Boldjonglør, Harry & Bahnsen og nyt Carlsberg-mandeuniverser topscorere i "Den Glade Seer" i februar.
Danmarks mest populære tv-reklamer i februar kom fra Carlsberg og DSB, som stod for de seks øverste pladser på den såkaldte "Liking"-liste i seerafstemningen "Den Glade Seer".
Månedens topscorer er - ligesom i januar - reklamen for Carlsberg Sport med det lille og boldjonglerende egern, og på de tre følgende pladser viser DSBs Harry & Bahnsen-univers igen sin styrke.
På femte- og sjettepladsen er der fine placeringer til Carlsbergs nye øl-reklamer, hvor der spilles øl-spil med bordtennisbolde efter 52 Carlsbergs træningstid - tv-reklamer, som får ros i dagbladet Børsen for dygtig balance på en knivsæg uden at dumpe i flere mulige faldgruber.
- Måske fordi spottet er så godt eksekveret, at det faktisk ser ud, som om de øl-pong-spillende drenge har det sjovt. Og måske fordi Carlsberg har sikret sig, at der er et klart interaktivt link i reklamen, hvori folk selv opfordres til selv at filme deres "projekter" og lægge dem op på Carlsbergs hjemmeside, skriver Rolf Lodberg, direktør og partner i Advice A/S, i avisen.
Også hos Carlsbergs reklamebureau, &Co, glæder administrerende direktør Mikael Jørgensen sig over filmene og deres effekt.
- Mænds liv er pakket med praktiske gøremål, så budskabet er, at man ikke skal glemme at have det lidt sjovt. At man skal sætte pris på samværet med andre drenge og hygge sig med en Carlsberg, siger Mikael Jørgensen til Børsen.
Han glæder sig også over, at filmene har været med til at knække den nedadgående kurve på salgstallene. Carlsberg vinder igen markedsandele på ølmarkedet.
Se alle hitlisterne for Den Glade Seer i februar på mediaforum.tv2.dk.