'Alt det vi deler' vinder guld ved reklame-VM

Vicky Wassmann Dahi, brandingchef på TV 2 (i midten) og Rune Petersen, Art Director og partner hos &Co modtager guldet for 'Alt det vi deler'-filmen. (Foto: Christopher Witzke / TV 2)

Vicky Wassmann Dahi, brandingchef på TV 2 (i midten) og Rune Petersen, Art Director og partner hos &Co modtager guldet for 'Alt det vi deler'-filmen. (Foto: Christopher Witzke / TV 2)

20. juni 2017;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 og reklamebureauet &Co modtager prisen i kategorien 'Cyber - Social Media' ved Cannes Lions 2017.

TV 2 og reklamebureauet &Co løb tirsdag aften med guldet i kategorien 'Cyber - Social Media' ved dette års reklame-VM, Cannes Lions 2017.

- Det er en stor forløsning for alle, der har været med på 'Alt det vi deler'. I dag præmieres vi for filmen – men det er vigtigt at huske på, at den rejse, vi har været igennem de sidste 18 måneder med ny TV 2-tagline, for alvor kulminerer nu. Der har været rigtig mange holdninger, greb og aktører i de mange faser af udviklingen, siger Jacob Weinreich, marketingchef på TV 2 og fortsætter:

- Vi var ikke nået til det fantastiske resultat uden de mange timer, der er lagt i hele processen. TV 2s indholdsledelse har været med hele vejen og teamet i TV 2 Marketing har løftet fænomenalt. Herudover har vi været privilegerede at arbejde sammen med dygtige, kreative folk hos &Co i form af Robert Cerkez, Rune Petersen og Johan Køhler. Det er en hyldest til hele holdet i dag, siger Jacob Weinreich.

260 konkurrenter i kategorien
TV 2 og &Co vandt prisen foran konkurrenter som Coca-Cola, Adidas, Netflix, Heineken, McDonald's og mange andre. I alt var der 260 konkurrenter i kategorien.

- Kampagnen er et udtryk for en grundholdning om, hvad TV 2 skal stå for. Vi ville fokusere på det almene, som alle kan relatere til, såsom at at lede efter kærligheden, eller hvordan man bedst opdrager sine børn. Filmen minder os om, at vi alle har meget til fælles, og det har vi brug for at blive mindet om, siger Vicky Wassmann Dahi, brandingchef på TV 2, til tv2.dk og fortsætter:

- Verden er blevet mere delt og polariseret med holdninger, som kan føles mere sort-hvide. Filmen går den anden vej og minder os om fællesskabet - og det fællesskab vil TV 2 gerne relatere til. 

TV 2s film har samlet vundet disse priser ved Cannes Lions 2017:

Cyber – 1 løve (guld)
Entertainment – (sølv)
Promo & Activation – 1 løve (bronze)
Film – 2 løver (bronze) 

Herudover er 'Alt det vi deler' hædret med en Facebook Award i Cannes i kategorien 'Love' - læs mere i artiklerne nedenfor.


Læs også:
TV 2-film vinder reklame-VM efter 307 millioner visninger verden over
Guldregn for &Co. i Cannes
Mere hæder til &Co

Billede {0} af {1}