Christian Godske bliver en del af salgsledelsen på TV 2

Christian Godske kommer fra en stilling som nordisk digital direktør i mediebureauet MediaCom, hvor han – på nær en afstikker som mediedirektør i Carlsberg fra 2013-2015 – i otte år har haft ansvaret for bureauets digitale forretning. (Foto: Henrik Ohsten / TV 2)

Christian Godske kommer fra en stilling som nordisk digital direktør i mediebureauet MediaCom, hvor han – på nær en afstikker som mediedirektør i Carlsberg fra 2013-2015 – i otte år har haft ansvaret for bureauets digitale forretning. (Foto: Henrik Ohsten / TV 2)

04. januar 2017;
Af: TV 2 Kommunikation

Christian Godske, som kommer fra en stilling som nordisk digital direktør på mediebureauet MediaCom, tiltræder pr. 1. februar 2017 en nyoprettet stilling som Head of Commercial Product Development.

På Media Talk i november præsenterede TV 2 sin 2017-lancering af målrettede og databerigede reklamer på TV 2 PLAY. I forlængelse af dette styrkes organisationen nu med en chef for udviklingen af reklameprodukter i TV 2s kommercielle sølje. 

I den nyoprettede stilling som Head of Commercial Product Development får Christian Godske som et strategisk meget vigtigt fokusområde det tværgående udviklingsansvar i spændingsfeltet mellem reklamesalg og abonnements-tv, da fremtidens reklameprodukter vil gå på tværs af disse to indtægtsområder. 

Det bedste fra to reklame-verdener

- Vi ønsker på TV 2 at sætte en ny dagsorden på mediemarkedet med lanceringen af databerigede tv-reklamer, og vi ønsker at drive udviklingen for databerigede reklamekontakter på tværs af tv og vores digitale platforme. Målet er helt klart – vi vil med den nye form for tv-reklamer tilbyde reklamemarkedet det bedste fra to verdener; et produkt, som afvikles efter tv-mediets kvalitative præmisser, hvad angår udtryk og impact, men som styres efter det digitales mere målbare præmisser, siger TV 2s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen, og fortsætter:

- Christian Godske er en af de dygtigste i den danske mediebranche, når det kommer til digitale kompetencer, og jeg er både glad og stolt over, at han deler vores vision om fremtidens tv-reklame, og at han har samme ambitioner om at sætte en ny dagorden på reklamemarkedet. Jeg er ikke i tvivl om, at Christian i tæt samarbejde med den øvrige salgsledelse på TV 2 kommer til at bidrage meget positivt til udviklingen af innovative kommercielle reklameprodukter. 

Christian Godske kommer fra en stilling som nordisk digital direktør i mediebureauet MediaCom, hvor han – på nær en afstikker som mediedirektør i Carlsberg fra 2013-2015 – i otte år har haft ansvaret for bureauets digitale forretning.  

Ny branchestandard for tv-reklame

- Digitale forretningsmodeller og nye digitale muligheder har præget min karriere i mange år, og med de ambitioner, som TV 2 har for fremtidens tv-reklame og for databeriget produktudvikling, får jeg en unik mulighed for at forene TV 2s store kompetence inden for tv-reklame med min erfaring omkring digital og databeriget reklame, siger Christian Godske og fortsætter:

- Jeg glæder mig i sagens natur også til at være med til at sætte en ny branchestandard for tv-reklame i Danmark. Jeg tror personligt, at databeriget tv-reklame i første omgang kommer til at revolutionere hele den velkendte tv-reklame-oplevelse, men på længere sigt tror jeg, at databeriget tv-reklame vil flytte investeringerne i web-tv tilbage til tv-markedet på grund af kvaliteten af indhold og eksponering.

TV 2s nye chef for kommerciel produktudvikling af reklameforretningen kommer til at referere til TV 2s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen, og han indtræder således i den kommercielle ledergruppe, som hidtil har bestået af salgsdirektør Peter Olafsson, salgsdirektør Stig Møller Christensen og chef for Kommercielle Partnerskaber, Jacob Fischer-Nielsen.

Billede {0} af {1}