TV 2 UNI-LAB: INDBLIK I FORBRUGEREN // DATA & PRIVACY

TV 2 er midt i en digital transformation, og vi har konstant blikket rettet mod, hvordan fremtidens tv, web, vod, apps og sociale medier kan produceres og komme til at se ud. Derfor har vi i 2017 etableret TV 2 Uni-Lab, hvor vi med udgangspunkt i innovation inviterer studerende til et værdifuldt samarbejde om studieprojekter eller specialer, som omhandler fremtidens TV 2, TV 2s teknologiske platforme og TV 2s produkter.

Et af de områder, TV 2 ønsker mere viden om og indsigt i, er indblik i forbrugeren, evt. overfor privacy-aspektet, fx med tilgang som beskrevet nedenfor. Dog er det værd at bemærke, at vi tilskynder, at den studerende selv definerer sin vinkling på emnet, således at nedenstående blot kan ses som inspiration.

FOKUS-OMRÅDE
Vi lever af vores brugere. Og vi kender dem. Nogenlunde. Men selvfølgelig vil vi gerne lære dem endnu bedre at kende. Dermed kan vi nemlig give dem endnu bedre service, fordi vi fx kan skræddersy programvisninger mv. direkte til dem. Så hvordan, hvorfor og hvornår bruger de vores produkter og services? Og hvem er de sådan mere konkret? KAN vi overhovedet lære dem at kende? Kan vi bruge ny teknologi til at lære dem at kende ved blot at kigge på dem? Hvordan i forhold til EU persondataforordningen? Hvad nu, hvis privacy-begrebet ikke eksisterede, og vi vidste alt om brugerne…?
Emneområdet dækker over mange potentielle og spændende indgangsvinkler til projektarbejde, fx:

  • Subscription management
    • Kundedataanalyse, algoritmer, automatisk preditive churn-analyse
    • Autoprofilering af kundebase
    • Hvordan kan vi få mere data / Hvornår vil brugerne give mere info?
    • Udvidet og strategisk SoME-analyse; ”you are what you like”
      • Eyetracking-analyse, bevægelsesmønstre mv.
    • iMotions
    • Amplitude Analytics
  • Autogenerering af metadata:
    • Stemme/Video/Billedgenkendelse
    • Semantisk analyse af indhold
    • Mam-afledte projekter
      • Graph.DB
  • Recommendations
    • Machine Learning
    • Predictive churns / Predictive analytic
  • Automatiseret flowkanal
  • Persondataforordningen
  • Hvad nu hvis: Privacy-begrebet ikke eksisterede, og vi vidste alt...

TV 2 TILBYDER

  • En helt særlig mulighed for at komme ’ind under huden på TV 2’; og muligheden for at medvirke til udvikling af fremtidens (teknologiplatform hos) TV 2
  • Faglig TV 2-mentor, særligt udvalgt til emnet
  • Adgang til TV 2s faciliteter såvel som data/empiri
  • Tilbud om kontormiljø på TV 2 Kvægtorvet, Odense, sammen med andre Uni-Lab-studerende, herunder tilhørende wifi samt kaffe, te, frugt og adgang til vores kantine
  • Netværk med TV 2-medarbejdere samt andre studerende

TV 2 Uni-Lab er forankret hos Digital & Teknik på TV 2.

KONTAKT
Alle studerende med interesse og baggrund inden for feltet, som ønsker at lave projekt/speciale herom, inviteres til at sende en mail til unilab@tv2.dk med info om:

  • Hvilken vinkling på emnet forestiller du dig at arbejde med?
  • Hvilket studie læser du på, og hvor langt er du på studiet?
  • Evt. gerne om du har lavet lignende samarbejder (det er på ingen måde et krav), og hvilken motivation og forventninger har du til samarbejdet?

For god ordens skyld gør TV 2 opmærksom på, at vi kun i begrænset omfang kan tilbyde Uni-Lab-samarbejder. Der kan dog ikke udstedes nogen garanti på forhånd; alle henvendelser vil dog naturligvis blive behandlet og besvaret.

Opslaget deaktiveres, når der er modtaget tilstrækkeligt med henvendelser og/eller en konkret Uni-Lab-aftale er på plads.

Yderligere spørgsmål kan rettes til TV 2 Uni-Lab på unilab@tv2.dk.