Rekordmange TV 2-nomineringer til Promax 2020

TV 2s kampagner har de senere år gjort sig bemærket på den internationale award-scene, blandt andet med brandingfilmen 'Alt det vi deler - forbundet'.  (Foto: TV 2).

TV 2s kampagner har de senere år gjort sig bemærket på den internationale award-scene, blandt andet med brandingfilmen 'Alt det vi deler - forbundet'. (Foto: TV 2).

TV 2 indtager førstepladsen i antallet af nomineringer ved årets Promax-uddeling og er for tredje år i træk nomineret i kategorien ’Best Marketing Team in Europe’.

Allerede inden uddelingen af de prestigefyldte Promax-priser løber TV 2 Marketing med en gylden førsteplads. Med 47 nomineringer indtager TV 2 nemlig førstepladsen i antallet af shortlister ved ’Promax Awards Europe 2020’. Det er mere end dobbelt så mange nomineringer som ’The Walt Disney Company, Europe and Africa’ der med 19 nomineringer har andenpladsen. Øvrige konkurrenter tæller blandt andre NBC Universal, Discovery, HBO, Fox, ITV og BBC.

Stærkt holdspil

De 47 nomineringer, der er ny rekord for TV 2, falder bredt i 15 forskellige kategorier. Derudover er TV 2 for tredje gang nomineret til prisen ’Best Marketing Team in Europe’, som afdelingen vandt i 2018.

- Vi er helt vanvittigt stolte over at være så stærkt og bredt repræsenteret i år. For os handler det om at søge inspiration og om at holde os up to speed med, hvad der rør sig internationalt. Vi arbejder hele tiden med at løfte det kreative niveau – og ved Promax kan vi måle os med de bedste og de helt store spillere i Europa, siger TV 2s kommunikations- og marketingdirektør, Jacob Weinreich, og fortsætter:

- Særligt nomineringen i kategorien ’Best Marketing Team in Europe’ betyder meget. Det er en nominering, der vidner om, at vores succes er noget, vi skaber sammen. Det kræver eminent holdspil, hvis man igen og igen og igen skal lykkes med at sparke de stærkeste kampagner ud over rampen, og det er vi lykkedes med igen i år.

Blandt årets kategorier er også en særlig talentpris, som TV 2s kreative konceptudvikler og promoproducer, Jakob Bo Veibel Jensen, er nomineret i.

- Vi arbejder hele tiden på at udvikle vores kreative kultur, så den er attraktiv for unge talenter som Jakob, så det betyder rigtig meget, at vi for tredje år i træk har nominerede med i denne kategori, siger Jacob Weinreich.

11 TV 2-kampagner er repræsenteret ved Promax 2020, heriblandt kampagnen for 'Knæk cancer 2019'. 


International anerkendelse

TV 2 har de senere år gjort sig bemærket på den internationale award-scene. Senest er det blandt andet blevet til hæder i Hollywood, hvor TV 2 i november sidste år vandt en Clio Entertainment Award for brandingfilmen ’Alt det vi deler - forbundet’. Kampagnefilmen blev dermed den første danske film nogensinde til at vinde en guldstatuette ved den prestigefyldte amerikanske prisuddeling. Samme film er også løbet med priser til både True Awards og D&AD Awards, og når Promax 2020 løber af stablen, er den nomineret i hele 10 kategorier.

’Promax Awards Europe 2020’, som oprindeligt skulle have fundet sted 17. marts i Madrid, er grundet COVID-19 udskudt til 15. september 2020, hvor prisuddelingen afholdes virtuelt.

 

TV 2s Promax-nomineringer 2020

Alt det vi deler – forbundet

General brand campaign: Channel, network or platform.
Social responsibility announcement spot
Social media campaign for a channel
I’m not crying, you are!
Interstitial promo
Long-form promotional content
Best new concept/innovation
Social media video asset
Channel key art
Best integrated campaign for a channel


Knæk Cancer

Social responsibility announcement spot
Social media campaign for a channel
I’m not crying, you are!
Best direction
Short-form promotional content
Programme specific logo
Programme sponsor tie-in/marketing activity

TV 2 PLAY – streaming på dansk

OTT/VOD/website/interactive service spot 
Channel logo design across multiple media 
Channel key art campaign – print or digital
Interstitial promo
Short-form promotional content
Channel key art


Folketingsvalget

Social responsibility announcement spot
Special event spot
General programme design package
Programme special event spots
News/information programme spots
Best integrated campaign for a channel


VM I håndbold – Tættest på

General programme image campaign 
Social media campaign for a programme
Programme key art campaign – print or digital
Use of celebrity/influencer/talent using social media


Danmark planter træer

Social responsibility announcement spot
Social media campaign for a channel
Use of social media platforms


TV 2 Sport X

General brand campaign: Channel, network og platform
Sports programme spots

Tinka og Kongespillet

Programme sponsor tie-in/Marketing Activity


Vild med dans

Entertainment/music/variety/comedy programme spots


X Factor

Best work never seen

ZULU Awards 2019

Media planning


21.30 Nyhederne 

News/information programme spots
Tour de France-studiet
Set design (physical or digital)


Best Marketing Team in Europe 

TV 2 Danmark


Best new talent 

Jakob Bo Veibel Jensen

Billede {0} af {1}