Borgeroplysning fra kommunerne på TV 2s tekst-tv

21. oktober 2009;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2s tekst-tv tilbyder nu alle danske kommuner at levere borgerinformation, som kan modtages lynhurtigtmed tv-apparatets fjernbetjening.

TV 2s tekst-tv side 700, hvor man kan finde sin egen kommune.

TV 2 gør det nu muligt for kommunerne at informere deres borgere via tekst-tv på en ny, nem og yderst tilgænge-lig måde.

Dermed når informatio-nen til borgerne på en ny måde hjem i danskernes stuer, og relevant infor-mation er lige ved hån-den ligesom fjernbetje-ningen.

Når man slår op på TV 2s tekst-tv side 700, havner man på en alfabetisk oversigt over alle landets kommuner. Herfra kan seeren trykke sig videre til sin egen kommunes side, der kan indeholde information om alt fra kommunens åbningstider, renovation til daginstitutioner.

Mulighed for 99 undersider til hver kommune
Kommunerne kan på denne måde servicere deres borgere hjemme i stuerne, og det er kun fantasien, der sætter grænser for de informationer, en kommune kan vælge at lægge på tekst-tv. Der er nemlig 99 undersider at gøre godt med for hver kommune.
 
- De kommunale sider på tekst-tv er et nyt redskab til at nå ud til borgere, som kan være svære at fange gennem pjecer, aviser eller via kommunens hjemmeside. Når borgerne på sigt bliver vant til at benytte tekst-tv, kan de søge relevant information fra deres kommune og samtidig reducere behovet for telefonbetjening i kommunerne, siger salgschef Jan Vetlov, TV 2 NET Salg.

Assens Kommune er klar med borgerinformation på tekst-tv.

På de kommunekontorer, der har tv-skærme hæn-gende, kan kommunens egne tekst-tv sider blive vist. Det er muligt at skifte mellem de forskellige undersider, mens borgene venter på ekspedition. Dermed bliver borgeren dels gjort opmærksom på den nye service, dels informeret om aktuelle nyheder fra kommunen.

TV 2 har igangsat en oplysningskampagne om tilbuddet over for kommunerne, bl.a. med tv-spot på TV 2s regionale tv stationer samt med bannerkampagner på tv2.dk, der er geografisk segmenteret mod de kommuner, som er med på tekst-tv med undersider.

Senere følges op med tv-spots i de landsdækkende reklameblokke, der gør borgere og kommuner opmærksom på de nyer muligheder for borgerinformation.

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}