"Hvem vil være millionær?" er en tv-klassisker, som atter har formået at skabe seerfremgang.
Da "Hvem vil være millionær?" løb over skærmen mandag 15. marts, var det samtidig afslutningen på den seermæssigt bedste sæson for millionær-quizzen siden 2004.
Det gennemsnitlige seertal til forårets programmer var på 1.169.000, og man skal helt tilbage til 2004 for at finde en sæson med flere seere.
Blandt de 21-50-årige var forårssæsonen også den bedste siden 2004. I foråret 2010 var det gennemsnitlige seertal til ”Hvem vil være millionær?” på 404.000 danskere blandt de 21-50-årige.
Også når det gælder seernes vurdering, har forårssæsonen 2010 været en succes. Den gennemsnitlige vurdering på 4,0 er den bedste siden foråret 2005.
- Det er en fornøjelse at opleve, hvordan et format som "Hvem vil være millionær?" kan holde sig vitalt i kraft af en løbende fornyelse og nytænkning. Metronome har med stor dygtighed og i samarbejde med TV 2 udviklet specialudgaver af quizzen, som har været særdeles populære hos seerne. Og så har programmet i Hans Pilgaard den helt perfekte quiz-vært, siger TV 2s underholdningschef, Gitte Madsen.
Forårets mest sete program var en dating-specialudgave med to singler – en mand og en kvinde - i de varme stole. Programmet, der blev sendt 22. februar, blev set af 1.240.000 danskere og fik samtidig forårets højeste vurdering på 4,1.