Cannes Lions 2014: Tre danske jury-medlemmer

26. februar 2014;
Af: TV 2 Kommunikation

Danmark har i år tre jurymedlemmer med til reklamefestivalen, der er en vigtig del af TV 2s fokus på kreativitet.

Kommerciel marketingchef på TV 2, Jacob Fischer-Nielsen. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

Når det årlige ”VM i reklame”, Cannes Lions 2014, løber af stablen 15.-21. juni, har Danmark hele tre jurymedlemmer med.

TV 2 er for syvende år i træk den danske repræsentant i Cannes, og igen i år samarbejder TV 2 og Creative Circle om eventen.

- TV 2s engagement i Cannes passer rigtig godt ind i den strategi, som vi præsenterede i forbindelse med annonceringen af vores priser og betingelser for 2014. Strategien handler om, at TV 2 med en række initiativer sætter fokus på kreativitetens betydning for kampagnernes effektivitet. Vi vil bl.a. med vores kommende vidensbank dokumentere, at kreativiteten gør en forskel og øger effekten af tv-investeringen, forklarer Jacob Fischer-Nielsen, kommerciel marketingchef på TV 2.

Danskere i film-, mobil og media-juryerne
Danmark er repræsenteret i tre juryer, nemlig Film, Mobil og Media.

”Film Jury”: Katrine Jo Madsen
Katrine Jo Madsen arbejder som senior kreativ hos UncleGrey i København, og med en baggrund fra bl.a. den svenske skole Hyper Island og TBWA i New York, har hun været en del af at vinde tæt på alt, hvad der er at vinde af internationale reklamepriser. Hun har også selv uddelt dem tidligere, senest ved Eurobest i Lissabon sidste år, og siger følgende om at være med i filmjuryen:

- Det er en stor ære og et kæmpe ansvar at skulle være med i film-juryen i år, og jeg glæder mig utroligt til det hele: Til at se bredden af branchens kreativitet, til diskussion, inspiration og provokation - og til at være med til at sende et signal om, hvad film-kategorien kan og skal gøre for forbrugeren fremover. Rammer det både hjertet og hjernen?

”Mobile Jury”: Martin Chapman
Martin Chapman har i flere år været en af landets førende digitale designere. I sin rolle som Head of Design & UX hos web- og dialogbureauet Magnetix står han som toneangivende repræsentant herhjemme for den retning i digitalt design, der forener kreative og konceptuelle visioner med teknologisk indsigt.

Martin Chapman har hjulpet en lang række af Danmarks største virksomheder med at skabe løsninger, der nedbryder barriererne mellem mennesket og teknikken og skaber unikke brugeroplevelser på tværs af digitale kanaler.

- Jeg er selvfølgelig personligt glad og stolt over at være med. Men for mig handler det om mere end priser og branchefest. Det er en chance for at påvirke udviklingen og give opmærksomhed til de løsninger, der vil noget vigtigt. Jeg håber meget at se noget, der har ambitioner på mediets vegne. Mobilen er trods alt det digitale device, der er nærmest på mennesket. Jeg vil gerne prisbelønne nogen, der forsøger at give os større og bedre oplevelser eller skaber forbindelser mellem mennesker. Noget, der viser tro på, at teknologi med menneskeligt design kan gøre livet bedre - simpelthen, siger Martin Chapman.

“Media Jury”: Mads Bredal
Mads Bredal er President, Nordic Media Agencies for Dentsu Aegis. Mads har i årene 2008-2012 ført Carat i Danmark og Norden frem til en markedslederposition og har arbejdet mere end 15 år i branchen for både OMD, IUM og de seneste ni år Dentsu Aegis.

Mads Bredal har i dag ansvaret for Aegis’ mediebureauer, største kunder og new bizz i Norden, og han har arbejdet med en lang række af de største danske- og internationale annoncører. Og så har Mads har selv prøvet at vinde en guldløve i Cannes i 2004.

- Jeg glæder mig virkelig meget til at repræsentere Danmark på årets festival i Cannes. Det er altid inspirerende at være i epicenteret af den kreativitet, der flytter vores branche og gør en forskel for annoncørerne – og det bliver spændende at bedømme frem for at producere og skabe selv for en stund. Jeg vil lægge speciel vægt på forretningsforståelse og cases, der har gjort en forskel for annoncøren på top- og bundlinje, siger Mads Bredal.

Master class allerede i løbet af foråret
Igen i år sætter TV 2 og Creative Circle ekstra fokus på den udfordring, som flere bureauer har mødt i forbindelse med festivalen: Hvordan udarbejder man bedst de kreative cases – både til indsendelse og til brug overfor kunderne? Det sker, når der afholdes ”Crack the case” i løbet af foråret. Mere information om eventen følger på TV 2s kommercielle website, canneslions.dk.

Også i år lanceres en Facebook-gruppe for de danske deltagere, hvor deltagerne kan finde nyheder, baggrund og inspiration til både faglige og sociale arrangementer: https://www.facebook.com/canneslionsdenmark

Deadline for indsendelse af kampagner til Cannes Lions 2014 er 28. marts. Læs mere her: http://www.canneslions.com/

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}