TV 2 UNI-LAB: FREMTIDENS REKLAMER

TV 2 er midt i en digital transformation, og vi har konstant blikket rettet mod, hvordan fremtidens tv, web, vod, apps og sociale medier kan produceres og komme til at se ud. Derfor har vi i 2017 etableret TV 2 Uni-Lab, hvor vi med udgangspunkt i innovation inviterer studerende til et værdifuldt samarbejde om studieprojekter eller specialer, som omhandler fremtidens TV 2, TV 2s teknologiske platforme og TV 2s produkter.

Et af de områder, TV 2 ønsker mere viden om og indsigt i, er fremtidens reklamer, fx med en tilgang som beskrevet nedenfor. Dog er det værd at bemærke, at vi tilskynder, at den studerende selv definerer sin vinkling på emnet, således at nedenstående blot kan ses som inspiration.

FOKUS-OMRÅDE
Reklamer er en væsentlig indtægtskilde for TV 2. Derfor ønsker vi også at nytænke, hvordan vi kan tilbyde reklamer i fremtiden, så de følger med vores digitale transformation.

Som den digitale og teknologiske verden udvikler sig, opstår selvsagt også nye muligheder for hvordan, hvor og hvornår, vi kan vise reklamer. Den studerende kan derfor eksempelvis dykke ned i og arbejde med:

  • Mobile reklameformater
  • Eye tracking/Facial recognition ift. reklamer
  • Socialt tv (f.eks. via chat/emojis)
  • Interaktive reklamer
  • Second Screen
  • Companion Apps
  • Google DFP-teknologiplatformen
  • Adblocking-teknologier
  • Merchandise og events i en digital verden
  • Real Time Bidding
  • Korte reklameformater – og deres effekt
  • Branded content
  • eCommerce + tv (”shop the dress”)
  • Optimering af nettodækning på tværs af platforme
  • HBB tv-format
  • Responsive tv-reklamer

TV 2 TILBYDER

  • En helt særlig mulighed for at komme ’ind under huden på TV 2’; og muligheden for at medvirke til udvikling af fremtidens (teknologiplatform hos) TV 2
  • Faglig TV 2-mentor, særligt udvalgt til emnet
  • Adgang til TV 2s faciliteter såvel som data/empiri
  • Tilbud om kontormiljø på TV 2 Kvægtorvet, Odense, sammen med andre Uni-Lab-studerende, herunder tilhørende wifi samt kaffe, te, frugt og adgang til vores kantine
  • Netværk med TV 2-medarbejdere samt andre studerende

    TV 2 Uni-Lab er forankret hos Digital & Teknik på TV 2.

KONTAKT
Alle studerende med interesse og baggrund inden for feltet, som ønsker at lave projekt/speciale herom, inviteres til at sende en mail til unilab@tv2.dk med info om:

  • Hvilken vinkling på emnet forestiller du dig at arbejde med?
  • Hvilket studie læser du på, og hvor langt er du på studiet?
  • Evt. gerne om du har lavet lignende samarbejder (det er på ingen måde et krav), og hvilken motivation og forventninger har du til samarbejdet?

For god ordens skyld gør TV 2 opmærksom på, at vi kun i begrænset omfang kan tilbyde Uni-Lab-samarbejder. Der kan dog ikke udstedes nogen garanti på forhånd; alle henvendelser vil dog naturligvis blive behandlet og besvaret.

Opslaget deaktiveres, når der er modtaget tilstrækkeligt med henvendelser og/eller en konkret Uni-Lab-aftale er på plads.

Yderligere spørgsmål kan rettes til TV 2 Uni-Lab på unilab@tv2.dk.