2 Zulu som Danmarks mest vitale tv-kanal med et særpræg, der overgår alle andre. Den position har TV 2 Zulu formået at fastholde i 2011 – i særdeleshed blandt de unge.

Det viser 2011-udgaven af Bates Y&R Brand Asset Valuator-analyse (BAV), som netop er offentliggjort.

- 2011 har været et rigtigt godt år for Zulu med fremgang og flere store succeshistorier på f.eks. satsninger på comedy og film hen over sommeren og med ”Zulu Comedy Galla” og underholdningsshowet ”Argh! Det gjorde jeg bare ikk’”. Det glæder mig, at danskerne – trods en mindre tilbagegang - fortsat tillægger Zulu så mange positive værdier, og at TV 2 Zulu opfattes som Danmarks mest vitale tv-kanal, siger kanalchef Maiken Wexø, TV 2 Zulu, og fortsætter:

Maiken Wexø, kanalchef for TV 2 Networks og dermed for nichekanalerne TV 2 Zulu, TV 2 Charlie og TV 2 FILM.


- Vi er blevet kongerne af comedy på tv i Danmark. Det er resultatet af en årelang målrettet indsats, som har gjort, at vi i dag ved, hvem der kan, hvad der skal til, og i hvilke rammer det skal ske.  Det er ”Zulu Comedy Galla” et fantastisk bevis på med f.eks. videoen ”Fugt i fundamentet”, som i dag har haft mere end 3,5 millioner visninger på YouTube.

TV 2 Zulu: ”Trendy og energisk”
"Når danskerne i Zulus målgruppe af yngre danskere skal karakterisere kanalen, er det med ord som ”skiller sig ud”, ”energisk”, ”anderledes”, ”sjov”, ”modig”, ”bedre end konkurrenterne”, ”først med det nye” og ”stigende i popularitet”.

BAV-analysen karakteriserer TV 2 Zulu med overskriften ”trendy og energisk”.

Også når det gælder seertal, havde TV 2 Zulu et godt 2011 med flere rekorder. Årets helt store rekord kom fra ”Zulu Comedy Galla 2011”, som med 371.000 seere var den mest sete egenproduktion i 2011 på samtlige danske betalingskanaler.

"Zulu Comedy Galla 2011" havde Nikolaj Lie Kaas som vært. Programmet er med 371.000 seere det mest sete program i hele TV 2 Networks’ historie.


Samtidig er Zulus comedy-galla nu det mest sete program i hele TV 2 Networks’ historie og dermed det mest sete program nogensinde på alle TV 2s nichekanaler.

Programserien fra 2011 ”Argh! Det gjorde jeg bare ikk’” er med 227.000 seere i gennemsnit TV 2 Zulus mest sete programserie nogensinde. Endnu mere set blandt alle danskere end Zulu-klassikere som ”Åndernes magt”, ”Klovn” og ”Hvor fanden er Herning?”.

-----------------------------

Om Brand Asset Valuator:
Brand Asset Valuator er en årlig undersøgelse, som udføres af MEC og Bates Y&R. Undersøgelsen måler mærker og virksomheder på flere parametre: Vitalitet (forstået som særpræg og relevans) og styrke (forstået som anseelse og dominans). Vitaliteten udtrykker vækstpotentialet, mens styrken er et udtryk for den historiske styrke.

-------------------------------

Læs også:

TV 2s brand holder fast i fremgangen

TV 2 Charlie: Sjæl og varme

TV 2 FILM styrker sit brand for andet år i træk

Danskerne: TV 2 NEWS leverer troværdig og innovativ nyhedsformidling

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}